واکسن آنفلولانزای رایگان برای گروه‌های پرخطر

واکسن آنفلولانزای رایگان برای گروه‌های پرخطر

بسیار حائز اهمیت است» که امسال تا جای امکان از افراد در معرض خطر در برابر آنفولانزا محافظت کنیم، چرا که امکان دارد باعث مرگشان شود.

کد خبر : ۸۲۱۰۶
بازدید : ۵۱۱۰
واکسن آنفلولانزای رایگان برای گروه‌های پرخطر
گروه پزشکان دانشکده پزشکی سلطنتی و همچنین کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، خواستار تزریق رایگان واکسن به افراد بالای ۵۰ سال شده‌اند

به گفته وزارت کشور بریتانیا، افراد در «معرض خطر» (ابتلا به کرونا) در زمستان پیش رو از وزارت بهداشت واکسن آنفولانزای رایگان دریافت می‌کنند. افراد مسن‌تر، کودکان مهدکودکی، و کسانی که به شرایطی مانند آسم دچار هستند، می‌توانند این تزریق رایگان را دریافت کنند.

به گفته وزارت کشور، با توجه به تلاش وزیران برای حمایت از وزارت بهداشت و درمان در پیوند با هشدار‌های مرتبط با موج دوم احتمالی شیوع کوید ۱۹ در سال جاری، احتمالا گروه‌های واجد شرایط برای دریافت واکسن افزایش خواهد یافت.

دولت اخیرا تعداد بیشتری از این واکسن را سفارش داده است. اما هنوز کاملا مشخص نیست که این سیستم بزرگ و جدید چه افرادی را شامل خواهد شد. گروه پزشکان دانشکده پزشکی سلطنتی و همچنین کی‌یر استارمر، رهبر حزب کارگر، خواستار تزریق رایگان واکسن به افراد بالای ۵۰ سال شده‌اند.

در اوایل امسال، «سیج» (گروه مشاوره علمی به دولت)، پیشنهاد داد که تمامی افراد تزریق رایگان دریافت کنند، اما تصور بر این بود که این کار بسیار دشوار است. حتی تزریق واکسن به تمامی افراد بالای ۵۰ سال، با توجه به گمانه زنی‌ها، نیازمند ۱۰ میلیون واحد بیشتر است.

سخنگوی رسمی نخست وزیر گفت، «بسیار حائز اهمیت است» که امسال تا جای امکان از افراد در معرض خطر در برابر آنفولانزا محافظت کنیم، چرا که امکان دارد باعث مرگشان شود. او گفت: «دولت می‌کوشد تا مقدار چشمگیر و بیشتری واکسن تامین کند.»

«ما با استفاده از این واکسن، ایمنی گروه‌های در معرض خطر را که در الویت هستند، افزایش می‌دهیم.». اما او ادامه داد: «ما همچنین قصد داریم گروه‌های واجد شرایط تزریق این واکسن را با ارائه جزئیات بیشتر گسترش دهیم.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید