راهزنی در پوشش "پلیس نامحسوس!"

راهزنی در پوشش "پلیس نامحسوس!"

آن‌ها پس از کتک کاری وحشیانه سرنشینان و ایراد ضرب و جرح با چاقو و چماق، آن‌ها را به حاشیه جاده بردند و دست و پاهایشان را با طناب محکم بستند و سپس در تاریکی شب با سرقت محموله طلا، به مکان نامعلومی گریختند.

کد خبر : ۸۱۶۷۱
بازدید : ۱۰۶۶۵
راهزنی در پوشش
با اعترافات عاملان دستبرد به محموله طلا در یکی از جاده‌های خراسان رضوی، ابعاد گسترده‌ای از یک دسیسه شوم وحشتناک در حالی فاش شد که اعضای این باند خطرناک با استفاده از علایم و تجهیزات پلیسی و در پوشش «پلیس نامحسوس جاده!» اقدام به ارتکاب جرم کرده بودند.

ساعت ۲۲ سیزدهم خرداد بود که خودروی سمند در مسیر حرکت از کاشمر به سوی مشهد به نزدیکی سه راهی شادمهر رسید. راننده و برادرش بیش از ۳ کیلوگرم طلا را درون خودرو حمل می‌کردند که ناگهان، سرنشینان زانتیا با آرم و نوشته «پلیس نامحسوس» از راننده سمند خواستند تا خودرو را متوقف کند.
در حالی که سرنشین زانتیا با پوشش مامور پلیس راه از خودرو پیاده می‌شد راننده یک دستگاه پراید نیز سپرش را از پشت سر به سپر عقب سمند چسباند تا دیگر راه گریزی نداشته باشد. راننده ۳۷ ساله که متوجه شده بود آن‌ها پلیس نیستند بلکه قصد راهزنی دارند بلافاصله قفل مرکزی را زد، اما سرنشینان دو خودرو به سوی سمند حمله ور شدند و در حالی که سلاحی شبیه کلت در دست داشتند با چوب و چماق و چاقو، شیشه‌ها را شکستند و دو سرنشین سمند را بیرون کشیدند.
آن‌ها پس از کتک کاری وحشیانه سرنشینان و ایراد ضرب و جرح با چاقو و چماق، آن‌ها را به حاشیه جاده بردند و دست و پاهایشان را با طناب محکم بستند و سپس در تاریکی شب با سرقت محموله طلا، به مکان نامعلومی گریختند.
به دنبال وقوع این حادثه هولناک در جاده، بی درنگ سردار محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) دستور داد گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی، رشته اصلی عملیات را به دست بگیرند و با استفاده از امکانات تخصصی کارشناسان اداره اطلاعات جنایی به یاری نیرو‌های انتظامی مه‌ولات و کاشمر بروند.
طولی نکشید که با دستور سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی) گروه زبده‌ای از کارآگاهان با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ محمدرضا جعفری عازم مه ولات شدند؛ بنابراین گزارش، بلافاصله جلسه تجزیه و تحلیل کارشناسی و تحقیقات میدانی گروه مشترک عملیاتی در اتاق سرهنگ ذوالفقاری (فرمانده انتظامی مه ولات) تشکیل و مشخص شد که سرنخ‌های این دستبرد مسلحانه به کاشمر باز می‌گردد به همین دلیل و با هماهنگی‌های قضایی، دامنه ردیابی‌های اطلاعاتی زیرنظر سرگرد همتی (سرگروه کارآگاهان اداره عملیات ویژه) گسترش یافت تا این که سرنخ‌ها به سوی یک طلافروش در کاشمر کشیده شد.
چرا که بررسی‌های نامحسوس اطلاعاتی نشان می‌داد فرد یا افرادی اطلاعات حضور طلافروش در کاشمر را در اختیار تبهکاران گذاشته اند بنابراین عملیات پلیس در چند شاخه اطلاعاتی- عملیاتی در مه ولات و کاشمر ادامه پیدا کرد و گروه مشترک کارآگاهان به بررسی آثار به جا مانده روی خودروی شاکیان، دوربین‌های مداربسته و همچنین ردیابی پلاک پراید و زانتیا پرداختند.
پیگیری‌های نامحسوس بیانگر آن بود که خودروی پراید در خیابان ۱۳ آبان کاشمر تردد می‌کند به همین دلیل و با هماهنگی‌های قضایی، کارآگاهان راننده پراید را در حالی دستگیر کردند که مقداری مواد مخدر از نوع حشیش نیز کشف شد. به دنبال اعترافات راننده پراید، بلافاصله عملیات دستگیری دو برادر وی نیز در دستور کار قرار گرفت و آن‌ها هم در عملیات‌های جداگانه به دام افتادند.

متهمان در بازجویی ها، محل اختفای طلا‌های سرقتی را لو دادند و اظهار کردند که طلا‌ها را درون تنور روستایی منزل پدرشان در روستای سعدالدین خلیل آباد پنهان کرده اند که با کشف طلاها، عملیات پلیس وارد مرحله جدیدی شد. به گزارش خراسان، در ادامه این عملیات گسترده، «پوریا» متهمی که با پوشش مامور قلابی وارد باند تبهکاران شده بود نیز درحالی دستگیر شد که کارآگاهان دو برادر طلافروش را هم در کاشمر با تیراندازی و استفاده از فنون دفاع شخصی به دام انداختند.

رئیس پلیس خراسان رضوی در تشریح ابعاد گسترده این پرونده راهزنی در جاده به خراسان گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، پیگیری این پرونده با همکاری صمیمانه قضات دادسرا‌های مه ولات و کاشمر به گروه مشترکی از کارآگاهان زبده سپرده شد و آنان با دستگیری همه اعضای این باند بیش از یک کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر، تجهیزات پلیسی، اسلحه پلاستیکی، تعدادی پلاک سرقتی خودرو‌ها و ... را کشف کردند.
سردار محمد کاظم تقوی افزود: بررسی‌های مقدماتی پلیس حاکی از آن بود که دوست قدیمی و ۱۲ ساله شاکی نقشه این دستبرد ماهرانه را طراحی کرده و با همدستانش در میان گذاشته است. فرمانده حافظان امنیت در سرزمین خورشید افزود: شاکی بنکدار طلا بود و در روز‌های مشخصی برای فروش طلا به کاشمر می‌رفت که این بار دوست قدیمی اش وسوسه شده و نقشه سرقت طلا‌ها را کشیده بود.
سردار تقوی با اشاره به توقیف ۳ خودروی مورد استفاده در این دستبرد مسلحانه تصریح کرد: اعضای این باند قرار گذاشته بودند که بعد از ارتکاب جرم هیچ تماسی با یکدیگر نداشته باشند و طراح اصلی بعد از فروش طلا‌ها مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به اعضای باند بپردازد.

سکاندار امنیت خراسان رضوی گفت: باید بنکداران، اتحادیه‌ها و دست اندرکاران امور مربوط به طلافروشی، راهکار‌هایی را برای انتقال صحیح طلا بیندیشند تا این گونه به دلیل سهل انگاری و رعایت نشدن اصول حفاظتی، امنیت مردم و جان طلافروشان به خطر نیفتد.

سردار محمد کاظم تقوی با قدردانی از نیرو‌های عملیاتی این پرونده، تاکید کرد: تحقیقات درباره دیگر افراد مرتبط با این ماجرا و شناسایی و دستگیری دیگر متهمان فراری درحالی همچنان با دستورات ویژه قضایی ادامه دارد که بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند خطرناک احتمالا در جرایم خشن نافرجام دیگری نیز نقش داشته اند که باید مورد ریشه یابی قرار گیرد.
راهزنی در پوشش
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید