چهارمین صعود متوالی طلا

چهارمین صعود متوالی طلا

کارشناسان بازار طلا بر این باورند تا زمانی که نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بازار‌ها وجود داشته باشد و شدت تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد کمرنگ نشود، همچنان باید انتظار افزایش قیمت فلز زرد را داشت.

کد خبر : ۸۱۹۲۲
بازدید : ۵۷۷۷
چهارمین صعود متوالی طلا
طلا سه هفته متوالی است روند مثبت خود را حفظ کرده است و طی این سه هفته ۸۶ دلار افزایش قیمت را رقم زده است؛ با این وجود کارشناسان و معامله‌گران در بازار با اکثریت قاطعی نظر به افزایش مجدد قیمت طلا در هفته آینده دارند.
نتایج هر دو نظرسنجی سایت کیتکو که شامل متخصصان حرفه‌ای بازار‌ها و سرمایه‌گذاران است، نشان می‌دهد که بیش از دوسوم رای‌دهندگان بر افزایشی بودن قیمت طلا نظر دارند. در صورت تحقق پیش‌بینی‌ها، طلا مجددا به سوی مرز ۱۸۰۰ دلاری یورش خواهد بود.

دو قطبی شدن بازار طلا
کارشناسان بازار طلا بر این باورند تا زمانی که نگرانی از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در بازار‌ها وجود داشته باشد و شدت تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد کمرنگ نشود، همچنان باید انتظار افزایش قیمت فلز زرد را داشت. علاوه بر این موضوع افزایش نااطمینانی‌ها درباره ویروس، می‌تواند تضمین‌کننده اقدامات انبساطی بیشتر توسط بانک‌های مرکزی باشد که این اتفاق هم پشتیبانی مضاعف از قیمت طلا خواهد بود.
پیش‌بینی می‌شود صورت‌جلسه نشست فدرال‌رزرو در هفته پیش‌رو شاهدی بر ادعای افزایش اقدامات انبساطی بانک‌های مرکزی باشد و از بسته حمایتی جدید این نهاد نیز رونمایی شود. این موضوع می‌تواند مسیر طلا را در مسیر رکوردزنی هفته گذشته خود هموار کند. از میان ۱۸ کارشناس بازار که در این هفته در نظرسنجی سایت کیتکو شرکت کرده‌اند اکثریت به افزایشی بودن قیمت فلز زرد رای داده‌اند.
در حالی ۱۲ نفر معادل با ۶۷ درصد از رای‌دهندگان به افزایش قیمت طلا رای داده‌اند که فقط ۴ نفر که ۲۲ درصد از شرکت‌کنندگان را تشکیل می‌دادند نظر مخالف و اعتقاد داشتند قیمت طلا در هفته آتی کاهش خواهد یافت.
کمترین رای نیز در میان وال‌استریتی‌ها به خنثی بودن قیمت طلا در هفته آینده اختصاص داشت که فقط دو نفر به آن رای دادند؛ این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که بازار در این روز‌ها به سمت حالت دوقطبی گرایش دارد و افزایش نااطمینانی‌ها سبب شده است که نوسان چه رو به بالا و چه رو به پایین محتمل به‌نظر برسد.
در بخشی دیگر از این نظرسنجی که با نام مین‌استریت شناخته می‌شود، و به صورت آنلاین از سرمایه‌گذاران خرد پرسیده می‌شود نیز اکثریت نسبتا قاطع رای به افزایشی بودن قیمت داده‌اند. از میان ۱۱۶۳ نفری که این هفته در این نظرسنجی آنلاین شرکت کرده بودند، ۷۹۰ شرکت‌کننده که ۶۸ درصد کل رای‌دهندگان را تشکیل می‌دهند، اعلام کرده‌اند که انتظار دارند طلا حرکت خود به سمت مرز ۱۸۰۰ دلاری را ادامه دهد.
تعداد رای‌دهند‌گان به خنثی بودن و کاهشی بودن قیمت طلا در این نظرسنجی تقریبا یکسان بود به‌طوری که هر دو گروه ۱۶ درصد از تعداد کل شرکت‌کنندگان را تشکیل داده بودند. رای بالای دو سوم شرکت‌کنندگان در هر دونظرسنجی کاملا کفه ترازو را به سمت افزایشی بودن قیمت طلا در هفته آینده سنگین می‌کند.
فیلیپ استریبل استراتژیست ارشد بازار‌ها در Blue Line Futures درباره وضعیت طلا در آینده کوتاه‌مدت گفت: من فکر می‌کنم طلا مجددا قله‌هایی را که در هفته‌های گذشته لمس کرده بود، به چالش بکشد و این موضوع به این دلیل است که به نظر می‌رسد، بازار‌های سهام مستعد افول مجدد هستند.

اتفاقات مهم هفته آینده
هفته آینده از لحاظ تعدد اتفاقات برای بازار‌ها را می‌توان هفته پراتفاقی قلمداد کرد. پرترافیک‌ترین روز هفته پیش‌رو پنج‌شنبه خواهد بود که در این روز علاوه بر گزارش بیکاری آمریکا برای ماه ژوئن، گزارش سفارش کارخانه‌ها در ماه می‌نیز منتشر خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود به دلیل بازگشایی‌های بیشتر گزارش‌ها از بازگشت تعداد بیشتری از افراد به شغل‌هایشان خبر دهد.

روز چهارشنبه اما، صورت‌جلسه کمیته بازار باز (FOMC) فدرال‌رزرو برای ماه جولای نیز منتشر خواهد شد. کارشناسان بر این باورند این صورت‌جلسه سیاست‌های پولی متناسب بانک مرکزی در بحبوحه پاندمی کرونا را تایید خواهد کرد.
گزارش خانه‌های خالی در انتظار فروش در روز دوشنبه و شاخص اطمینان مصرف‌کننده (CB) نیز در روز سه‌شنبه منتشر خواهد شد. شاخص اطمینان مصرف‌کننده سطح اعتماد مصرف‌کنندگان به ثبات اقتصادی هر کشور را نشان می‌دهد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید