فیلم "زن‌ها فرشته‌اند۲"؛ کمدی کلیشه‌ای و ضد زن

فیلم "زن‌ها فرشته‌اند۲"؛ کمدی کلیشه‌ای و ضد زن

از سوی منتقدان به این فیلم نقد‌های جدی وارد شده است. فیلم تصویری غیرواقعی و قابل نقد از زنان نشان می‌دهد. زنانی کم هوش در برابر مردانی سرشار از هوش که از مشکلات برمی‌آیند به راحتی زنان را رام خود می‌کنند.

کد خبر : ۸۲۹۷۲
بازدید : ۲۴۳۳
فیلم
«زن‌ها فرشته‌اند۲» فیلمی کمدی است که از استاندارد‌های یک طنز درست فاصله دارد و نقد‌های فراوان و درستی را به سمت خود روانه کرده است.

فیلم «زن‌ها فرشته‌اند۲» چند روزی است که اکران خود را در پرده‌های سینما آغاز کرده است. فیلمی که در طی این سال‌ها دومین فیلمی است که به این نام ساخته شده است یا درست‌تر است بگوییم سومین فیلم چرا که فیلمی به همین نام در سال ۱۳۴۲ ساخته شده است.

فیلمی کمدی که از استاندارد‌های یک طنز درست فاصله دارد و نقد‌های فراوان و درستی را به سمت خود روانه کرده است. نقد‌هایی که تنها به مختص به محتوای فیلم نیست بلکه از لحاظ فنی نیز ایرادات بسیاری دارد.

زن‌ها فرشته‌اند صفر و یک
اولین فیلمی که به این نام ساخته می‌شود یا باید بگوییم فیلم شماره صفر به کارگردانی و نویسندگی اسماعیل پورسعید محصول سال ۱۳۴۲ است. این فیلم داستان جمشید کامیار است که برای تهیه هدیه جشن تولد همسرش مریم از موجودی صندوق شرکت برداشت می‌کند.
هرمز و جواد از دوستان خلافکار جمشید، سرپرستی گروهی را به عهده دارند که زنان را اغفال می‌کنند. آن‌ها برای از هم پاشاندن کانون خانوادگی جمشید او را پای میز قمار می‌کشانند و با تقلب پول‌هائی را که او از گاوصندوق شرکت سرقت کرده می‌برند.

«زن‌ها فرشته‌اند۱» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی سال ۸۶ ساخته شد. این فیلم حول محور خیانت و کلیشه زن پولدار و مرد فقیر است. زنی پولدار که عاشق شوهرش است و نمایشگاه و خانه‌اش را به نام او کرده، در یک مسافرت به خیانت همسرش پی‌می‌برد و با همدستی یکی از دوستانش از علاقه همسرش به زنان استفاده کرده و نقشه‌ای می‌کشد تا ثروت خود را برگرداند و شوهرش را به همان مرد فقیر قبلی تبدیل کند.

نقطه مشترک فیلم زن‌ها فرشته‌اند ۱ و۲ تهیه‌کننده و معدود بازیگران مشترک است. حسین فرحبخش تهیه‌کننده هر دوی این فیلم‌ها است.
فیلم
کمدی کلیشه‌ای و ضد زن
«زن‌ها فرشته‌اند ۲» همانند یک کمدی است. این فیلم را آرش معیریان کارگردانی کرده است و ادامه داستان قسمت اول است. این فیلم قرار بود در عید سال ۹۹ اکران شود، اما مانند تمامی حوزه‌های دیگر که تحت تاثیر کرونا قرار گرفت اکران این فیلم به بعداً موکول شد.

از سوی منتقدان به این فیلم نقد‌های جدی وارد شده است. فیلم تصویری غیرواقعی و قابل نقد از زنان نشان می‌دهد. زنانی کم هوش در برابر مردانی سرشار از هوش که از مشکلات برمی‌آیند به راحتی زنان را رام خود می‌کنند.

فیلمنامه بسیار ضعیف است و از هر ابزار، دیالوگ و فضاسازی‌های کلیشه‌ای برای خنداندن مخاطب استفاده شده است.درست است که فیلم بازیگران نام وچهره آشنایی مانند محمدرضا شریفی نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، علی صادقی، نسرین مقانلو، سیروس همتی و مهتاج نجومی را دارد، اما بسیاری بر این باورند که کاش این فیلم ساخته نمی‌شد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که چند زوج در رده‌های سنی مختلف در سال ۲۰۲۰ به‌دنبال آن هستند که تعریفی بیست از زندگی خود ارائه دهند غافل از آن که بدجوری از تعارضات ذهنی رنج می‌برند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید