مسابقه "ایرانیش"؛ کمبود هیجان و جذابیت

مسابقه "ایرانیش"؛ کمبود هیجان و جذابیت

این بازیگر فعلا در قسمت اول معمولی ظاهر شده است. لحن صحبت کردن و اجرای او مخاطب را به یاد بعضی بازی‌ها یا دیالوگ گفتن اش می‌انداخت. در واقع پوریا پورسرخ در مقام مجری چندان از پوریا پورسرخی که به عنوان بازیگر دیده بودیم فاصله نگرفته بود.

کد خبر : ۸۳۰۴۱
بازدید : ۳۴۲۸
مسابقه
مائده کاشیان | پس از مسابقه اطلاعات عمومی «ایران» با اجرای سام درخشانی که محوریتش شناخت ایران و چهره‌های ایرانی است، مسابقه «ایرانیش» هم به جدول پخش شبکه ۲ اضافه شد تا دو مسابقه با محوریت ایران‌شناسی روی آنتن تلویزیون باشد.
هدف اصلی مسابقه «ایرانیش» آشنایی با بازی‌های ساده ایرانی است و در کنار آن به مکان‌های دیدنی و شناخت اقوام ایرانی هم پرداخته می‌شود. قسمت اول این مسابقه که اولین تجربه پوریا پورسرخ در زمینه اجرای یک برنامه تلویزیونی است، سه‌شنبه از شبکه ۲ روی آنتن رفت.

ترویج بازی‌های ایرانی
در وضعیتی که در برنامه‌های تلویزیونی خلاقیت ویژه‌ای دیده نمی‌شود یا تعدادی از برنامه‌ها کپی ایرانیزه شده‌ای از نمونه‌های خارجی هستند، ایرانی بودن مسابقه «ایرانیش» ویژگی مثبت مهمی برای آن به حساب می‌آید.
بازی‌های ایرانی وجود دارند که در روزگار امروز فراموش شده‌اند یا در حال فراموشی هستند، بنابراین همین که «ایرانیش» برای ترویج بازی‌های خانوادگی ایرانی قدمی برداشته، اقدام مثبت و تحسین‌برانگیزی است. در قسمت اول مسابقه، شرکت‌کنندگان با انجام بازی‌هایی مانند یه‌قل‌دوقل، اسم فامیل، تن‌به‌تن و ادابازی، با یکدیگر رقابت کردند.
البته بهتر است برای این که هویت ایرانی مسابقه حفظ شود، بازی‌هایی مانند پانتومیم که گفته می‌شود متعلق به فرهنگ ایرانی نیست، جزو بازی‌ها نباشند. در هر مرحله از مسابقه به تناسب بازی، یک یا همه اعضای گروه با رقیب خود مسابقه می‌دهند و هر گروهی که امتیاز بیشتر را در هر مرحله کسب کند، پیروز می‌شود.

اجرای پوریا پورسرخ
پوریا پورسرخ جدیدترین بازیگری است که پا به عرصه اجرا گذاشته و با مسابقه «ایرانیش» برای اولین بار اجرای یک برنامه را تجربه می‌کند. با توجه به آن چه در قسمت اول مسابقه دیدیم، اجرای او در این مسابقه نه آن‌قدر خوب بود که به آینده او در حوزه اجرا امیدوار شویم، نه آن‌قدر ضعیف بود که به عنوان نقطه ضعف مسابقه از آن یاد کنیم.
مسابقه
این بازیگر فعلا در قسمت اول معمولی ظاهر شده است. لحن صحبت کردن و اجرای او مخاطب را به یاد بعضی بازی‌ها یا دیالوگ گفتن اش می‌انداخت. در واقع پوریا پورسرخ در مقام مجری چندان از پوریا پورسرخی که به عنوان بازیگر دیده بودیم فاصله نگرفته بود.
علاوه بر این، مسابقه فضای شادی دارد و چالش‌ها یا شوخی‌های دو گروه شرکت‌کننده در قسمت اول لحظه‌های بامزه‌ای در مسابقه ایجاد کرده بود، اما پورسرخ برای اجرا در چنین فضایی کمی جدی بود و به نظر می‌رسید که هنوز با فضای مسابقه هماهنگ نشده یا راحت نیست.
در قسمت اول مسابقه، ابوطالب حسینی، میثم درویشان‌پور و سهیل غلامرضاپور شرکت‌کنندگان «خنداننده‌شو» و سپند امیرسلیمانی و یوسف تیموری حضور داشتند، اما شرکت‌کننده‌های اصلی مسابقه مردم هستند.

کمبود هیجان و جذابیت
به طور کلی مسابقه «ایرانیش» مسابقه سرگرم‌کننده‌ای است، اما به نظر می‌رسد میزان جذابیت و هیجان آن کمتر از چیزی است که از یک مسابقه انتظار داریم. طبیعتا بازی‌هایی مانند یه‌قل‌دوقل، اسم فامیل و تن‌به‌تن وقتی در قالب یک برنامه تلویزیونی انجام شود، هیجان کمتری دارد، بنابراین می‌توان با تغییرات جزئی در بازی‌ها یا شرایط انجام بازی، هیجان و جذابیت آن را بالا برد.
شاید اگر بازی‌های مسابقه مشابه آن چه در «خندوانه» دیدیم، جزئی از یک برنامه بود، کمبود هیجان و جذابیت کمتر به چشم می‌آمد، اما حالا که بازی‌ها مراحل مسابقه تلویزیونی را تشکیل می‌دهند و بخش اصلی مسابقه، انجام همین بازی‌هاست، بهتر است بیشتر بازی‌های حرکتی انتخاب شوند تا رقابت شرکت‌کنندگان هیجان‌انگیزتر باشد.
منبع: روزنامه خراسان
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید