عرضه واکسن آمریکایی کرونا؟!

عرضه واکسن آمریکایی کرونا؟!

درحال حاضر ۱۵۰ برنامه تولید واکسن کرونا در سراسر جهان در حال فعالیت است و هر کدام از این برنامه‌های در مراحل متفاوتی از تحقیق و توسعه قرار دارند. از این میان ۲۴ واکسن به مرحله آزمایش انسانی رسیده‌اند.

کد خبر : ۸۳۰۰۵
بازدید : ۹۷۷۰
عرضه واکسن آمریکایی کرونا؟!
مدرنا می‌گوید تا انتهای سال میلادی کنونی حدود ۵۰۰ میلیون دوز از این واکسن را توزیع می‌کند

مقام‌های کمپانی داروسازی «مدرنا» اعلام کردند که واکسن مقابله با کرونای تولیدی آن‌ها در مراحل پایانی کار خود است و می‌تواند پیش از پایان سال میلادی به‌صورت گسترده عرضه شود. این کمپانی اعلام کرده اکنون در مرحله تست این واکسن بر روی ۳۰ هزار نفر هستند و این آخرین مرحله قبل از تائید سازمان غذا و داروی این کشور و عرضه گسترده آن است.

برنامه تولید واکسن کمپانی مدرنا بخشی از تلاش‌های دولت ترامپ برای دستیابی سریع به واکسن برای مقابله با این بیماری است که سبب رشد ۷٫۵ درصدی سهام این شرکت شده است. درحال حاضر ۱۵۰ برنامه تولید واکسن کرونا در سراسر جهان در حال فعالیت است و هر کدام از این برنامه‌های در مراحل متفاوتی از تحقیق و توسعه قرار دارند. از این میان ۲۴ واکسن به مرحله آزمایش انسانی رسیده‌اند.

دو کمپانی «فایزر» و «جانسون اند جانسون» نیز در این ماه، آزمایش‌های بالینی برای واکسن‌های تولیدی خود را آغاز می‌کنند و کمپانی بریتانیایی آسترازنکا که با همکاری دانشگاه آکسفورد نمونه‌ای از واکسن کرونا را تولید کرده در مرحله پایانی کار خود است.

شرکت‌های دارویی مختلف در سراسر جهان تمرکز خود را بر تولید دارو و واکسن مؤثر برای مقابله با کووید ۱۹ کرده‌اند. ویروس کرونا از ابتدای همه‌گیری جهانی آن تاکنون جان ۶۵۰هزار نفر را گرفته و اقتصاد بین‌الملل را در بحرانی کم‌سابقه فرو برده است.

فرانسیس کالینز، مدیر مؤسسه ملی بهداشت آمریکا گفت که اگر واکسن ایمن و مؤثر تلقی شود، کمپانی مدرنا می‌تواند ده‌ها میلیون دوز از آن را به‌سرعت عرضه کند. استفان بانسل، مدیرعامل مدرنت نیز گفت: این شرکت می‌تواند امسال حدود ۵۰۰ میلیون دوز از این واکسن را توزیع کند از سال ۲۰۲۱ ظرفیت تولید خود را بم یک میلیارد دوز افزایش خواهد داد.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید