تصاویر/ بیروت بعد از انفجار: حداقل ۱۰۰ کشته

تصاویر/ بیروت بعد از انفجار: حداقل ۱۰۰ کشته

علت انفجار‌های بیروت هرچه که بود، خاطرات جنگ داخلی لبنان و پیامد‌های آن را که مابین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ رخ داد، زنده کرد. علی‌رغم مشکلات اقتصادی و سایر مسائل، بیروت در سال‌های اخیر شهری آرام بوده است.

کد خبر : ۸۳۲۷۱
بازدید : ۱۵۳۷۲
فرادید | به گزارش گاردین ، در نتیجه دو انفجار مهیب که سه‌شنبه عصر در بیروت رخ داد تاکنون حداقل ۱۰۰ نفر کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند. برطبق گزارش‌ها، موج انفجار دوم به قدری شدید بوده که در نتیجه آن عابران روی زمین افتاده و ماشین‌ها واژگون شده‌اند. شیشه‌های آپارتمان‌ها - حتی آن‌هایی که کیلومتر‌ها با مرکز انفجار فاصله داشتند - در اثر موج انفجار فروریخته و خیابان‌ها پر از شیشه است. موج انفجار حتی در قبرس نیز احساس شده است.

بنا بر گزارش‌ها، زخمی‌ها که حداقل ۴۰۰۰ نفر می‌شدند بلافاصله به بیمارستان‌های محلی منتقل شدند. بیمارستان سنت جورج، یکی از بزرگترین بیمارستان‌های بیروت، به قدری آسیب دیده بوده که نتوانسته مجروحان را پذیرش کند. دولت لبنان گفته در محل انفجار که شمال بیروت گزارش شده و مرکز اصلی‌ترین بیمارستان‌ها، مساجد، کلیسا‌ها و دانشگاه‌های این شهر است، مواد «به شدت منفجره» ذخیره شده بوده است.

دولت لبنان پیش از این نیز به دلیل سقوط اقتصاد این کشور، سوءمدیریت و فساد با اعتراضات زیادی مواجه بود. نخست وزیر لبنان، حسن دیاب، گفته است: «کسانی که مسئولیت این انفجار‌ها بر گردنِ آنهاست بهای این انفجار را پرداخت خواهند کرد. این قولی است که به شهدا و زخمی‌ها می‌دهیم. این یک تعهد ملی است.»

علت این انفجار هرچه که بود، خاطرات جنگ داخلی لبنان و پیامد‌های آن را که مابین سال‌های ۱۹۷۵ تا ۱۹۹۰ رخ داد، زنده کرد. علی‌رغم مشکلات اقتصادی و سایر مسائل، بیروت در سال‌های اخیر شهری آرام بوده است.

برخی از تصاویری که خبرگزاری‌های سی‌ان‌ان، روزنامه نیویورک تایمز و خبرگزاری الجزیره از این انفجار‌ها منتشر کرده‌اند:
CNN , Aljazeera , NewYork Times , Times :منبع
ترجمه:سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید