"قهرمان" در شیراز؛ همه گمانه‌ها درباره فیلم جدید اصغرفرهادی

"قهرمان" در شیراز؛ همه گمانه‌ها درباره فیلم جدید اصغرفرهادی

تاکنون گمانه زنی‌های بسیاری درباره ژانر اثر جدید اصغر فرهادی منتشر شده است، اما یکی از مهم‌ترین گمانه‌ها از سوی "سینه یوروپ" مطرح شده است. این رسانه اروپایی نوشته است که "قهرمان" یک تریلر روانشناسانه است. سایت ددلاین هم چندی پیش نوشته بود که "شنیده‌ها حاکی از این است که این فیلم درامی پرتعلیق خواهد بود و فرهادی قصد دارد با بازیگرانی کار کند که قبلا با آن‌ها کار نکرده است.

کد خبر : ۸۱۲۵۹
بازدید : ۶۷۴۴
فرادید | چهار ماه قبل بود که سایت ددلاین در خبری اختصاصی، اعلام کرد که فیلم بعدی اصغر فرهادی با پخش‌کنندگی الکساندر ماله گی و کمپانی ممنتو فیلمز با نام «قهرمان» در شیراز مقابل دوربین می‌رود. حالا با اعلام روابط عمومی این پروژه، نهمین ساخته اصغر فرهادی وارد فاز انتخاب بازیگر شده است. با این حال اصغر فرهادی همچون گذشته سعی کرده در سکوت خبری این پروژه را پیش ببرد، اما گمانه های بسیاری درباره اثر جدیدش منتشر شده است.

به گزارش فرادید، طبق اعلام روابط عمومی پروژه، امیر جدیدی و محسن تنابنده برای نخستین بار در «قهرمان» با اصغر فرهادی همکاری می‌کنند. این دو بازیگر تنها بازیگران حرفه‌ای بودند که برای این فیلم دعوت به همکاری شدند و بعد از تمرین و قطعی شدن حضور این دو، پروژه قهرمان وارد فاز دوم انتخاب بازیگر شده است.

اطلاعات دیگری که از تیم همکار اصغر فرهادی در پروژه "قهرمان" منتشر شده، می توان به مجری طرح: حمیدرضا قربانی، مدیر فیلمبرداری: علی قاضی، تدوین: هایده صفی‌یاری، صداگذار: محمدرضا دلپاک، مدیر تولید: محمد یمینی، برنامه‌ریز: پریسا گرگین، دستیار اول کارگردان: امین خنکال،صدابردار: مهدی صالح کرمانی، طراح گریم: مهرداد میرکیانی، طراح صحنه: مهدی موسوی، طراح لباس: نگار نعمتی، عکاس: امیرحسین شجاعی، روابط عمومی: ثمین مهاجرانی اشاره کرد.

اصغر فرهادی اهل هیاهو کردن نیست، او علاقه مند به حرکت چراغ خاموش است و سعی می کند تا پایان پروژه سکوت اختیار کند. حالا هم همچون گذشته جزئیاتی از فیلم جدیدش منتشر نکرده است. اما گه گاهی رسانه های خارجی و ایرانی گمانه زنی هایی از پروژه "قهرمان" مطرح می کنند.
مثلا اردیبهشت ماه، رسانه اروپایی "سینه‌یوروپ" در گزارشی اطلاعاتی جزئی از فیلم سینمایی «قهرمان» منتشر کرد. طبق این گزارش، سرمایه‌گذار فیلم سینمایی «قهرمان» شبکه آرته فرانسه است و تهیه آن برعهده اصغر فرهادی و الکساندر ماله‌گی خواهد بود. الکساندر ماله‌گی، هم‌موسس کمپانی تولید فیلم ممنتو است؛ او و این شرکت پیش از «قهرمان»، در ساخت فیلم‌های «همه می‌دانند»، «فروشنده» و «گذشته» در مقام تهیه کننده دست داشته‌اند.

بنابر ادعای "سینه یوروپ"، فیلم سینمایی «قهرمان» مولفه‌هایی از یک تریلر روان‌شناسانه خواهد داشت. طبق این گزارش همچنین، اکثر بازیگران فیلم سینمایی «قهرمان» هنرپیشه‌های ناشناس و بومی شیراز خواهند بود.

البته اخیرا نیز برخی رسانه‌های ایرانی از قطعی شدن حضور امیر جدیدی در این فیلم ایرانی و مذاکره با جواد عزتی و نوید محمدزاده خبر داده بودند، اما حالا تنها نام امیر جدیدی به عنوان بازیگر این فیلم تایید شده است.
فیلم‌برداری فیلم جدید اصغر فرهادی از مردادماه آغاز خواهد شد.
برخی فعالان سینمایی شیراز در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته اند که اصغر فرهادی برای انتخاب لوکیشن فیلمبرداری نمایندگانی هم به این شهر گسیل داشته و با همکاری شناخته شده ترین مجموعه سینماهای شیراز نقاطی را زیر نظر داشته تا کلید فیلمبرداری «قهرمان» را در شهر گل و بلبل بزند.
"قهرمان" در چه ژانری ساخته می‌شود؟
تاکنون گمانه زنی‌های بسیاری درباره ژانر اثر جدید اصغر فرهادی منتشر شده است، اما یکی از مهم‌ترین گمانه‌ها از سوی "سینه یوروپ" مطرح شده است. این رسانه اروپایی نوشته است که "قهرمان" یک تریلر روانشناسانه است.

سایت ددلاین هم چندی پیش نوشته بود که "شنیده‌ها حاکی از این است که این فیلم درامی پرتعلیق خواهد بود و فرهادی قصد دارد با بازیگرانی کار کند که قبلا با آن‌ها کار نکرده است. ".

اما از همه این گمانه‌ها مهم‌تر حرف‌های اصغر فرهادی پیش از ساخت اثر پیشین اش یعنی " همه می‌دانند" است. او گفته بود که "امیدوارم روزی فیلمی کمدی بسازم تا از دریچه کمدی به انسان بپردازیم. کار دشواری است که امیدوارم به‌زودی آن را انجام دهم. شاید دفعه بعد که برای ساخت فیلم به ایران رفتم. " با این وجود شاید حالا موقع آن باشد که او کمدی مورد انتظارش را بسازد.

البته نکته قابل‌توجه آن است که دو بازیگر اصلی که حضورشان در فیلم فرهادی قطعی شده، هر دو تجربه کمدی دارند. از این دو یکی محسن تنابنده است که با سریال‌ها و فیلم‌های کمدی معروف شد و آثار کمدی قابل‌توجهی را بازی کرد. بازیگر دیگر امیر جدیدی است که در سه، چهار سال اخیر بیش از گذشته موردتوجه قرار گرفته و حتی در سال ۱۳۹۶ هم برای دو فیلم «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد» سیمرغ بلورین گرفت. اما او هم که می‌رفت تا یک بازیگر جدی باشد در فیلم "قانون مورفی" به کارگردانی رامبد جوان نقش بازی کرد تا کارنامه اش از فیلم‌های کمدی خالی نباشد.

گمانه‌زنی‌ها درباره کمدی بودن فیلم قهرمان درحالی است که فرهادی در کارنامه سینمایی‌اش نام یک فیلم و سریال کمدی هم به چشم می‌خورد. اما آیا فیلم قهرمان اصغر فرهادی یک کمدی خواهد بود؟ پاسخ به این پرسش کمی دشوار است.

«دایره زنگی» اثری سینمایی که با فیلم‌نامه او و کارگردانی همسرش پریسا بخت‌آور ساخته شد و روی پرده رفت. او و همسرش سریال «پشت کنکوری‌ها» را هم در کارنامه دارند. سریالی پرطرفدار که باز هم فرهادی نویسنده و بخت‌آور کارگردانش بود. اما این همه ماجرا نبود. گرچه همین دو نمونه سینمایی و تلویزیونی برای آگاه شدن از طنازی فرهادی کافی به‌نظر می‌رسد، اما نمونه‌های دیگری هم وجود دارد. مواردی که در کارنامه او ثبت نشده‌اند. زمستان سال ۹۶ بود که مریم امیرجلالی پرده از نقش اصغر فرهادی در سریال «خانه به دوش» برداشت. او در این باره گفت: «اصغر فرهادی نویسنده «خانه به‌دوش» بود و طرح سریال «متهم گریخت» را هم نوشت. اما در آن سال‌ها، چون ایشان می‌گفت: می‌خواهد در سینما کار کند، ترجیح داد نامش در تیتراژ نباشد.»

با این وجود باید تا نشست خبری این فیلم ویا حداقل شروع فیلم برداری "قهرمان" صبر کرد تا به جزئیات دقیق‌تر رسید.

اصغر فرهادی، فیلم‌هایی همچون «شهر زیبا»، «چهارشنبه سوری»، «درباره الی»، «جدایی نادر از سیمین»، «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» را ساخته است. او برای فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» اسکار بهترین فیلم خارجی زبان را برنده شده است. فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» نیز پرافتخارترین فیلم تاریخ سینمای ایران است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید