صدور اولین "گذرنامه کرونا" در دانمارک

صدور اولین "گذرنامه کرونا" در دانمارک

سازمان جهانی بهداشت علیه چنین گذرنامه‌هایی هشدار داده بود چرا که میزان مصونیت برای کسانی که سابقا به این بیماری مبتلا شده و بهبود یافته‌اند هنوز معلوم نیست و احتمال آن وجود دارد که فردی برای بار دوم به ویروس مبتلا شود.

کد خبر : ۸۲۳۰۳
بازدید : ۵۳۶۳
صدور اولین
این طرح به شهروندان اجازه می‌دهد در وب‌سایت بهداشت ملی کشور برای آزمایش ثبت نام کنند

دانمارک اولین گذرنامه ویروس کرونا را در اروپا صادر کرد تا برای سفر به خارج و در داخل کشور استفاده شود. شهروندان این کشور می‌توانند اگر ظرف هفت روز گذشته برای ابتلا به ویروس آزمایش داده و نتیجه منفی گرفته‌اند، مدرک رسمی گذرنامه را دانلود کنند.

این طرح غیر از گذرنامه مصونیت است که جنجالی‌تر بود و مدافعان آن می‌گویند به مردم اجازه می‌دهد ثابت کنند در گذشته به این بیماری مبتلا شده‌اند و اکنون دیگر احتمالا نسبت به آن ایمن‌اند. به جای آن، به گفته وزرا، طرح جدید دانمارک به مردم اجازه می‌دهد با نشان دادن این که در روز‌های اخیر جواب آزمایش‌شان مثبت نبوده، به کار‌های خود برسند.
گرچه بعضی از مراکز بهداشتی و مقامات محلی به مردم ساکن در مناطق خود نامه‌ای رسمی داده‌اند که نشان می‌دهد پاسخ آزمایش ویروس کرونای آنان منفی بوده است به نظر می‌رسد اکنون وقت آن رسیده که چنین سیستمی در تمام اروپا و در سطوح ملی پیاده شود.

ماگنوس هیونیکه، وزیر بهداشت دانمارک با اعلام این طرح گفت: «با گذرنامه جدید کووید-۱۹ ما اکنون به دانمارکی‌ها مدرکی مجازی می‌دهیم تا بتوانند با ارائه آن دال بر نتیجه مثبت آزمایش خود سفر کنند.» این طرح به شهروندان اجازه می‌دهد در وب‌سایت بهداشت ملی کشور برای آزمایش ثبت نام کنند. اگر نتیجه آزمایش آن‌ها منفی باشد یک هفته وقت خواهند داشت تا گذرنامه خود را دریافت کنند.

چنین طرحی در وضعیت‌هایی نظیر وضعیت فعلی در مرز این کشور با سوئد بسیار مفید فایده خواهد بود چرا که مقامات دانمارکی از سوئدی‌هایی که قصد ورود به دانمارک دارند، درخواست اثبات پاسخ منفی آزمایش ویروس کرونا می‌کند.

مایکل سوان، مدیر عامل اتحادیه حمل و نقل دانمارک، با استقبال از این طرح گفت: «واقعا به دانمارکی‌هایی که برای کار یا امور شخصی باید سفر کنند، کمک خواهد کرد. ما در زمانی قرار داریم که بر راه سفر موانع متعددی وجود دارد، اما گذرنامه کووید-۱۹ به راحتی در دسترس و قابل استفاده است.»

مدافعان این گذرنامه‌ها استدلال می‌کنند که می‌تواند به مردم اجازه دهد ثابت کنند سابقا به این بیماری مبتلا شده‌اند و به همین خاطر دیگر احتمال ندارد که آن را برای بار دوم گرفته یا مسری باشند.

سازمان جهانی بهداشت علیه چنین گذرنامه‌هایی هشدار داده بود چرا که میزان مصونیت برای کسانی که سابقا به این بیماری مبتلا شده و بهبود یافته‌اند هنوز معلوم نیست و احتمال آن وجود دارد که فردی برای بار دوم به ویروس مبتلا شود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید