قطع خونریزی با پانسمان نانویی

قطع خونریزی با پانسمان نانویی

این محصول به صورت یک بانداژ با ضخامت ماکرومتری، با حداقل فشار وارده به محل زخم می‌تواند در کنترل خونریزی‌های شدید به تکنسین‌های فوریت پزشکی کمک مؤثری کند.

کد خبر : ۸۲۰۷۴
بازدید : ۹۲۶۱
قطع خونریزی با پانسمان نانویی
محققان ایرانی برای نخستین بار در ایران و جهان پانسمانی تولید کردند که با استفاده از تکنولوژی نانو به قطع خونریزی کمک می‌کند. با استناد به مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران، یک تیم نوپا به تازگی موفق به تولید پانسمان‌های نوین در حوزه تجهیزات پزشکی شده است.

محققان ایرانی برای نخستین بار موفق به تولید پانسمان نانو محصولی با قابلیت قطع خونریزی با قابلیت زیست سازگاری شدند.

طیبه ظهرابی، مدیر گروه یم سازنده گفت: " پانسمان نانو محصولی با قابلیت قطع خونریزی است؛ در این پانسمان برای نخستین بار از نانو فایبر‌های پپتیدی با قابلیت قطع مؤثر خونریزی، استفاده شده است. "

وی با اشاره به فناوری استفاده شده در این محصول خاطرنشان کرد: " در ساخت این محصول از زیست فناوری و فناوری نانو استفاده شده است؛ در حقیقت طراحی ماده اصلی پانسمان که یک قطعه پپتیدی است، با استفاده دانش زیست فناوری انجام شده و از فناوری نانو نیز برای ساخت نانو فایبر‌هایی از پپتید طراحی شده، استفاده شد. "

ظهرابی افزود: " این محصول به عنوان هموستاز (قطع خونریزی) توسط جراحان و متخصصان ارتوپدی کاربرد دارد. همچنین پانسمان جدید می‌تواند توسط پزشکان و پرسنل مستقر در مراکز فوریت‌های پزشکی، اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز دولتی مانند هلال احمر، نیرو‌های مسلح و عموم مردم (در قالب یک جزو مهم جعبه کمک‌های اولیه) استفاده شود. "

وی خاطرنشان کرد: " با توجه به نیاز بیماران "بانداژ نانوهم" با قابلیت قطع خونریزی مؤثر برای نخستین بار در کشور و در دنیا طراحی و ساخته شد. "

به گفته طیبه ظهرابی، این محصول به صورت یک بانداژ با ضخامت ماکرومتری، با حداقل فشار وارده به محل زخم می‌تواند در کنترل خونریزی‌های شدید به تکنسین‌های فوریت پزشکی کمک مؤثری کند. وی همچنین تاکید کرد: " با توجه به تولید محصول در داخل کشور، این پانسمان می‌تواند با قیمت بسیار مناسبی در دسترس مراکز اورژانس کشور و سایر مراکز فوریت پزشکی، می‌تواند قرار گیرد. "

وی با اشاره به کاربرد این محصول در بیماران هموفیلی افزود: " بیماران هموفیلی، بیمارانی هستند که در آن‌ها توانایی بدن برای ایجاد لخته و انعقاد خون برای جلوگیری از خونریزی مختل شده‌است. "
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید