۸ نکته در مورد کرم‌های ضد آفتاب که متخصصان پوست توصیه می‌کنند

۸ نکته در مورد کرم‌های ضد آفتاب که متخصصان پوست توصیه می‌کنند

یک ضد آفتاب با برچسب طیف گسترده، محافظت در مقابل پرتوهای فرابنفش، UVA و UVB را به پوست شما ارائه می دهد

کد خبر : ۸۱۳۰۳
بازدید : ۵۱۷۵

به نقل از https://lafarrerr.com/ ضد آفتاب ها از پوست در مقابل دو نوع پرتوی زیان آور فرابنفش محافظت می کنند: UVA و UVB هر دو نوع پرتوهای UVA و UVB می توانند باعث آفتاب سوختگی و اثرات بلند مدت بر سلامتی همچون سرطان پوست، پیری زودرس پوست و آسیب چشمی شوند. یک ضد آفتاب با برچسب طیف گسترده، محافظت در مقابل پرتوهای فرابنفش، UVA و UVB را به پوست شما ارائه می دهد. بنابر اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، ضد آفتاب هایی با محافظت طیف گسترده در مقابل پرتوهای فرابنفش و SPF 30 یا بالاتر می توانند به محافظت از پوست در مقابل پیری و سرطان پوست کمک کند.

۸ نکته در مورد کرم‌های ضد آفتاب که متخصصان پوست توصیه می‌کنند.

همه باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

مردان، زنان و کودکان بالای 6 ماه باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنند. این موضوع شامل حال تمام کسانی که پوست سیاه یا سفید دارند می شود. به خاطر داشته باشید که در طول زندگی پوست در مواجهه با نور خورشید دچار آسیب دیدگی و سوختگی می شود.

نوزادان زیر 6 ماه استثنا هستند زیرا پوست آن ها بسیار حساس است. به همین دلیل بهتر است به هیچ عنوان در معرض آفتاب قرار نگرفته و در صورت لزوم برای آن ها از سایه بان و لباس های محافظ در مقابل نور خورشید استفاده کنید.

حواستان به تاریخ انقضا ضد آفتاب‌تان باشد.

ضد آفتاب ها باید تاریخ انقضا و دستورالعمل نگه داری داشته باشند. اگر تاریخ ضد آفتاب گذشته باشد یا به طور مناسبی نگه داری نشود اثربخشی مناسبی نخواهد داشت. ضد آفتاب ها را دور از نور خورشید و در دمای پایین تر از 30 درجه سانتیگراد نگه داری کنید.

از میان انواع ضد آفتاب( اسپری، لوسیون، استیک و ژل) نوع دلخواه‌تان را بخرید.

در بازار انواع ضد آفتاب به شکل لوسیون، اسپری یا شکل های دیگر موجود است و انتخاب آن ها بستگی به ترجیح شخصی تان دارد. ضد آفتاب ها به شکل کرم، لوسیون، ژل، اسپری و استیک و بسیاری از فرمول های منحصر به فرد به بازار عرضه می شوند. در آخر، بهترین ضد آفتاب همانی است که شما در استفاده از آن راحت تر هستید.

البته یک ضد آفتاب تنها هنگامی موثر است که به شکل درست آن را استفاده کنید. شما باید مقدار یک اونس (حدود 30 گرم) ضد آفتاب را به تمام بخش هایی از پوست تان بزنید که در معرض آفتاب است. (حدودا به مقدار یک استکان کوچک یا به اندازه یک توپ گلف) برای کل صورت تان به مقدار یک سکه ضد آفتاب بزنید و یادتان باشد که هر دو ساعت یک بار و بلافاصله بعد از تعریق شدید یا شنا کردن، آن را تمدید کنید.

اگر فقط یک اسپری ضد آفتاب دارید و باید آن را روی صورت تان تمدید کنید، بهتر است که برای استفاده یکنواخت تر، آن را مستقیم به دستان تان اسپری کنید و با انگشتان تان به صورت تان بزنید.

به کودکان خود هم ضد آفتاب بزنید.

۸ نکته در مورد کرم‌های ضد آفتاب که متخصصان پوست توصیه می‌کنند.

متخصصان پوست برای کودکان و همچنین افرادی که پوست حساس دارند، استفاده از کرم های ضد آفتاب فیزیکی را توصیه می کنند؛ زیرا احتمال بروز بثورات یا سایر واکنش های آلرژیک را در آن ها پایین می آورد. درواقع یک ضد آفتاب هایپوآلرژنیک فرموله شده با اکسید روی، برای کودکان یک انتخاب عالی است.

به دلیل شیطنت های کودکان نوپا استفاده از اسپری های ضدآفتاب راحت تر بوده و روند تعقیب و گریز برای زدن ضدآفتاب را کاهش می دهد! هنگام استفاده از اسپری ضدآفتاب، سری آن را نزدیک پوست نگه داشته و اسپری کنید تا مطمئن شوید میزان کافی آن، روی پوست زده شده است.

فریب ضد آفتاب های گران را نخورید.

هر ضد آفتاب وسیع الطیفی با SPF30+ یا بالاتر، صرف نظر از قیمت، حفاظت خوبی را ارائه می دهد اگر که به درستی استفاده شود و دارای استاندارد و تحت نظارت سازمان غذا و دارو باشد. (برچسبی را چک کنید که این محصول مطابق استاندارد است.)

اگر در خانه می‌مانید هم به ضد آفتاب نیاز دارید.

حتی اگر بعدازظهر خود را در استخر سرباز نمی گذرانید، این امکان وجود دارد که از طریق پنجره ها، با اشعه ماوراء بنفش در تماس باشید.

تحقیقات نشان می دهد، استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری آن (چین و چروک و لک های تیره) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

ضد آفتاب مانع تولید ویتامین دی نمی شود.

ضد آفتاب بیشتر پرتوهای فرابنفش و نه همه آن ها را فیلتر می کند. استفاده منظم از ضد آفتاب هنگامی که شاخص فرابنفش 3 یا بالاتر است، در طول زمان سطوح ویتامین دی را به مقدار قابل توجهی کاهش نمی دهد. اگر هرگونه نگرانی درباره ویتامین دی دارید، با مشورت پزشک تان از مکمل های ویتامین دی استفاده کنید.

به تبلیغات ضد آفتاب های طبیعی توجه نکنید.

تعدادی از ضد آفتاب ها به عنوان طبیعی و فاقد مواد شیمیایی تبلیغ می شوند. هیچ شواهد علمی مشخصی وجود ندارد که ضد آفتاب های طبیعی مطمئن تر یا موثرتر از ضد آفتاب هایی هستند که عنوان طبیعی ندارند.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید