نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز پنج شنبه 16 مرداد 99

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز پنج شنبه 16 مرداد 99

نرخ سکه، طلای ۱۸ عیار، دلار و یورو در بازار - قیمت طلا در بازار ایران کاهش یافت و هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم ۱۱ میلیون ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

کد خبر : ۸۳۳۰۶
بازدید : ۷۹۳۳

نرخ ارز، دلار، یورو، سکه و طلا در بازار امروز پنج شنبه 16 مرداد ۹۹

فرادید | براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۱۱ میلیون ۵۲۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.


هر قطعه نیم سکه بهار آزادی پنج میلیون ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه هم با ۳۰ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته سه میلیون ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار هم یک میلیون و ۱۲۶ هزار تومان ارزش گذاری شد، ضمن آنکه در بازار‌های جهانی نیز هر اونس طلا ۲۰۴۸ دلار قیمت خورد.

جدیترین قیمت روز سکه، طلا، دلار و یورو در بازار

نوع قیمت روز معاملاتی گذشته قیمت معاملاتی امروز
مثقال طلا
۴۷,۹۹۰,۰۰۰
۴۸,۸۰۰,۰۰۰
طلای ۱۸ عیار
۱۱,۰۷۸,۴۸۰
۱۱,۲۶۵,۴۷۰
سکه جدید
۱۱۴,۲۰۰,۰۰۰
۱۱۵,۲۰۰,۰۰۰
سکه قدیم
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۱,۰۰۰,۰۰۰
نیم سکه
۵۶,۰۰۰,۰۰۰
۵۶,۵۰۰,۰۰۰
ربع سکه
۳۲,۰۰۰,۰۰۰
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
سکه گرمی
۱۷,۵۰۰,۰۰۰
۱۷,۶۰۰,۰۰۰
انس طلا
۲۰۳۳دلار
۲۰۴۸دلار

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی

بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۲,۰۰۰ (بیست و دو هزار تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۳,۰۰۰ (بیست و سه هزار تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو ۲۶,۰۰۰ (بیست و شش هزار تومان) و قیمت فروش یورو ۲۶,۷۵۰ (بیست و شش هزار و هفتصد و پنجاه تومان) است.

مدیریت سکه از راه دلار

به گزارش دنیای اقتصاد، با عبور طلای جهانی از مرز ۲ هزار دلار، جهش قیمت سکه در بازار داخلی آغاز شد. قیمت سکه جدا از بهای طلا، از نرخ دلار نیز اثر می‌پذیرد. با توجه به این مساله، تنها راهی که در شرایطی کنونی بازارساز می‌تواند از آن برای مدیریت قیمت سکه بهره ببرد، پایین آوردن قیمت دلار است. در غیراین صورت سکه می‌تواند همسو با اونس به کانال‌های بالاتر نیز مراجعه کند.

با این حال، به نظر می‌رسد حداقل روز چهارشنبه بازارساز نتوانست از کانال قیمت دلار نوسانات قیمت سکه را مدیریت کند و این ارز خود ظرفیت افزایشی بیشتری را برای سکه با توجه به شکستن سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی ایجاد کرد. بررسی روند قیمت ماه‌های اخیر نشان می‌دهد قیمت سکه بیشتر از طلا از نرخ دلار اثر پذیرفته است. سکه در سال ۹۹ تنها ۱۲ بار با دلار حرکتی مشابه نداشته است، حال آنکه مسیر قیمت فلز گرانبهای داخلی و طلای جهانی ۲۹ بار در مقابل هم قرار داشته است. چنین داده‌هایی تا حدی ادعای بخشی از معامله‌گران بازار داخلی را اثبات می‌کند که اعتقاد دارند، قیمت سکه از رفتار دلار در معاملات روزمره تبعیت بیشتری به عمل می‌آورد. با این حال این نکته را نباید از خاطر برد که اثر افزایش طلا هم به تدریج در قیمت سکه نمایان می‌شود.

در واقع می‌توان گفت: حداقل به صورت کوتاه‌مدت می‌توان از کانال دلار، نوسانات سکه را آرام‌تر کرد و مانع از رشد هیجانی در بازار‌ها شد. با این حال این مساله نباید همزمان چنین وسوسه‌ای را در سر بازارساز ایجاد کند که بخواهد اثر طلای جهانی را سرکوب کند. این موضوع تنها حباب سکه را افزایش می‌دهد و زمینه‌ساز خروج طلا از بازار داخلی خواهد شد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید