کرونا تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت

کرونا تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت

کمیته اضطراری این سازمان، شش‌ماه پس از اعلام وضعیت پاندمی درباره ویروس کرونا، پیش‌بینی کرده که این وضعیت "برای زمانی طولانی" باقی خواهد ماند.

کد خبر : ۸۳۱۷۶
بازدید : ۵۹۵۹
کرونا تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت
سازمان جهانی بهداشت می‌گوید پاندمی ویروس کرونا در آینده نزدیک مهار نخواهد نشد. این سازمان خطر گسترش وسیع‌تر این ویروس را هنوز "بسیار زیاد" می‌داند. کرونا در بسیاری از کشور‌های جهان به سرعت در حال گسترش است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر این باور است که پاندمی کرونا تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. کمیته اضطراری این سازمان، شش‌ماه پس از اعلام وضعیت پاندمی درباره ویروس کرونا، پیش‌بینی کرده که این وضعیت "برای زمانی طولانی" باقی خواهد ماند.

کمیته اضطراری سازمان جهانی بهداشت خطر ابتلا به کووید ۱۹ را "بسیار زیاد" خوانده است. این کمیته همزمان هشدار داده که به دلیل "فشار‌های اقتصادی‌-اجتماعی" ممکن است مردم از محدودیت‌های وضع‌شده برای مقابله با ویروس خسته شوند و این محدودیت‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.

آمار نشان می‌دهد براساس اطلاعات رسمی دولت‌ها تا کنون حدود ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. از این تعداد بیش از ۶۸۵ هزار نفر در پی عفونت‌های کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

کشور‌هایی که موفق شده بود در ابتدای پاندمی گسترش ویروس کرونا را تحت کنترل درآورند حال با شیوع دوباره این ویروس روبه‌رو هستند. به عنوان مثال استرالیا پس از افزایش چشمگیر آمار جدید ابتلا به ویروس کرونا در ایالت ویکتوریا "وضعیت فاجعه‌آمیز" اعلام کرده و محدودیت‌های کلان شهر ملبورن را سخت‌تر کرده است.

در آفریقای جنوبی شمار افراد مبتلا به کرونا شنبه اول اوت از نیم میلیون نفر فراتر رفت و بر اساس آمار رسمی شمار درگذشتگان به هشت هزار و ۱۵۳ نفر رسید. آفریقای جنوبی در میان کشور‌های قاره آفریقا بدترین وضعیت را دارد. البته این کشور بیشتر از سایر کشور‌های آفریقایی آزمایش کرونا انجام می‌دهد.

در آمریکای لاتین و جزایر کارائیب نیز تا کنون بیش از چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به کرونا آلوده شده‌اند و از این تعداد بیش از ۲۰۰ هزار نفر پس از ابتلا به عفونت کووید ۱۹ درگذشتند. تقریبا سه چهارم آمار مرگ در برزیل و مکزیک ثبت شده است.

مکزیک شنبه (۱۱مرداد/ اول اوت) برای دومین روز از آمار بی‌سابقه ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد. در مدت ۲۴ ساعت ۹۵۰۰ مورد ابتلای جدید در کل این کشور گزارش شده است. در قاره آمریکا، مکزیک بعد از آمریکا و برزیل بیشترین آسیب را از پاندمی کرونا دیده است.

شیوع ویروس کرونا در ایران نیز ادامه دارد. بنا بر آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در ۲۴ ساعت گذشته دو هزار و ۶۸۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در ایران شناسایی شده است که از این تعداد یک هزار و ۴۲۳ مورد بستری شده‌اند.

منبع: دویچه وله
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید