تلاش انگلیس برای برقراری اتصال اینترنت فضایی

تلاش انگلیس برای برقراری اتصال اینترنت فضایی

این شرکت در نظر دارد تا مجموعه‌ای از ۶۵۰ ماهواره را به فضا بفرستد تا پوشش اینترنتی را در ناحیه شمالگان برقرار کند. وان‌وب تاکنون ۷۴ ماهواره را برای این پروژه به فضا پرتاب کرده است.

کد خبر : ۸۲۱۱۷
بازدید : ۵۰۹۳
تلاش انگلیس برای برقراری اتصال اینترنت فضایی
دولت انگلستان قصد دارد برای توسعه اکتشافات فضایی، مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در شرکت «وان‌وب» سرمایه‌گذاری کند. این شرکت در حوزه اکتشافات فضایی فعال است. شرکت «بهارتی اینترپرایز» (Bharti Enterprises) نیز که در زمینه مخابرات فعالیت دارد، ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه به این پروژه اختصاص خواهد داد.

شرکت وان‌وب، یکی از شرکت‌هایی است که روی پروژه برقراری اینترنت از فضا کار می‌کند و برای این پروژه، مجموعه ماهواره‌هایی را به کار می‌گیرد تا اتصال اینترنتی را روی زمین برقرار کند. این شرکت در نظر دارد تا مجموعه‌ای از ۶۵۰ ماهواره را به فضا بفرستد تا پوشش اینترنتی را در ناحیه شمالگان برقرار کند. وان‌وب تاکنون ۷۴ ماهواره را برای این پروژه به فضا پرتاب کرده است.

یک سخنگوی دولت انگلستان در این باره گفت: «قرارداد با دولت، به وان‌وب فرصت خواهد داد تا به تکمیل پروژه ساخت ماهواره‌ها بپردازد و انگلستان را به یک قدرت پیشرو در زمینه علم، پژوهش و توسعه تبدیل کند. این قرارداد، فرصت توسعه بیشتر زیرساخت‌های پیشرفته انگلستان را فراهم می‌کند».

انگلستان در سال ۲۰۱۸، دسترسی خود را به سامانه ناوبری ماهواره‌ای «گالیلئو» (Galileo) که به اتحادیه اروپا تعلق دارد، از دست داد و در نظر دارد تا سامانه جهانی ماهواره‌ای خود را بسازد. وان‌وب در جدیدترین بیانیه خود گفت که سعی دارد عملیات مورد نظر خود را تا جایی که ممکن است، زودتر آغاز کند. پیش‌بینی می‌شود که این قرارداد، پیش از پایان سال منعقد شود.
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید