پایان گروگان‌گیری در اوکراین

پایان گروگان‌گیری در اوکراین

پلیس پیش از یورش به اتوبوس و گروگانگیر گفته بود که زیر آتش قرار گرفته و نارنجکی هم به سوی ماموران پلیس پرتاب شده هر چند نارنجک عمل نکرده است.

کد خبر : ۸۲۷۳۷
بازدید : ۶۶۵۸
پایان گروگان‌گیری در اوکراین
گروگان‌گیری چند ساعتی طول کشید و در نهایت با دستگیری مردم مسلح گروگانگیر به پایان رسید

مقام‌های دولت اوکراین می‌گویند مقابله پلیس با یک گروگانگیر که حدود ۲۰ مسافر یک اتوبوس را به اسارت درآورده بود، با دستگیری فرد گروگانگیر و آزادی همه مسافران خاتمه یافته است. بنابر این گزارش، به هیچ کدام از گروگان‌ها آسیبی نرسیده است.

آرسن آواکوف، وزیر کشور اوکراین در توییتر با انتشار عکسی از گروگانگیر که بعد از بازداشت روی زمین دراز کشیده، دستگیری او را تایید کرده است. در ابتدای این واقعه گروگانگیر ۲۰ مسافر اتوبوس را به اسارت گرفته بود، اما کمی بعد و پیش از مداخله پلیس، سه نفر آن‌ها را آزاد کرد.

گروگانگیر ماکسیم کریوش، ۴۴ ساله، اهل روسیه است و پلیس اوکراین می‌گوید سابقه محکومیت قبلی دارد.

پایان گروگان‌گیری در اوکراین
گروگانگیر مسلح، سه نفر از ۲۰ مسافر اتوبوس را در همان ابتدای ماجرا و پیش از مداخله پلیس رها کرد

پلیس پیش از یورش به اتوبوس و گروگانگیر گفته بود که زیر آتش قرار گرفته و نارنجکی هم به سوی ماموران پلیس پرتاب شده هر چند نارنجک عمل نکرده است. یکی از تقاضا‌های گروگانگیر این بود که سیاستمداران ارشد اوکراین "اعتراف کنند که تروریست هستند".

وزیر کشور اوکراین، اما روز سه‌شنبه، ۲۱ ژوئیه، دقایقی پس از خاتمه ماجرا در توییتر به زبان روسی نوشت: "لوتسک، همه خوبند! " لوتسک نام شهر محل وقوع این گروگان‌گیری است. آرسن آواکوف، وزیر کشور اوکراین، برای مدیریت بر عملیات نجات گروگان‌ها شخصا به لوتسک رفته بود.
پایان گروگان‌گیری در اوکراین ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هم بنا بر تقاضای گروگان‌گیر با او تلفنی گفتگو کرده بود. یولیا مندل، سخنگوی رئیس جمهوری اوکراین گفته بود آزادی سه گروگان که در همان ابتدای ماجرا روی داد، نتیجه این مکالمه تلفنی بوده است.

پس از آن زلنسکی ویدیوی کوتاهی در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد که در آن به روسی می‌گفت: "همه باید مستند ارسلینگز - زمینی‌ها - را ببینند". دیدن این فیلم مستند که محصول سینمای هالیوود است یکی از درخواست‌های گروگان‌گیر بود و از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود که همه مردم این کشور را تشویق به تماشای این فیلم کند. این فیلم که در سال ۲۰۰۵ ساخته شده درباره حقوق حیوانات است.

پایان گروگان‌گیری در اوکراین
آرسن کریوش، ۴۴ ساله، به گفته پلیس سابقه محکومیت‌های متعدد از جمله کلاه‌برداری و استفاده غیرقانونی از سلاح دارد
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید