چرا باید هرچه زودتر برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا را یاد بگیرید؟

چرا باید هرچه زودتر برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا را یاد بگیرید؟

جاوا اسکریپت به‌عنوان برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا، به سبب ویژگی‌های منحصر به فردش در حال حاضر با استقبال خوبی از سوی جامعه‌ برنامه‌نویسان همراه است. درآمد بالا، آینده شغلی باثبات و بازار کار عالی، کارآمدی فوق‌العاده و... مواردی هستند که شما را به‌عنوان یک برنامه‌نویس مجاب می‌کنند تا هرچه زودتر یادگیری این زبان را شروع کنید.

کد خبر : ۸۲۴۹۵
بازدید : ۵۲۳۴
چرا باید هرچه زودتر برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا را یاد بگیرید؟
اگر می‌خواهید با برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا آشنا شوید و آن را یاد بگیرید این مطلب را انتها مطالعه نمایید. هم‌اینک که در حال نگارش این مقاله هستیم، بیش از ششصد زبان برنامه‌نویسی در دنیا موجود می‌باشد. اما چالش ذهنی که در میان تمام برنامه‌نویسان (به‌ویژه برنامه‌نویسان تازه‌کار) وجود دارد، این است که کدام زبان برنامه‌نویسی را یاد بگیرند. خب یادگیری یک زبان جدید برنامه‌نویسی زمان و انرژی زیادی را افراد می‌گیرد. با این حساب برای شروع یادگیری یک زبان برنامه‌نویسی باید بر مبنای معیار‌های تثبیت شده تصمیم بگیرید و بهترین زبان را انتخاب نمایید که بعد‌ها پشیمان نشوید.

از جمله معیار‌هایی که باید به آن‌ها توجه داشته باشید، بالا بودن رتبه‌ی زبان انتخابی در بین زبان‌های دیگر است. همچنین دقت نمایید که محبوبیت آن زبان رو به افزایش باشد و یا حداقل طی چندین سال متمادی با افت چشمگیر همراه نبوده باشد. زبانی را انتخاب کنید که کتابخانه‌ها، فریم‌ورک‌ها، جامعه‌ی بزرگ و ابزار‌های پشتیبانی زیادی داشته باشد. علاوه بر این‌ها زبانی باشد که آینده‌ای درخشان، بازار کار خوب و درآمد بالا داشته باشد. جاوا اسکریپت به‌عنوان برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا تمام ویژگی‌های گفته شده را به طور کامل داراست. امروزه زبان جاوا اسکریپت از گسترده‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی دنیاست که تقریباً روی هر چیزی قابل اجراست. مثل دستگاه‌های موبایل، مرورگرها، سرورها، میکروکنترلرها، کلود و کانتینرها. البته مزایای بسیار دیگری هم برای جاوا اسکریپت می‌توان معرفی کرد. مجموع این امتیازات در حال حاضر جاوا اسکریپت را به یک زبان محبوب در بین توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان تبدیل کرده‌اند.

Octoverse، طی پنج سال متمادی بر اساس مشارکت در ریپازیتوری ‌های گیت‌ هاب، جاوا اسکریپت را به عنوان زبان شماره یک برنامه‌نویسی رتبه‌بندی کرده است. در ادامه بیش‌تر راجع به این صحبت خواهیم کرد که چه چیز‌های دیگری جاوا اسکریپت را به برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا تبدیل کرده است.

آنچه که جاوا اسکریپت را به برترین زبان برنامه‌نویسی تبدیل‌ کرد

همان‌طور که گفتیم جاوا اسکریپت یک زبان همه‌کاره است و تقریباً روی هر پلتفرمی قابل اجراست. چرا که این زبان طی چند سال گذشته به شکل گسترده‌ی استانداردسازی شده و کارآمدی آن به‌شدت افزایش یافته است؛ بنابراین به جرات می‌توان گفت که شما با یادگیری این زبان فوق‌العاده به صورت حرفه‌ای می‌توانید در زمینه‌های مختلفی همچون توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل و وب، توسعه‌ی بازی‌ها و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های دسکتاپ و ... مشغول فعالیت شوید و برای خود درآمدزایی کنید. اما موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. به دلیل ساختار منعطف و کارآمد این زبان استفاده از آن توسط برنامه‌نویسان بسیار آسان است. به دلیل ساختار اسکریپتی این زبان، نیازی به کامپایل کردن توسط برنامه‌نویسان در آن نمی‌باشد. شاید به همین دلیل است که این زبان بهترین گزینه برای شروع یادگیری برنامه‌نویسی می‌باشد. ویرایش ساده، عیب‌یابی و دیباگ آسان، توسعه‌پذیری آسان و سازگاری با دیگر ابزار‌های توسعه وب، از دیگر دلایل محبوبیت جاوا اسکریپت است.

تا چند سال پیش از جاوا اسکریپت می شد برای توسعه‌ی نرم‌افزار‌های سمت کاربر استفاده کرد، اما حالا به لطف حضور فریم‌ورک قدرتمند Node.js، نرم‌افزار‌های سمت سرور هم می‌توانند از آن برای توسعه‌ی اسکریپت‌های سمت سرورشان استفاده نمایید. اگر چیزی راجع به درآمد فول‌استک کار‌ها در زمینه‌ی طراحی وب شنیده‌اید و می‌خواهید به‌عنوان یک برنامه‌نویس فول‌استک وارد بازار کار شوید، جاوا اسکریپت بهترین گزینه برای شماست. همچنین تکنولوژی AJAX به جاوا اسکریپت کمک می‌کند تا برای دریافت اطلاعات در یک صفحه‌ی وب بدون بارگذاری مجدد به سرور درخواست ارسال نماید. تمام این‌ها دست به دست هم داده‌اند و جاوا اسکریپت را به برترین زبان برنامه‌نویسی دنیا تبدیل کرده‌اند.

اگر بخواهیم از بازار کار جاوا اسکریپت بگوییم، جاوا اسکریپت رتبه‌ی سوم پرتقاضاترین زبان‌های برنامه‌نویسی را با ۵۷ هزار موقعیت‌شغلی به گزارش وب‌سایت Indeed در ژانویه‌ی ۲۰۲۰ در ایالات متحده کسب کرده است. در حال حاضر، در ایران هم به همان اندازه که آگهی استخدام برنامه نویس جاوا زیاد است، تقاضا برای استخدام برنامه‌نویسان جاوا اسکریپت نیز رو به افزایش است.

آموزش برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت با چراغ

با استفاده از دوره آموزشی آنلاین جاوا اسکریپت در چراغ می‌توانید یادگیریتان را تقویت کرده و هر آنچه که می‌خواهید را از ابتدا طراحی و پیاده‌سازی نمایید. چراغ به عنوان سامانه‌ی هوشمند آموزش و کاریابی تمام مطالب لازم را برای یادگیری جاوا اسکریپت را به ‌صورت گام به گام و از ابتدا به شما آموزش خواهد داد. پس تا دیر نشده دست به کار شوید و یادگیری این زبان پرکاربرد که در حال حاضر برترین زبان برنامه‌نویسی می‌باشد را شروع کنید.

با استفاده از آموزش ویدیویی جاوا اسکریپت در چراغ می‌توانید به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل شوید. مطمئن باشید که مباحث به قدری ساده و روان به آموزش داده شده‌اند که پس از اتمام دوره حتماً عاشق جاوا اسکریپت خواهید شد. دیدید که جاوا اسکریپت زبانی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. همان‌طور که گفتیم این زبان پنج سال پیاپی به‌عنوان برترین زبان برنامه‌نویسی شناخته شده و هم‌اکنون یکی از ستون‌های قدرتمند و مهم اینترنت به حساب می‌آید. با این حساب بد نیست که یادگیری آن را در لیست کارهای آینده‌تان قرار دهید. فراموش نکنید که لازم است در کنار یادگیری بسیاری از فناوری‌های وب، به دنبال یادگیری جاوا اسکریپت هم باشید. چیزی متاسفانه که خیلی اوقات فراموش می‌شود!

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید