فیسبوک، ویدئوی دونالد ترامپ را حذف کرد

فیسبوک، ویدئوی دونالد ترامپ را حذف کرد

توییتر هم در اقدامی مشابه گفت که حساب کمپین انتخاباتی ترامپ را تا زمان حذف توییتی حاوی همان کلیپ، معلق می‌کند. توییتر نوشت: "صاحب این حساب باید پیش از آنکه دوباره بتواند توییت کند این پست را حذف کند. "

کد خبر : ۸۳۳۱۰
بازدید : ۹۵۸۸
فیسبوک، ویدئوی دونالد ترامپ را حذف کرد
فیسبوک می‌گوید یکی از پست‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را حذف کرده است، چون حاوی اطلاعات نادرستی در مورد ویروس کروناست. این کلیپ ویدئویی بخشی از مصاحبه ترامپ با فاکس نیوز بود که او در آن می‌گوید کودکان "تقریبا در برابر کووید-۱۹ مصون هستند. "

فیسبوک گفت که این پست ناقض مقررات این شرکت پیرامون "اطلاعات گمراه کننده و زیانبار درباره کووید-۱۹ است. این اولین بار نیست که فیسبوک بخشی از محتویات صفحه فیسبوک رئیس جمهور آمریکا را حذف می‌کند.

یک سخنگوی این شرکت روز چهارشنبه به رسانه‌های آمریکایی گفت: "این ویدئو حاوی ادعا‌های غلط بود که می‌گفت: گروهی از مردم در برابر کووید-۱۹ مصون هستند که ناقض سیاست‌های ما پیرامون اطلاعات نادرست زیانبار درباره کووید است. "

توییتر هم در اقدامی مشابه گفت که حساب کمپین انتخاباتی ترامپ را تا زمان حذف توییتی حاوی همان کلیپ، معلق می‌کند. توییتر نوشت: "صاحب این حساب باید پیش از آنکه دوباره بتواند توییت کند این پست را حذف کند. "

اکنون به نظر می‌رسد آن توییت پاک شده باشد.

ترامپ چه گفت؟
ترامپ صبح چهارشنبه در یک مصاحبه تلفنی با برنامه "فاکس اند فرندز" استدلال کرد که وقت بازگشایی تمامی مدارس در سراسر کشور فرارسیده است. او گفت: "اگر به کودکان نگاه کنید، کودکان تقریبا - و من می‌گویم تقریبا صد در صد - در برابر بیماری مصون هستند. "

"شمار خیلی کمی (از کودکان مبتلا می‌شوند)، قوی‌تر هستند، باورش سخت است، نمی‌دانم چه احساسی دارید، اما به دلیلی در این مورد سیستم ایمنی خیلی قوی تری از ما دارند. " او افزود: "آن‌ها مشکلی ندارند، واقعا مشکلی ندارند. "

او به علاوه گفت که ویروس کرونا "دارد ناپدید می‌شود. مثل همه چیز‌هایی که ناپدید می‌شوند. "

خطر ویروس کرونا برای کودکان چقدر است؟

کودکان می‌توانند به ویروس کرونا آلوده شوند و آن را منتقل کنند، اما احتمال مریض شدن آن‌ها بسیار کم است. احتمال بیماری شدید و مرگ در بزرگسالان - به خصوص افراد مسن‌تر - خیلی بالاتر است.

بزرگترین مطالعه تا امروز شامل بیش از ۵۵ هزار مریض بیمارستانی دریافت که فقط هشت دهم درصد آن‌ها زیر ۱۹ سال داشتند. براساس یک تحقیقات تا ۳۱ ژوئیه تقریبا نیمی از افراد مبتلا به ویروس کرونا که در بخش مراقبت‌های ویژه در انگلستان، ولز و ایرلند شمالی بستری شدند ۶۰ سال یا بیشتر داشتند.

یک مطالعه اخیر در آمریکا در مورد ابتلا به کرونا به روی ۷۷۸۰ کودک از ۲۶ کشور دریافت که تقریبا یک پنجم بیماران هیچ علائمی نداشتند و یک پنجم آن‌ها در جریان عفونت شاهد ضایعاتی در بافت ریه بودند. به گزارش مرکز علوم بهداشتی دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو حدود ۳.۳ درصد آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند و مرگ هفت نفر گزارش شد.
مطالعه دانشکده بهداشت و پزشکی حاره‌ای لندن دریافت که آسیب پذیری افراد زیر ۲۰ ساله در برابر ویروس کرونا حدودا نصف افراد بالای ۲۰ سال است. موارد خیلی نادری از سندروم تورمی شبیه بیماری کاواساکی در کودکان مشاهده شده است و دانشمندان مشغول تحقیق درباره احتمال واکنش دیرهنگام سیستم ایمنی بدن کودکان به ویروس کرونا هستند.

اقدام قبلی فیسبوک
شبکه اجتماعی فیسبوک قبلا در ماه ژوئن هم یک تبلیغات سیاسی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ را به علت «مغایرت با موازین» خود حذف کرده بود. فیسبوک گفت: نماد مثلث قرمزی که در این تبلیغ مورد استفاده قرار گرفته بود نشان آلمان نازی برای مشخص کردن زندانیان در جریان جنگ جهانی دوم است.

اما ستاد انتخاباتی ترامپ گفت: این نشان متعلق به گروه ضدفاشیست آنتیفا است. با این حال فیسبوک گفته این تبلیغ ناقض سیاست‌های آن مبنی بر مقابله با نفرت‌پراکنی سازمان یافته است.

ناتانیل گلیچر، رئیس بخش سیاست‌های امنیتی فیسبوک روز پنجشنبه، ۱۸ ژوئن گفته: "ما اجازه نمی‌دهیم نماد‌هایی که معرف سازمان‌های نفرت‌پراکن یا ایدئولوژی‌های منفورانه هستند منتشر شود مگر این که در ارتباط با نفی و محکومیت آن‌ها باشد.

"این همان چیزی است که ما در این تبلیغ مشاهده کردیم و هر جا که چنین نشانی را ببینیم، همین کار (حذف) را خواهیم کرد. "
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید