موج دوم کرونا به کدام کشور‌ها رسیده است؟

موج دوم کرونا به کدام کشور‌ها رسیده است؟

کشور‌های بسیاری هنوز به پایان موج اول نرسیده‌اند. آمریکا به لحاظ تعداد موارد ابتلا بسیار بالاتر از بقیه کشورهاست و کاهش موارد جدید در طول ماه مه نشان داد که امید به رسیدن به پایان موج اول واهی بوده است.

کد خبر : ۸۳۰۴۷
بازدید : ۵۸۸۰
موج دوم کرونا به کدام کشور‌ها رسیده است؟
داده‌های تازه نشان می‌دهند که کشور‌های متعددی از هم اکنون با جهش تعداد مبتلایان مواجه‌اند، پس هراس از رسیدن موج دوم ویروس کرونا در زمستان پیش رو، ظاهرا خوش‌بینانه است.

در اسپانیا، تعداد مبتلایان جدید در هر روز از ابتدای ژوییه پنج برابر شده به طوری که دولت انگلستان مجبور شد برای مسافرانی که از این کشور به انگلستان وارد می‌شوند، قوانین قرنطینه را دوباره به مرحله اجرا درآورد.

تعداد مبتلایان در آمار جهانی نیز رو به افزایش است. رئیس سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه گفت که این وضعیت «بدون شک شدیدترین وضعیت اضطراری» است که این سازمان تاکنون به خود دیده است. دکتر تدروس قبریسوس گفت: «ویروس عالم‌گیر همچنان شتاب می‌گیرد. در شش هفته گذشته تعداد کل مبتلایان تقریبا دو برابر شده است.»

از جمله نگرانی‌های موجود این است که افزایش تعداد مبتلایان جدید از کشور‌های نظیر اسپانیا سر درآورده است، که ابتدا به نظر می‌رسید ویروس را تحت کنترل دارد. نشانه‌های آغازین موج دوم در فرانسه نیز مشهود است. در این کشور موارد جدید ابتلا از اواخر ماه ژوئن تقریبا دو برابر شده است.

هنوز خیلی زود است که بتوان نتیجه گرفت موج دوم به شدت موج اول است چرا که فرانسه هم مثل اسپانیا شرایط را کاملا تحت کنترل خود داشت. در نقاط دیگر خاورمیانه، موج دوم اوایل ماه مه به ایران اصابت کرد و تقریبا به همان نقطه اوجی رسید که در موج اول شاهد بود.

اما تعداد موارد جدید در این کشور هنوز خیلی مانده که رو به کاهش بگذارد چرا که موج دوم خیلی بیشتر از اولی می‌ماند. در مقابل، موارد جدید ابتلا در عربستان صعودی به نصف زمان اوج رسیده و همچنان رو به کاهش است.

کشور‌های بسیاری هنوز به پایان موج اول نرسیده‌اند. آمریکا به لحاظ تعداد موارد ابتلا بسیار بالاتر از بقیه کشورهاست و کاهش موارد جدید در طول ماه مه نشان داد که امید به رسیدن به پایان موج اول واهی بوده است.

آمریکا از آن زمان تاکنون روزانه ۶۰ هزار مورد جدید ثبت می‌کند، گرچه برخی امیدوار شده‌اند که شدت آن کاهش یافته است. کاهش شدت موارد جدید ابتلا در آفریقا جنوبی نیز دیده می‌شود. در این کشور روزانه بیش از ۱۲ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت می‌شود.

هند نیز هنوز به پایان موج اول نرسیده و روزانه شاهد ثبت تعداد زیادی مورد جدید است. این وضعیت در مقیاس جهانی نیز به همین منوال است. تعداد موارد جدید از حدود ۱۰۰ هزار در روز در پایان ماه مه به بالای ۲۵۰ هزار در روز در پایان ژوییه رسیده است.

یکی از معدود کشور‌هایی که هنوز با جهش موارد جدید روبه‌رو نشده انگلستان است، گرچه این کشور هنوز زیر ۵۰۰ مبتلای جدید در روز نرسیده است. دانشمندان این فرصت را برای آماده شدن در مقابل موج دوم احتمالی، که ممکن است با آنفلوانرای فصل زمستان شدیدتر هم بشود، غنیمت می‌دانند.

پروفسور استفان هولگیت، متخصص ریه از بیمارستان دانشگاه ساتهمپتون، اخیرا گفت: «با توجه به تعداد پایین موارد کویید-۱۹ در این لحظه، فرصت خیلی خوبی است که خود را برای بدترین شرایط در زمستان آماده کنیم.»

منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید