یک خواننده رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

یک خواننده رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟

در حالی که طرفداران "کانیه وست" در شبکه‌های اجتماعی پیش بینی کرده بودند که شاید اعلام نامزدی ریاست‌جمهوری او در لحظه آخر بیشتر ترفندی تبلیغاتی باشد. اما درواقع آنچه که در این گردهمایی هم اتفاق افتاد چندان کمکی به روشن شدن این موضوع نکرد. او در این برنامه درمورد نژادپرستی، دین، مواد مخدر و سقط جنین صبحت کرد، که برای طرفدارانش قدری گیج کننده و جنجالی بود. "وست" در این سخنرانی به حامیانش گفت، پدرش می‌خواسته مادرش را وادار به سقط او کند، اما مادرش حاضر به این کار نشده و به همین دلیل او حالا در مقابل آن‌ها قرار دارد. کانیه وست هنگام گفتن این سخنان به گریه افتاد.

کد خبر : ۸۲۷۶۸
بازدید : ۷۰۹۲
یک خواننده رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟
فرادید | تقریباً سه هفته پیش بود که "کانیه وست" رپر مشهور آمریکایی اعلام کرد که به عنوان نامزد مستقل، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌شود. هر چند برخی از رسانه‌ها معتقد بودند که این موضوع صرفاً مصرف تبلیغاتی دارد و او در انتخابات حاضر نخواهد شد. اما با این حال کانیه وست طی روز‌های گذشته اولین برنامه کارزار انتخاباتی اش را برگزار کرد تا رنگ و بوی جدی به حضورش در انتخابات ۲۰۲۰ بدهد.

به گزارش فرادید، کانیه وست اواسط تیرماه با انتشار توئیتی حضورش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رسماً اعلام کرد.

او در صفحه توئیترش نوشته بود که "اکنون ما باید با اعتماد به خدا، و وحدت در بینش، به وعده آمریکا تحقق بخشیم و آینده بهتری را برای خود بنا کنیم. من نامزد ریاست جمهوری آمریکا شده‌ام. "

پس از اعلام کاندیداتوری "کانیه وست"، ایلان ماسک، بنیان گذار شرکت تسلا و اسپیس اکس و کیم کارداشیان همسر کانیه وست و مدل مشهور آمریکایی از نامزد شدن او حمایت کردند.

البته دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده نیز از کاندیداتوری او حمایت کرد. ترامپ با تاکید بر اینکه نامزد شدن "کانیه وست" می‌تواند آرای سیاه پوستان آمریکا را از صندوق جو بایدن خارج کند، نوشت: "این امر (دور کردن سیاه پوستان از اطراف جو بایدن) کار سختی نیست، چون جوی فاسد هیچ کاری برای سیاه پوستان انجام نداده است. "

یک خواننده رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟ دیدار وست و ترامپ در کاخ سفید - سال 2018

کانیه وست که هم اکنون۴۳ سال سن دارد، روز‌های گذشته کارزار انتخاباتی‌اش را با نام "مهمانی تولد"، شروع کرد.

او دراین باره به مجله فوربس گفته بود که شعارش "آری (YES!) " است و نام حزبش "مهمانی تولد" است، زیرا اگر او پیروز انتخابات شود، این پیروزی "تولدی برای همه خواهد بود".

"وست" در این گردهمایی، با مدل موی جدیدش که روی سرش نوشته بود "۲۰۲۰" و با پوشیدن جلیقه ضدگلوله ظاهر شد. این گردهمایی در سالن کنفرانس شهرداری چارلستون برگزار شد، و اگرچه کانیه وست گفته بود که فقط کسانی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند وارد شوند، اما در عمل وبسایت کارزارش امکانات ثبت‌نام را فراهم نکرده بود.

اما در نهایت نمایندگان "کانیه وست"، روز گذشته و پیش از پایان مهلت قانونی، امضا‌های لازم را تحویل هیات انتخابات دادند تا نامش وارد فهرست نامزد‌ها در ایالت ایلینوی شود.

برای اینکه نام "کانیه وست" وارد فهرست انتخاباتی شود، دست‌کم ۲۵۰۰ امضا از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده در ایلینوی لازم بود. نمایندگان وست ۴۱۲ ورقه درخواست ارائه دادند و هر برگ معمولا حاوی نام ۱۰ فرد است. مقام‌های انتخاباتی بعدا این امضا‌ها را شمارش می‌کنند.

با این وجود در صورتی که هیچ مخالفتی درباره کاندیداتوری "کانیه وست" تا پیش از ۲۱ اوت به هیات انتخاباتی نشود، نام او به عنوان نامزد مستقل در فهرست انتخاباتی ایالت ایلینوی خواهد بود.

"کانیه وست" اولین بار در سال ۲۰۱۵ در مراسم جوایز موسیقی ام‌تی‌وی اعلام کرد که قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری پنج سال بعد (۲۰۲۰) نامزد شود، اما سال پیش در جریان یک مراسم دیگر گفت که تصمیمش را به تعویق انداخته است و می‌خواهد در سال ۲۰۲۴ نامزد انتخابات شود.

او و همسرش، کیم کارداشیان مدل مشهور و جنجالی آمریکایی، در شبکه اجتماعی اینستاگرام حدود ۲۰۰ میلیون دنبال کننده دارند.

کانیه وسط در اولین برنامه کارزار انتخاباتی خود چه گفت؟

در حالی که طرفداران "کانیه وست" در شبکه‌های اجتماعی پیش بینی کرده بودند که شاید اعلام نامزدی ریاست‌جمهوری او در لحظه آخر بیشتر ترفندی تبلیغاتی باشد. اما درواقع آنچه که در این گردهمایی هم اتفاق افتاد چندان کمکی به روشن شدن این موضوع نکرد. او در این برنامه درمورد نژادپرستی، دین، مواد مخدر و سقط جنین صبحت کرد، که برای طرفدارانش قدری گیج کننده و جنجالی بود.

"وست" در این سخنرانی به حامیانش گفت، پدرش می‌خواسته مادرش را وادار به سقط او کند، اما مادرش حاضر به این کار نشده و به همین دلیل او حالا در مقابل آن‌ها قرار دارد. کانیه وست هنگام گفتن این سخنان به گریه افتاد.
یک خواننده رئیس جمهور آمریکا می‌شود؟
او هم‌چنین گفت، مسئله سقط جنین دخترش نورث موضوع اختلاف میان او و همسرش کیم کارداشیان بوده و اذعان کرد که در ابتدا مخالف به دنیا آمدن اولین فرزندش بوده است.

این خواننده سیاهپوست این تصور را نژادپرستانه دانست که نامزدی او برای انتخابات ریاست جمهوری، باعث دو دستگی میان سیاهان آمریکا خواهد شد.

یکی دیگر از سخنان جنجالی او درباره هریت تابمن، از مبارزان ضد بردگی در قرن نوزدهم بود. "وست" مدعی شد که هریت تابمن هیچ کاری برای آزادی برده‌ها نکرد، بلکه آن‌ها را "تن‌ها به کار برای سفیدپوستان دیگری کشاند".

نام هریت تابمن که خود در سال ۱۸۲۰ در مریلند به عنوان یک برده به دنیا آمده بود، در کتاب‌های تاریخ ثبت شده است. او از سال ۱۸۵۰ به عنوان یک مبارز زیرزمینی توانست به برده‌های زیادی برای فرار از یوغ بردگی کمک کند. تابمن بعد‌ها برای حقوق زنان مبارزه کرد.

"کانیه وست" تاکنون ۲۱ بار برنده جایزه معتبر گرمی شده است.

حضور "کانیه وست" در انتخابات ۲۰۲۰ جدی است؟

سوالی که همچنان در بین طرفداران "وست" مطرح می‌شود این است که آیا نامزدی آقای وست برای ریاست‌جمهوری صادقانه است یا نه. البته او پس از اولین برنامه کارزار انتخاباتی اش در توئیتر پیامی نامفهوم منتشر کرد که نشان می‌داد "وست" تمایل دارد دوباره روی عرصه موسیقی تمرکز کند.

او پیش از آنکه فهرستی از آهنگ‌های آلبوم جدیدش را منتشر کرده و بگوید که خود آلبوم را جمعه منتشر می‌کند، در پیامی توییتری نوشت: "اکنون روی موسیقی تمرکز دارم. "

"وست" در ادامه صحبت‌هایش گفت که شاید بار دیگر نامزدی برای کاخ سفید را ظرف چهار سال آتی امتحان کند و هشتگ ۲۰۲۰ ویژن از کمپین ریاست جمهوری خودش را گذاشت، اما در ادامه نوشت: "یا شاید ۲۰۲۴! "

این اظهارات نامفهوم، بعد از انتشار یک سری توییت‌های عجیب و غریب این رپر آمریکایی عنوان شدند.

او همسرش، کیم کارداشیان را متهم کرد که بعد از آن کارزار انتخاباتی که با افشاگری‌هایی درباره روابط خصوصی و خانوادگی آن‌ها همراه شد، تلاش دارد تا او را "زندانی" کند!

با این وجود باید گفت که به شکل سنتی، هرگز یک نامزد مستقل نتوانسته است در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود و حضور شخصی همانند "کانیه وست"، صرفاً می‌تواند با هدف کاستن از آرای یک طرف به نفع طرف دیگر باشد و در این بین، بحث بر سر بایدن و ترامپ است. کانیه وست از حامیان ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید