سرقت‌های سریالی "خفاش‌های زنگی!"

سرقت‌های سریالی "خفاش‌های زنگی!"

این فرد تبعه خارجی که از سال ۹۴ به اتهام ۴۰ فقره سرقت از منازل در زندان به سر می‌برد پس از فرار از ادامه تحمل مجازات، شبکه دیگری از چند باند سرقت با همدستی دیگر هموطنانش تشکیل داده و به اموال با ارزش منازل دستبرد می‌زند.

کد خبر : ۸۲۰۷۶
بازدید : ۱۱۰۸۴
سرقت‌های سریالی
سجادپور | اعضای یک شبکه بزرگ سرقت که در قالب باند‌های چند نفره به منازل شهروندان دستبرد می‌زدند در حالی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند که یک زندانی فراری سرکردگی این شبکه را به عهده داشت.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته با تشریح چگونگی دستگیری اعضای این شبکه سرقت‌های سریالی که به «خفاش‌های زنگی» معروف شده اند، گفت: ششم دی سال گذشته، وقتی اعضای یک خانواده شبانه به منزل ویلایی خودشان در خیابان فلسطین مشهد مراجعه کردند درحالی با به هم ریختگی اتاق‌ها روبه رو شدند که سارقان طلا وجواهرات و تلفن‌های همراه آنان را به سرقت برده بودند.
سردار محمد کاظم تقوی افزود: به دنبال شکایت مال باخته و با تشکیل پرونده در کلانتری، مشخص شد که سارقان از طریق نورگیر پشت بام وارد منزل شده و حدود دو میلیارد تومان اموال با ارزش را ربوده اند. وی اضافه کرد: با توجه به تخریب قفل در‌ها و چگونگی ورود سارقان به منزل مذکور، بررسی‌های مقدماتی نشان داد که سارقان پنج جوان لاغراندام نقابدار بوده اند که چهره خود را با ماسک و شال پوشانده و تنها اشیای گران قیمت و کم حجم را سرقت کرده اند این درحالی بود که آثاری از تردد مشکوک یک دستگاه پراید در محل سرقت نیز به دست آمد.
بنابراین پرونده مذکور برای ردیابی اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارسال شد و بدین ترتیب گروه ورزیده‌ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه و اطلاعات جنایی با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) رسیدگی به ماجرای سرقت‌ها را آغاز کردند چرا که بررسی‌های اولیه در پرونده‌های سرقت نشان می‌داد منازل دیگری هم با این شگرد در نقاط مختلف شهر مورد دستبرد سارقان قرار گرفته اند.
رئیس پلیس حافظان امنیت سرزمین خورشید ادامه داد: کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی وارد عمل شدند و به سرنخ‌هایی از یک شبکه بزرگ سرقت رسیدند که از حدود دو ماه قبل (آبان) فعالیت‌های مجرمانه خود را با دستبرد به اموال منزلی در منطقه شهرک شهید رجایی آغاز کرده بودند.
سردار تقوی با اشاره به تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی سرقت‌های مذکور در نقاط جغرافیایی شهر تصریح کرد: تحقیقات غیرمحسوس و شبانه روزی کارآگاهان در پوشش‌های مختلف اطلاعاتی بیانگر آن بود که پلیس با یک شبکه گسترده سرقت روبه روست که با خودرو‌های پراید ۱۱۱ و ۱۳۲ و حتی موتورسیکلت به اموال و منازل مردم دستبرد می‌زنند. این تحلیل‌ها همچنین نشان داد: ردی از یک زندانی فراری به نام «نثار احمد» در این پرونده وجود دارد که از آبان گذشته به منظور ردمال به شاکیان از زندان مرخصی گرفته و دیگر بازنگشته است و از همان زمان سرقت‌های شبکه معروف به «خفاش‌های زنگی» در گوشه و کنار شهر خودنمایی کرد.
سکاندار امنیت خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین رصد‌های اطلاعاتی در این باره متمرکز و مشخص شد این فرد تبعه خارجی که از سال ۹۴ به اتهام ۴۰ فقره سرقت از منازل در زندان به سر می‌برد پس از فرار از ادامه تحمل مجازات، شبکه دیگری از چند باند سرقت با همدستی دیگر هموطنانش تشکیل داده و به اموال با ارزش منازل دستبرد می‌زند.
وی گفت: این جوان ۲۷ ساله قبلا در باندی دستگیر شده بود که سرکردگی آن را فردی معروف به «بلند» به عهده داشت و در عملیات پلیس با شلیک گلوله به هلاکت رسید، اما نوچه او به تحمل پنج سال زندان محکوم شد و اکنون شبکه دیگری از سرقت را تشکیل داده است.
سردار سرتیپ دوم محمد کاظم تقوی خاطرنشان کرد: با جمع آوری مدارک موجود و همچنین بازبینی و مطالعه دیگر پرونده‌های سرقت‌های مشابه در مراکز انتظامی، گروه کارآگاهان اداره عملیات ویژه به سرپرستی «سرگرد همتی» به طور شبانه روزی تحقیقات گسترده‌ای را در دستور کار قرار دادند و علاوه بر استفاده از تجهیزات نوین پلیسی و تجربیات سلسله مراتب فرماندهی، منابع و مخبران محلی را نیز به کار گرفتند تا این که مشخص شد اعضای این باند در یک کافه در منطقه شهرک شهید رجایی پاتوق دارند و فقط در شب‌های تعطیلات (پنج شنبه و جمعه) به منازل دستبرد می‌زنند.
فرمانده با تجربه خراسان رضوی که نشان امنیت اهالی سرزمین خورشید را بر دوش دارد با تاکید بر این که همه اعضای این شبکه باید در یک عملیات ضربتی دستگیر می‌شدند، افزود: وقتی کارآگاهان یکی از اعضای ۲۵ ساله این شبکه را هفدهم اردیبهشت در خیابان حر ۱۳ به دام انداختند و دریافتند که بیشتر اعضای شبکه سرقت از اتباع خارجی هستند، بلافاصله دستور کنترل مرز‌های شرقی کشور با هماهنگی قاضی شعبه ۲۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در دستور کار قرار گرفت چرا که اطلاعات واصله بیانگر آن بود که دیگر اعضای این شبکه قصد خروج از مرز را دارند.
سردار تقوی گفت: همزمان نیرو‌های کلانتری شهرک ناجا سه جوان زورگیر را در ایستگاه قطار شهری دستگیر کردند و با انتشار تصاویر آنان در روزنامه خراسان مشخص شد یکی از آن‌ها از متهمان تحت تعقیب در شبکه «خفاش‌های زنگی» است که خود را با نام جعلی به پلیس معرفی کرده است بنابراین با انتقال این متهم به پلیس آگاهی «نثار احمد» سرکرده این شبکه نیز به همراه برادرش دستگیر شدند و دیگر اعضای شبکه در عملیات ضربتی و هماهنگ کارآگاهان با همکاری صمیمانه نیرو‌های اداره اطلاعات جنایی به دام افتادند که تاکنون به ۱۵ فقره سرقت از منازل اعتراف کرده اند.
سردار محمدکاظم تقوی درباره شگرد اعضای این شبکه نیز گفت: آن‌ها در ابتدای شب تعطیلات که مردم به مهمانی، خارج از شهر یا خرید می‌روند منازل چراغ خاموش را شناسایی می‌کردند، سپس با زدن زنگ منازل از خالی بودن آن‌ها اطمینان حاصل می‌کردند و از روی دیوار، پشت بام یا منازل همسایگان وارد خانه‌های ویلایی می‌شدند و فقط به دنبال طلا و جواهر و اشیای گران قیمت می‌گشتند!
مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: ۱۱ عضو این شبکه به همراه مالخران دستگیر شده و به چند میلیارد تومان اموال سرقتی در مناطق مختلف شهر اعتراف کرده اند، برخی از آنان نیز هنگام فرار از چنگ پلیس با تیراندازی به دام افتاده‌اند.
سردار تقوی با قدردانی از همکاری عوامل پایگاه بسیج، نیرو‌های کلانتری و همچنین کارآگاهان اداره عملیات ویژه و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی برای دستگیری اعضای این شبکه گسترده به شهروندان اطمینان داد همه اقدامات مجرمانه و تبهکارانه متهمان ریشه یابی می‌شود و گزارش آن به مراجع قانونی به منظور پیشگیری از وقوع جرم ارسال خواهد شد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید