تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

سزار دزفولی، عکاسِ اسپانیایی-ایرانی، به دلیلِ عکاسی از نجات‌یافتگانِ یک قایقِ تویوبیِ واژگون‌شده در دریای مدیترانه برنده بخشِ پرتره شد. مجموعه عکس‌ِ پابلو آلبارنگا با عنوانِ «دانه‌های مقاومت»، که مردمِ بومیِ آمریکای لاتین را در هنگامِ مبارزه برای حفظِ قلمروهایشان از کشاورزیِ صنعتی و جنگل‌زدایی نشان می‌دهد، برنده سالِ سونی شده است. آلبارنگا یک عکاسِ مستندنگار از اروگوئه است.

کد خبر : ۸۱۲۵۷
بازدید : ۱۴۹۵۷
فرادید | برندگانِ بخشِ عکاسیِ حرفه‌ایِ سونی ۲۰۲۰ معرفی شدند و پابلو آلبارِنگا به خاطرِ عکاسی از جوامعِ بومیِ آمریکای لاتین به عنوانِ عکاسِ سال انتخاب شد.
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

مجموعه عکس‌ِ پابلو آلبارنگا با عنوانِ «دانه‌های مقاومت»، که مردمِ بومیِ آمریکای لاتین را در هنگامِ مبارزه برای حفظِ قلمروهایشان از کشاورزیِ صنعتی و جنگل‌زدایی نشان می‌دهد، برنده سالِ سونی شده است. آلبارنگا یک عکاسِ مستندنگار از اروگوئه است.
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

آلبارنگا در آثار خود تصاویرِ هوایی از برخی از اماکنِ در معرضِ خطر در آمریکای لاتین را در کنارِ پرتره‌هایی از فعالانی که برای حفظِ این اماکن مبارزه می‌کنند، قرار داده است.

پروژه عکاسی او کاوشِ مردم و سرزمین‌هایشان است - مناطقِ مقدسی که نسل‌اندر‌نسلِ اجداد آن‌ها در آن آرمیده‌اند. این تصاویر که از بالا گرفته شده است، شخصیت‌های در عکس را طوری نشان می‌دهد که گویی آن‌ها جانِ خود را قربانیِ قلمروهایشان کرده‌اند.
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

برندگانِ بخشِ عکاسیِ آزاد، دانشجویی و جوانان نیز اعلام شدند و عکاسِ حرفه‌ای هر بخش نیز معرفی شد. در بخشِ عکاسیِ آزاد، تام اُلدهَم به خاطرِ ثبتِ پرتره یک خواننده آمریکایی به نام بلک فرنسیس برنده شد. بخشِ عکاسیِ آزاد تأثیرگذارترین تک-عکسِ موجود از یک عکاس را برمی‌گزیند.
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

در بخشِ دانشجویی یوآنا اسکِلاراکی به خاطرِ عکاسی از پنل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و مزارعِ باتری در جزیره تیلوس در یونان برنده شد. او مجموعه عکسِ خود را در شب ثبت کرده است.
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

برنده بخشِ جوانان یک عکاسِ ۱۹‌ساله از تایوان به نام سِین پانگ سیه بود که به خاطرِ عکسی با عنوان «عجله» برنده این بخش شد. عکسِ او تصویری از یک بازیگرِ خیابانی است که به‌نظر می‌رسد در حالِ حرکت است، اما درواقع سرِ جای خود ایستاده است.
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

برنده بخشِ معماری ساندرا هِربِر به خاطر مجموعه عکسی با عنوان «کلبه‌های ماهیگیری، دریاچه وینیپیگ» بود.
او می‌گوید: «این کلبه‌ها باید قابلِ حمل باشند و از ساکنانِ خود محافظت کنند و درعینِ حال امکانِ دسترسی به یخ را برای ماهیگیری فراهم کنند.»
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

برنده بخشِ عکاسیِ مستند چانگ مینگ هو به دلیلِ عکاسی از اعتراضاتِ مردمِ هنگ‌کنگ بود. مجموعه عکس او «زخم‌های هنگ‌کنگ» نام دارد. او می‌گوید: «بر اساسِ گزارش‌ها از زمانِ آغازِ اعتراضات، مواردِ افسردگی و اختلالاتِ اضطرابیِ ناشی از تروما در میانِ جمعیتِ هنگ‌کنگ افزایش یافته است.»
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

برنده بخشِ محیط‌زیست، رابین هینچ، به خاطر مجموعه عکسی است که اثراتِ صنعتِ نفت را بر جوامع و اکوسیستمِ منطقه دلتای نیجریه نشان می‌دهد. او می‌گوید: «دلتای نیجر که دربرگیرنده تالاب‌هایی با مساحتِ ۷۰۰۰۰‌کیلومترمربع است توسطِ موادِ رسوبی تشکیل شده است. در این منطقه بیش از ۳۰‌میلیون نفر از ۴۰‌قومیتِ متفاوت ساکن هستند. این منطقه ۷.۵‌درصد از کلِ مساحتِ نیجریه را تشکیل می‌دهد. این منطقه در گذشته و پیش از ورودِ صنعتِ نفت به آن دارای اکوسیستمی غنی شاملِ انواعی از گیاهان بود.»
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

در بخشِ عکاسی از منظره رانی بِهنِرت به خاطرِ مجموعه عکس‌هایی از دروازه‌های سنتیِ ژاپن که در معابدِ شینتو یافت می‌شوند، برنده شد.
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

در بخشِ عکاسی از حیاتِ وحش، برنت استیرتون به خاطر مجموعه عکسی با عنوانِ «پانگولین‌ها در بحران» برنده شد. او می‌گوید: «پانگولین‌ها جزو پستاندارانی هستند که قاچاقِ آن‌ها غیرقانوی است. طی ۱۰‌سال گذشته یک‌میلیون پانگولین به آسیا قاچاق شد. این مجموعه عکس درباره ابعادِ غیرقانونیِ تجارتِ این جانور و تجلیل از مردمی است که برای نجاتِ این گونه تلاش می‌کنند.»
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

سزار دزفولی، عکاسِ اسپانیایی-ایرانی، به دلیلِ عکاسی از نجات‌یافتگانِ یک قایقِ تویوبیِ واژگون‌شده در دریای مدیترانه برنده بخشِ پرتره شد. دزفولی می‌گوید: «این مجموعه عکس با عنوانِ مسافران مربوط به قایقی است که چند ساعت قبل از واژگونی از لیبی راه افتاده بود. می‌خواستم به این رویداد چهره‌ای انسانی ببخشم برای همین از چند لحظه بعد از نجاتِ مسافران از آن‌ها عکاسی کردم. صورت‌های آن‌ها، نگاه‌هایشان، آثارِ روی بدنشان همه حال‌وهوا و وضعیتِ جسمانی آن‌ها را بعد از یک سفر که برای همیشه بر زندگی‌شان اثر خواهد داشت، را بازتاب می‌دهد.»
تصاویر/برندگانِ عکاسیِ سونی ۲۰۲۰

در بخشِ ورزشی، آنجل لوپز به دلیل عکاسی از کشتی‌گیر‌های سنگالی برنده شد. او می‌گوید: «مبارزات در حدود ۵۰۰۰۰‌نفر مخاطب را به استادیوم‌ها جذب می‌کنند، این برشی از یک زندگیِ آفریقایی، سنت و فرهنگ است.»
برنده بخشِ عکاسی از بی‌جان، آلساندرو گاندولفی به خاطرِ مجموعه عکسش با عنوان «نامیرایی» بود. او می‌گوید: «آیا واقعاً انسان‌ها می‌توانند نامیرا شوند؟ تعداد کمی واقعاً به چنین چیزی باور دارند و برای همین تحقیقات به روی هیبرید انسان-ماشین تمرکز کرده‌اند.»

منبع: BBC
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید