نکات مهم در سفر به آنتالیا

نکات مهم در سفر به آنتالیا

آنتالیا از جمله شهر های پر طرفدار ترکیه به شمار می رود و در سال بخش اعظمی از مسافرینی که به ترکیه سفر می کنند مقصد نهایی خود را آنتالیا در نظر می گیرند. با توجه به اینکه در ایران نیز بسیاری از افراد در هر سال به آنتالیا سفر می کنند، در این بخش قصد داریم تا در رابطه با نکات مهمی که در سفر به آنتالیا لازم است تا آن ها را بدانید اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم، از این رو در صورتی که شما نیز از مسافران آینده آنتالیا هستید پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

کد خبر : ۸۳۱۹۷
بازدید : ۹۰۴۲
بسیاری از افراد هنگامی که تعطیلات نسبتا طولانی مدتی در تقویم مشاهده می‌کنند، تصمیم به مسافرت به نقاطی که تاکنون تجربه رفتن به آن‌ها را نداشته و یا تجربه قبلی بسیار ارزشمندی داشته اند را می‌گیرند.

مناطق گردشگری محبوب افراد می‌تواند در داخل و خارج از کشور وجود داشته باشد. از مهم‌ترین مقاصد داخل کشور می‌توانیم به کیش، قشم، شهر‌های شمالی، مشهد و... اشاره کنیم و از میان مهم‌ترین مقاصد گردشگری در خارج از کشور که هزینه نسبتاً کمی نسبت به سایر مناطق داشته باشند و همچنین در مدت زمان کوتاهی بتوان به آن‌ها سفر کرد، می‌توان به کشور‌های اطراف مانند ترکیه، آذربایجان، امارات، عراق و... اشاره کرد که سالانه بسیاری از ایرانیان با سفر به آن‌ها از مناطق طیبیعی، گردشگری و تاریخی آن‌ها بازدید می‌کنند.

آنتالیا از جمله شهر‌های پر طرفدار ترکیه به شمار می‌رود و در سال بخش اعظمی از مسافرینی که به ترکیه سفر می‌کنند مقصد نهایی خود را آنتالیا در نظر می‌گیرند. با توجه به اینکه در ایران نیز بسیاری از افراد در هر سال به آنتالیا سفر می‌کنند، در این بخش قصد داریم تا در رابطه با نکات مهمی که در سفر به آنتالیا لازم است تا آن‌ها را بدانید اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم، از این رو در صورتی که شما نیز از مسافران آینده آنتالیا هستید پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید.

نکات مهم در سفر به آنتالیا

آب و هوای آنتالیا

افرادی که قصد دارند به مقصدی خاص سفر کنند، ابتدا باید در رابطه با آب و هوای آن منطقه اطلاعات مفیدی را کسب کنند تا بهترین زمان برای رفتن به آن منطقه را انتخاب کرده و به آنجا سفر کنند؛ چرا که اطلاع از آب و هوای یک منطقه، اطلاعات مناسبی به فرد در زمینه نوع پوششی که لازم است تا در مقصد داشته باشد ارائه می‌کند. همچنین اطلاع از وضعیت آب و هوا مقصد این اطلاعات را به طور غیر مستقیم در اختیار شخص قرار می‌دهد که با وجود مساعد بودن وضعیت آب و هوایی در مقصد از چه تفریحاتی می‌تواند استفاده کند و در صورت نامساعد بودن از چه تفریحاتی محروم است.

یکی از مناطقی که سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند آنتالیا است. آنتالیا یکی از شهر‌های بسیار دوست داشتنی و زیبای ترکیه است که تقریباً در ۳۰۰ روز از سال آب و هوای معتدل و آفتابی دارد.

یکی از ویژگی‌های بارز آنتالیا این است که زمستان‌های معتدل و تابستان‌ها و بهار‌هایی دلنشین دارد؛ به همین علت بسیاری از گردشگران برای تفریحاتی از قبیل: موج سواری، قایقرانی و... این منطقه را انتخاب می‌کنند.
در صورتی که هدف شما از سفر به آنتالیا استفاده از خدمات و تفریحات آبی این منطقه است پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که قصد سفر به ترکیه و آگاهی از قیمت تور ترکیه را دارید آن را برای بازه زمانی فروردین تا آبان ( آوریل تا نوامبر) رزو کنید زیرا بهترین زمان برای بهره بردن از تفریحات آبی آنتالیا در بهار تا اواسط پاییز است.

نکات مهم در سفر به آنتالیا

تفریحات آنتالیا

همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره کردیم آنتالیا به دلیل بهره‌مند بودن از آب و هوای مناسب، دریا و پوشش گیاهی متنوع و گسترده یکی از گردشگر پذیر‌ترین شهر‌های ترکیه پس از استانبول است و همین امر سبب شده تا سرمایه گذاری‌های مختلف و متنوعی برای ایجاد تفریحات مختلف و متنوعی در این شهر صورت گیرد که از جمله این تفریحات می‌توان به غواصی، قایقرانی، رفتینگ و... همچنین گشت و گذار در پارک‌های جنگلی و پارک‌های آبی موجود در آنتالیا اشاره نمود.

یکی از تفریحات بسیار هیجان انگیز موجود در آنتالیا که سالانه بسیاری از مردم جهان را به سمت خود جذب می‌کند، زمین‌های گلف بسیار گسترده‌ای است که نمونه‌های آن‌ها در جهان کم نظیر است و گلف دوستان بسیاری برای تجربه احساس متفاوت بازی در این زمین‌ها راهی این شهر می‌شوند.

ساعت رسمی و واحد پول آنتالیا

معمولا کشور‌هایی که در همسایگی یکدیگر قرار دارند اختلاف زمانی کمتری نسبت به کشور‌هایی دارای فاصله دورتر دارند؛ به همین علت کشوری مانند ترکیه حدود یک ساعت و نیم با ایران اختلاف زمانی دارد. برای مثال اگر در تهران ساعت ۸:۴۵ باشد در آنتالیا ساعت ۷:۱۵ است، پس در واقع حدود یک ساعت و نیم ترکیه نسبت به ایران ساعت عقب تری دارد.

واحد پولی ترکیه لیره است و واحد‌های کوچکتر آن کروش است که هر ۱۰۰ کروش یک لیره به حساب می‌آید. هنگامی که شما قصد سفر به ترکیه را دارید باید ابتدا پول‌های خود را به دلار یا لیر تبدیل کرده و سپس راهی این کشور شوید.

قوانین آنتالیا

کشور ترکیه و شهر آنتالیا نیز مانند بسیاری از مناطق، قوانین خاص خود را دارند. هنگامی که شما با تور آنتالیا به این منطقه سفر می‌کنید حتماً باید این قوانین را رعایت کنید تا در حین سفر مشکلی برایتان ایجاد نشود، زیرا در بین ایران و ترکیه توافقاتی برای جابجایی زندانی‌ها وجود ندارد و اگر شما بر اثر رعایت نکردن قوانین ترکیه محکوم به حبس در این کشور شوید به یکی از زندان‌های ترکیه منتقل خواهید شد و باید تا پایان مدت محکومیت در نظر گرفته شده در زندان‌های محلی ترکیه باشید.

نکات مهم در سفر به آنتالیا

قوانین اصلی و مهم در سفر به ترکیه

  • در تمامی اماکن سربسته و همچنین ورودی سینماها و سالن های تئاتر سیگار کشیدن ممنوع است و افراد حق استفاده از هرگونه دخانیات را ندارند.
  • افراد حق حمل مواد دارویی ترک اعتیاد از جمله متادون را ندارند.
  • مصرف مشروبات الکلی در ملا عام و در خیابان مجاز نیست.
  • اگر اقدام به فحشا و آسیب‌های اجتماعی کنید شما را اخراج خواهند کرد.
  • برای اینکه بخواهید بیش از سه ماه در کشور ترکیه اقامت داشته باشید، باید حتماً از مقامات ترکیه اجازه رسمی دریافت کنید، در غیر این صورت شما جریمه و حتی اخراج خواهید شد.
  • برای اینکه بخواهید فرش نو را از کشور ترکیه خارج کنید به گواهی خروج و برای خروج فرش کهنه باید از صاحب یک موزه گواهی دریافت کنید.
اگر شما قصد اقامت در کشور ترکیه را دارید، حتماً باید تابع قوانین آن‌ها باشید تا برای شما مشکلی پیش نیاید؛ چرا که گاهی ممکن است با یک سهل انگاری و به دلیل تفاوت قانون‌ها در کشور‌های مختلف و عدم آشناییتان با این قوانین شما جرمی مرتکب شوید و مجبور به ماندن برای مدت طولانی در زندان شوید، پس چه بهتر که از همان ابتدا از قوانین کشوری که قصد سفر به آن را دارید اطلاع پیدا کنید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید