تصاویر/ همای ماهیخوار

تصاویر/ همای ماهیخوار

همای ماهیخوار به طور معمول ۳۰‌سانتی‌متر ارتفاع دارد و پهنای بال‌های آن به ۱۵۲‌سانتی‌متر نیز می‌رسد. ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانی که همای ماهیخوار شکار کرده بین ۶۰ تا ۷۶ سانتی‌متر طول دارد و وزن آن به ۱۲‌کیلوگرم هم می‌رسد.

کد خبر : ۸۲۸۰۱
بازدید : ۱۷۱۲۵
فرادید | این تصاویر خارق‌العاده لحظاتی را نشان می‌دهد که یک همای ماهیخوار (نوعی عقاب دریایی) به داخل آب شیرجه می‌زند و یک ماهی تازه را شکار می‌کند و سپس از محل دور می‌شود تا از غذایش لذت ببرد.

راس فروسیت، ۵۰‌ساله، یک عکاس غیرحرفه‌ایست که این تصاویر را در زمان بازدید از اَویمور در اسکاتلند ثبت کرده است.

راس می‌گوید: «من عاشق عکاسی از هما‌های ماهیخوار در هر فصل تابستان در اسکاتلند هستم که برای شکار ماهی به دریاچه‌های محلی شیرجه می‌زنند.»

«نگران بودم که امسال به دلیل قرنطینه نتوانم از آن‌ها عکاسی کنم و قبل از آن فصل مهاجرت آن‌ها شروع شود و آن‌ها به آفریقا بازگردند.»

همای ماهیخوار به طور معمول ۳۰.۵ سانتی متر ارتفاع دارد و پهنای بال‌های آن به ۱۵۲‌سانتی‌متر نیز می‌رسد. ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانی که همای ماهیخوار شکار کرده بین ۶۰ تا ۷۶ سانتی‌متر طول دارد و وزن آن به ۱۲‌کیلوگرم هم می‌رسد.

راس می‌گوید: «به‌نظر می‌رسد این همای ماهیخوار نیز با اندازه ماهی قزل‌آلا مشکل داشت و به سختی آن را از آب بیرون کشید و با چنگال‌هایش که در بدن ماهی فرو رفته بود، ماهی را از آب بیرون آورد و از محل دور شد.»

همای ماهیخوار در فصل تابستان به اسکاتلند می‌آیند و کل فصل زمستان را در غرب آفریقا می‌گذرانند. برخلاف بقیه پرندگان شکاری آن‌ها فقط از ماهی‌های آب‌های شور و شیرین دریایی تغذیه می‌کنند. مجاری بینی آن‌ها برای شکار در آب سازگار شده به‌طوری که وقتی ماهی به درون آب شیرجه می‌زند مجاری بینی او بسته می‌شود.

پرندگان شکاری ویژگی‌های متمایزی دارند از جمله آنکه فرم بدنی آن‌ها به شکل حرف W است و منطقه قدامی سبک‌تر دارند و هر چه از میانه بال‌ها به سمت نوک آن‌ها می‌رویم لکه‌هایی تیره قابل مشاهده است.

نر و ماده حیوان شبیه هم هستند، اما ماده‌ها بزرگتر هستند. وقتی جفت‌گیری می‌کنند و ماده روی تخم می‌خوابد، پرنده نر برای ماهیگیری به رودخانه‌ها و دریاچه‌های اطراف می‌رود تا ماده را تغذیه کند.

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید