استقلال و فولاد «کرونانمایی» می‌کنند؟

استقلال و فولاد «کرونانمایی» می‌کنند؟

سازمان لیگ از باشگاه استقلال درخواست کرد یا در آزمایشگاه مورد تایید سازمان تست بدهند یا به جم بروند وگرنه سه بر صفر بازنده می‌شوند. باشگاه پارس جنوبی جم نیز طی دو بیانیه شدید‌اللحن استقلال را به «کرونا نمایی» متهم کرد و گفت: پشت پرده این رفتار استقلال را افشا خواهد کرد.

کد خبر : ۸۲۱۸۲
بازدید : ۱۰۳۷
استقلال و فولاد «کرونانمایی» می‌کنند؟
در شرایطی که مدیران باشگاه استقلال و فولاد اعلام کردند به ترتیب ۱۳ و ۱۶ نفر از اعضای باشگاه مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند، از سازمان لیگ و تیم‌های رقیب آن‌ها در هفته جاری کسانی هستند که نتایج تست‌ها را مشکوک می‌دانند.

صبح شنبه بود که ابتدا اعلام شد ۸ بازیکن و سپس ۵ بازیکن دیگر استقلال به کرونا مبتلا شده‌اند و همزمان تیم فولاد هم از کرونایی‌های خودش رونمایی کرد. همین مساله فارغ از شوکی که به جامعه وارد کرد، باعث شد تکلیف بازی این دو تیم در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. قرار بود روز شنبه عصر استقلال با پرواز چارتر راهی جم شود، اما سفرش را لغو کرد.

فولاد هم که پیش از این به قائمشهر سفر کرده بود بدون بازی با این تیم هتل محل اقامتش را ترک کرد و به اهواز برگشت. در ساعات ابتدایی گمان می‌رفت با توجه به حجم بالای مبتلایان دو تیم استقلال و فولاد شکی در لغو بازی‌های این دو تیم وجود ندارد. اما با اظهارنظر‌های مدیران سازمان لیگ، اعضای تیم‌های پارس جنوبی و نساجی و همچنین اخباری که از گوشه و کنار به گوش رسید، اوضاع پیچیده‌تر شد.

هومن افاضلی، سرمربی پارس جنوبی در چند مصاحبه اظهارات عجیبی بر زبان آورد. او نتایج تست استقلالی‌ها را «مشکوک» دانست و این را با سهامدار بودن پزشک تیم استقلال یعنی دکتر ستوده در بیمارستان آتیه مرتبط کرد. او تاکید کرد در صورتی که استقلال در زمین بازی حاضر نشود در زمان دیگری حاضر نیست از این تیم پذیرایی کند و باید تیمش ۳ بر صفر برنده اعلام شود. گفته شد افاضلی اطلاعاتی را از ایفمارک به دست آورده.

جایی که همسرش یعنی زهره هراتیان به عنوان رییس مشغول به کار است. با این حال اظهارات افاضلی با واکنش شدید استقلالی‌ها مواجه شد. رمضانی، سرپرست استقلال گفت: تیمش در بیمارستان مسیح دانشوری این کار را انجام داده. در ساعات نزدیک به بامداد یکشنبه برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند این بیمارستان صحت تست‌های استقلالی‌ها را تایید کرده است. اما این برای پارسی‌ها و سازمان لیگ کافی نبود.

سازمان لیگ از باشگاه استقلال درخواست کرد یا در آزمایشگاه مورد تایید سازمان تست بدهند یا به جم بروند وگرنه سه بر صفر بازنده می‌شوند. باشگاه پارس جنوبی جم نیز طی دو بیانیه شدید‌اللحن استقلال را به «کرونا نمایی» متهم کرد و گفت: پشت پرده این رفتار استقلال را افشا خواهد کرد.

اینکه سازمان لیگ زیر بار ادعای استقلال نرفته به چند اتفاق برمی‌گردد؛ اول اینکه صبح شنبه استقلال مدعی شد ۸ بازیکن کرونایی دارد و در جلسه عصر با سازمان لیگ تنها جواب قطعی دو نفر را ارایه داد. دوم اینکه استقلالی‌ها تا ظهر یکشنبه هنوز مدارک مثبت شدن تست‌های‌شان را ارایه ندادند و سوم اینکه با گذشت زمان اسامی مبتلایان به کرونای استقلال مدام تغییر کرد.

ابتدا گفته شد میلاد زکی‌پور و زکریا مرادی و محسن کریمی مبتلا هستند و بعد این بازیکنان تکذیب کردند. سپس در ساعات نزدیک به شب گفته شد فرشید اسماعیلی مبتلا شده که تست مجدد این بازیکن نیز منفی شد. در این میان بیانیه‌های باشگاه پارس از همه عجیب‌تر بود. پارس جنوبی در بیانیه خود عدم سفر استقلال به جم را فاقد وجاهت قانونی دانست و مدعی شد استقلال به تمام تیم‌های لیگ نگاه از بالا به پایین دارد و به خاطر خودش می‌خواهد تمام فوتبال را تعطیل کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «اینکه یک باشگاه به واسطه حمایت و مالکیت معنوی و مدیریتی وزارت ورزش و جوانان خودش را تافته جدا بافته می‌داند یک بدعت ناصواب و به دور از عدالت است.» پارسی‌ها همچنین مدعی شدند استقلال در روند تست‌گیری قوانین را نقض کرده است و بیش از ۶۰ نفر شامل بازیکنان تیم امید و جوانان را برای تست برده‌اند.

این خبر را دکتر ناجی، رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی بیمارستان مسیح دانشوری در گفتگو با «فرهیختگان» اعلام کرد. او ضمن اینکه صحت تست‌های گرفته شده را تایید کرد به این نکته اشاره کرد که از ۶۱ نفر تست گرفته است. در نهایت پارسی‌ها در بیانیه خود اعلام کردند طبق برنامه در زمین بازی حاضر خواهند شد و در صورتی که حریف نیاید باید برنده اعلام شوند وگرنه به فیفا شکایت می‌کنند و از لیگ کنار می‌کشند.

بیش از هزار کیلومتر دورتر از جم و در شهر قائمشهر، مدیرعامل نساجی نیز موضعی شبیه به مدیران پارس جنوبی جم گرفت. علی امیری، مدیرعامل نساجی با انتقاد از رفتار فولاد آن را نوعی گربه‌رقصانی دانست و اعلام کرد بازی تیمش مقابل فولادی که صبح بدون هماهنگی راهی شهر خودشان شدند باید سه بر صفر به نفع میزبان رقم بخورد.

امیری در بخشی از مصاحبه‌اش گفت: «دقیقا از لحظه‌ای که استقلالی‌ها به جم سفر نکردند، بازی‌های باشگاه فولاد هم شروع شد. فولادی‌ها اگر قصد حضور در زمین مسابقه را نداشتند، چطور در جلسه هماهنگی شرکت کردند؟ آن‌ها الان هم بدون آنکه به کسی چیزی بگویند هتل محل اقامت خود را ترک کرده‌اند.

ما در هیچ شرایط دیگری مقابل فولاد بازی نمی‌کنیم و بازی باید ۳ بر صفر به سود نساجی شود. دیگر نمی‌خواهیم تن به هر گربه رقصانی‌ای بدهیم.»

در همین اثنا خبر عجیبی دهان به دهان بین اهالی فوتبال پخش شد. اینکه یک تیم لیگ برتری اسم عکاس و کارمند خود را در لیست مبتلایان قرار داده و به سازمان لیگ اعلام کرده است. همچنین باشگاه دیگری تنها یک بار تست داده و هر چند روز یک بار با پرداخت مبلغ ۳ میلیون تومان به کارمند یک کلینیک جواب منفی دریافت می‌کرده! هنوز از صحت و سقم این خبر چیزی منتشر نشده، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد اوضاع نباید با این تصویر چندان تفاوتی داشته باشد.

در نهایت و بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سازمان لیگ ساز و کار حل این اختلاف را مشخص کرد. سازمانی که از لحظه وقوع بحران و پیش از آن نشان داده بود از کفایت لازم برای نظارت بر برگزاری مسابقات لیگ را ندارد، اعلام کرد باشگاه‌های استقلال و فولاد باید در آزمایشگاه مورد تایید تست بدهند.

این سازمان بعد از جلسه با رمضانی، سرپرست استقلال و رویت مدارک این تیم از باشگاه‌های پارس جنوبی و نساجی خواست تا طبق قوانین راس ساعت شروع بازی در زمین به همراه داوران و ناظر حاضر شوند تا گزارش غیبت تیم‌ها ثبت شود.

منتها این غیبت به منزله باخت قطعی نیست و اگر آزمایش‌های دو باشگاه در آزمایشگاه مورد تایید سازمان نشان داد این دو باشگاه بیش از ۲۵ درصد مبتلا دارند، بازی‌های این تیم به زمان دیگری موکول می‌شود و در غیر این صورت پرونده به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.

یکی از نکات مهمی که سازمان لیگ بر آن تاکید دارد این است که باید ۲۵ درصد از کسانی که کارت بازی دارند تست‌شان مثبت شود تا تیم به قرنطینه برود. گفته می‌شود در لیستی که دو باشگاه استقلال و فولاد از اعضای کرونایی خود به سازمان لیگ ارایه کرده‌اند، نام افرادی به چشم می‌خورد که کارت حضور در مسابقات را ندارند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید