سریال "هم‌گناه"؛ داستانی کلیشه‌ای با ساختی جذاب

سریال "هم‌گناه"؛ داستانی کلیشه‌ای با ساختی جذاب

نسل قبلی خانواده که حالا سنی از آن‌ها گذشته است باید این اقتدار را حفظ کنند و آنچه آن را ضربه پذیرکرده نسل جدید این خانوده است که تن به مناسبت پیشین نمی‌دهد یا نسبت به آن شک کرده است.

کد خبر : ۸۱۹۳۶
بازدید : ۲۱۸۹
سریال
محسن کیایی که تا کنون سریال نساخته بود برای جذب مخاطب خود و انگیزه‌های اقتصادی «هم‌گناه» را ساخته است. کارگردانی که تا کنون فیلم‌های خوبی ساخته و طرفداران خاص خود را دارد. اگر تا پیش از این میان مخاطبان سریال‌های ایرانی صحبت از این بود که صدا و سیما چه فیلمی را پخش می‌کند دیگر صحبت در مورد سریال‌های نمایش خانگی است و نباید تاثیرگذاری آن را دست کم گرفت.

کارگردانان سینما و تلویزیون نیز به این مهم پی برده‌اند و حالا محسن کیایی که تا کنون سریال نساخته بود برای جذب مخاطب خود و البته انگیزه‌های اقتصادی فروش سریال «هم‌گناه» را ساخته است. کارگردانی که تا کنون فیلم‌های خوب و قابل قبولی ساخته و طرفداران خاص خود را دارد.

«هم‌گناه» داستان معمایی، عاشقانه و خانوادگی است که قصه‌های آن تا کنون خارج از خانواده تعریف نشده‌اند و حتی در ماجرای پلیسی آن روابط خانوادگی وجود دارد.

داستانی کلیشه‌ای با ساختی جذاب
‌می‌توان گفت: هم‌گناه داستان جذابی دارد که با پیش رفتن داستان گره‌های داستان نیز بیشتر می‌شود و بر جذابیت‌هایش افزدوه می‌شود. اقتدار خانواده صبوری که براساس ثروت و اصالت خانوادگی شکل گرفته است باید حفظ شود.
خانواده‌ای که حتی زندگی آن‌ها در یک مجتمع بزرگ ساختمانی نشانی برای برای حفظ این اقتداراست. اقتداری رسوخ ناپذیر خانواده‌ایی که بزرگتر‌ها تلاش برای حفظ آن داشته‌اند و حالا با بزرگتر شدن خانواده دیگر کنترل اوضاع آنچنان در دستشان نیست.

نسل قبلی خانواده که حالا سنی از آن‌ها گذشته است باید این اقتدار را حفظ کنند و آنچه آن را ضربه پذیرکرده نسل جدید این خانوده است که تن به مناسبت پیشین نمی‌دهد یا نسبت به آن شک کرده است.

این شک را می‌توان در ازدواج یکی از پسر‌های خانواده دید که درست در زمانی که تاریخ ازدواج را تعیین کرده است متوجه می‌شود آن کسی را که دوست دارد به خاطر اینکه خانواده صبوری او را بپذیرند در مورد خانواده خود دروغ گفته است و اکنون در دوگانه عشق خود وخانواده‌اش قرار گرفته است.

یا از طرفی دیگر آرمان که نقش آن را محسن کیایی بازی می‌کند درگیری عاطفی با هدیه تهرانی پیدا کرده است که راننده باربری شرکت خانوادگی صبوری است و بی‌توجه به اصول خانوادگی خود رابطه را پیش می‌برد.

اما کیایی برای نشان دادن رسوخ ناپذیری این خانواده دوگانه کلیشه‌ای را ایجاد کرده است. از سویی دختری نشان داده می‌شود که در محله‌ای فقیرنشین زندگی می‌کند و برای بدهی عمویش مجبور می‌شود با مردی همسن پدرش ازدواج کند که در آن لحظه مهدی پاکدل که از طبقه بالای اقتصادی است در نقش ناجی ظهور پیدا می‌کند و او را به عقد خود درمی‌آورد تا او را نجات دهد در حالی که همین مرد، پدر او را در تصادفی کشته است.

تماشاگر در طی سریال درگیر راز‌های خانوادگی صبوری است. راز‌هایی که برملا شدن آن‌ها ممکن است شیرازه این خانواده منسجم را از بین ببرد. کیایی آنچنان مخاطب را منتظر نگه نمی‌دارد و راز‌هایی خانوادگی را برای مخااطب برملا می‌کند، اما هنوز آنان که باید نمی‌دانند در گذشته چه اتفاق‌هایی افتاده است.
سریال

انتخاب هوشمندانه بازیگران
با اینکه «هم‌گناه» اولین تجربه مصطفی کیایی در نمایش خانگی است، اما نشان داده که ذهن مخاطب را خوب می‌شناسد و برای انتخاب بازیگران تلاش خود را داشته است و جمعی از ستاره‌های سینما و تلویزیون را در این فیلم دور هم جمع کرده است. نقش‌های کلیشه‌ای به بازیگران شناخته‌شده سپرده شده تا ذهن مخاطب به راحتی آن‌ها را بپذیرد و با داستان فیلم به راحتی جلو برود.

برخلاف دیگر سریال‌های نمایش خانگی کارگردان بازی بازیگران اهمیت خود را داشته و با دیدن سریال شاهد بازی خوب بازیگران اصلی و فرعی فیلم هستیم. بازیگرانی همچون پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، محسن کیایی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، مهدی پاکدل از جمله نقش‌گردانندگان این سریال هستند.

بازیگران دیگری همچون شاهرخ فروتیان، افسانه چهره آزاد، پدرام شریفی، روشنک گرامی، احسان کرمی، حسین امیدی، سوگل خلیق و مارال بنی آدم، علی باقری، فروغ قجابگلو، شیرین اسماعیلی، فرانک کلانتر، محمد اعلایی، محمدرسول صفری، محمد موحدنیا و آی تک جاوید نژاد بازیگران کمتر شناخته شده‌ای هستند کنه توانسته‌اند نقش خود را خوب بازی کنند.

سریال تا کنون روند جذابی برای مخاطبان خود داشته است شاید داستان آن همان قصه تکراری فیلم‌هاو سریال‌های ایرانی باشد، اما با شگرد‌هایی سازندگان فیلم توانسته‌اند آن را از دیگر سریال‌های نمایش خانگی جذاب‌تر کنند.سریالی که داستان خود را بر پایه شخصیت‌های متعدد و خطوط داستانی تودرتو بنا کرده است و باید دید و منتظر ماند آیا این جذابیت ادامه پیدا می‌کند.

سریالی که کم فروشی نمی‌کند
اما نکته مهم درباره سریال هم‌گناه دوری از نقطه ضعف و پاشنه آشیل سریال‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی است. در واقع سریال‌های ایرانی در این فضا عموما متهم به کم‌فروشی می‌شوند. به این معنا که روند داستان به شکلی طولانی می‌کنند تا در فروش قسمت‌ها درآمد بهتری داشته باشند و پشیبرد داستان در آن‌ها به کندی پیش می‌رود.
اما در هم گناه شاهد این اتفاق نیستیم. داستان در هر قسمت از این سریال به خوبی پیش می‌رود و شاهد کم فروشی تیم سازنده نیستیم.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید