تصاویر/ هیجانِ توله خرس قطبی از دیدن کاوشگران بعد از قرنطینه

تصاویر/ هیجانِ توله خرس قطبی از دیدن کاوشگران بعد از قرنطینه

این عکس‌های فرح‌بخش در شمال نروژ و به دنبال اعزام نخستین تیم اکتشاف به قطب بعد از قرنطینه ثبت شده‌اند. روی می‌گوید: «چند متر آنطرف‌تر از کشتی یکی از توله‌ها ناگهان بلند شد و روی پاهایش ایستاد و شروع کرد به دست تکان دادن برای ما، تقریباً اینطور به نظرمان رسید که دارد به ما خوش‌آمد می‌گوید.»

کد خبر : ۸۲۵۴۴
بازدید : ۲۲۲۷۳
فرادید | یک توله خرس قطبی پنجه‌اش را بالا آورده و به نظر می‌رسد به یک تیم اکتشاف قطب شمال که بعد از اتمام قرنطینه پا به قطب گذاشته اند خوش‌آمد می‌گوید. عکاس حیات‌وحش، روی مانگرسن، این عکس حیرت‌انگیز را از یک خانواده خرس قطبی گرفت که به نظر می‌رسد رفتاری دوستانه با انسان‌ها داشته باشند.

تصویر او یک توله خرس را نشان می‌دهد که روی دو پای عقبی خود ایستاده و به‌نظر می‌رسد برای دوربین دست تکان می‌دهد. این عکس‌های فرح‌بخش در شمال نروژ و به دنبال اعزام نخستین تیم اکتشاف به قطب بعد از قرنطینه ثبت شده‌اند. روی می‌گوید: «چند متر آنطرف‌تر از کشتی یکی از توله‌ها ناگهان بلند شد و روی پاهایش ایستاد و شروع کرد به دست تکان دادن برای ما، تقریباً اینطور به نظرمان رسید که دارد به ما خوش‌آمد می‌گوید.»

روی یکی‌ از عکاسان تیم اعزامی است که مجبور شدند ماه‌ها برای اتمام قرنطینه و اعزام به قطب صبر کنند. روی می‌گوید: «بالاخره بعد از ماه‌ها قرنطینه به دلیل کووید ۱۹ اکتشاف از سر گرفته شد. چند متر آنطرفتر از کشتی یک خانواده سه‌نفره از خرس‌های قطبی را دیدیم. یک مادر و فرزندانش که سالم و فربه به نظر می‌رسند. مادر بسیار خونسرد بود و تقریبا تمام مدتی که دو فرزند ۷‌ماه‌اش در حال بازی بودند، او خواب بود. بهترین بازی خرس‌های قطبی آن است که روی همدیگر می‌پرند، همدیگر را روی یخ قل می‌دهند و برخی اوقات از یک کوه یخ کوچک بالا می‌روند و درست مثل بچه‌های انسان که از سرسره سر می‌خورند، از آنطرف کوه یخ سر می‌خورندو پایین می‌آیند.»

روی می‌گوید: «بعد از مدتی خرس مادر تصمیم گرفت به ما نزدیکتر شود و ما را بازرسی کند و به ما یک خوش‌آمدگویی درست و حسابی بگوید.» «رفتار توله خرس‌ها هم نشان می‌داد که به وضوح بسیار مشتاق هستند به ما نزدیکتر شوند و احتمالاً پیش‌از‌این در زندگی‌شان کشتی ندیده نبودند. آن‌ها خیلی آرام و تحتِ نظارت نگاه‌های مادرشان به ما نزدیک می‌شدند.»

اگرچه حرکتِ توله خرس به نظر یک خوش‌آمدگوییِ دوستانه است، اما حرکتِ دست‌تکان‌دادن خرس‌ها درحالیکه روی دو پای خود ایستاده‌اند معمولاً نشانه‌ای از حفاظت از قلمرو یا هشدار به انسان‌هاست که به آن‌ها نزدیک نشوند. البته در برخی مواقع هم دیده شده که خرس‌ها برای دریافت غذا از انسان‌ها نیز این کار را می‌کنند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید