غرغره آب نمک و کاهش عوارض کرونا؟!

غرغره آب نمک و کاهش عوارض کرونا؟!

این آزمایش مقدماتی نشان داد که هرچند میزان گسترش ویروس و سرایت آن در افرادی که از محلول آب نمک استفاده کرده بودند کاهش یافته بوده، اما این میزان از نظر آماری چندان قابل توجه نبوده است.

کد خبر : ۸۱۸۲۶
بازدید : ۹۳۱۸
غرغره آب نمک و کاهش عوارض کرونا؟!
نمی‌دانیم آیا غرغره و استشاق آب نمک همان تاثیری را بر آن خواهد داشت که بر سایر ویروس‌های کرونا داشته، یا نه
دانشمندان از داوطلبان خواسته‌اند در آزمایشی شرکت کنند که هدف آن تعیین میزان تاثیر غرغره و استنشاق آب نمک بر عوارض اولیه کووید ۱۹ است. پژوهش‌گران دانشگاه ادینبورگ اسکاتلند امیدوارند تحقیقات‌شان را روی یک آزمایش مقدماتی بنا کنند که نتیجه‌گیری کرده بود غرغره و استنشاق با محلول آب نمک دوره سرماخوردگی را کوتاه می‌کند.

این آزمایش مقدماتی نشان داد که هرچند میزان گسترش ویروس و سرایت آن در افرادی که از محلول آب نمک استفاده کرده بودند کاهش یافته بوده، اما این میزان از نظر آماری چندان قابل توجه نبوده است. این آزمایش روی ۵۴ داوطلب انجام شده که برخی حامل ویروس سرماخوردگی و برخی دیگر آلوده به ویروس کرونا بوده‌اند.

کارشناسان می‌گویند برخی سلول‌های بدن انسان توانسته‌اند از یون «کلرور» (یکی از عناصر نمک) برای ترکیب با اسید «هیپوکلرو» (توضیح: اسید هیپوکلروی کارخانه‌ای برای ضدعفونی به کار می‌رود، اما شکل طبیعی آن توسط گلبول‌های سفید خون برای مبارزه با عفونت تولید می‌شود) استفاده کنند.
اسید هیپوکلرو ماده فعال در وایتکس است که خاصیت ضدویروسی دارد. هدف پروژه دانشگاه ادینبورگ مشروب کردن این سلول‌ها با «یون کلرور» بیش‌تر است.

دانشگاه ادینبورگ در بخش جلب داوطلب تارنمای خود نوشت: «با توجه به این که کووید ۱۹ نوع جدیدی از ویروس کروناست، نمی‌دانیم آیا غرغره و استشاق آب نمک همان تاثیری را بر آن خواهد داشت که بر سایر ویروس‌های کرونا داشته، یا نه».

اگر در این آزمایش شرکت کنید و از شما خواسته شود از محلول آب نمک برای غرغره و استنشاق استفاده کنید، این عمل ممکن است مستقیما به حالتان مفید بوده یا نبوده باشد، عوارض‌تان ممکن است سریع‌تر کاهش یابد یا نیابد و هم‌خانه‌هایتان ممکن است از ابتلا به بیماری محافظت بشوند یا نشوند. این نکاتی است که ما در این پژوهش بررسی خواهیم کرد.»

پرفسور عزیز شیخ، رییس انستیتوی «آشِر» دانشگاه ادینبورگ در مورد این آزمایش می‌گوید: «این تنها مستلزم نمک، آب و درک نحوه استفاده از این محلول است که اگر موثر باشد روشی آسان، ارزان و قابل استفاده همگان است.»

از کسانی که در این پروژه شرکت می‌کنند خواسته شده است که توصیه‌های دولت را در مورد قرنطینه شخصی و بهداشت رعایت کنند. یک گروه از داوطلبان از محلول آب نمک برای غرغره و استنشاق استفاده و گروه دیگر تنها به رعایت توصیه‌های دولت بسنده خواهند کرد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید