مرگ بی‌صدای "ماه‌چهره خلیلی"

مرگ بی‌صدای "ماه‌چهره خلیلی"

خلیلی دوره بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال ۱۳۸۱ برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال ۸۴ پشت سر گذاشت.

کد خبر : ۸۳۳۲۵
بازدید : ۲۷۵۷
مرگ بی‌صدای
ماه‌چهره خلیلی متولد ۱۳۵۵ تهران و دارای مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان بود. ماه چهره خلیلی نوه دختری پروین سلیمانی بازیگر پیشکسوت سینمای ایران بود.

خواهر مختار که نقشی ماندگار در این مجموعه برای مخاطبان از خود بر جای گذاشت، بازیگری‌اش را مدیون مادربزرگی است که به قول خودش، الگوی کاری او نیز بوده است. او گفته بود: «با مادربزرگم هم زیاد تمرین می‌کردم. همان روز‌هایی بود که او داشت بینایی‌اش را از دست می‌داد. خود او برایم یک الگو بود.»

او برای دانشگاه رفتن شرط گذاشت تا والدینش اجازه دهند به ایران بازگردد. بعد از فارغ‌التحصیلی به ایران بازگشت و در کنار مادر بزرگش زندگی کرد و از آنجایی که به کارگردانان قدیمی علاقه‌مند بود و دوست داشت با آن‌ها ملاقات کند به همراه مادربزرگش به دیدن آن‌ها رفت و در همین دیدار‌ها او را برای بازیگری پسندیدند و به او پیشنهاد‌هایی داده شد.

خلیلی دوره بازیگری را در method school در لندن گذراند و در سال ۱۳۸۱ برای اولین فعالیت سینمایی خود جهت بازی در فیلم چشمان سیاه به ایران آمد و دوره دیگری از بازیگری و کارگردانی را در مؤسسه سمعی و بصری استاد سمندریان در سال ۸۴ پشت سر گذاشت.

خلیلی سینما را در سال ۱۳۸۱ با بازی در فیلم «چشمان سیاه» به کارگردانی ایرج قادری تجربه کرد و برای حضور در این سریال بعد از ۲۲ سال به ایران بازگشت. او در این فیلم، نقش دختری به نام غزل را ایفا کرد و با بازیگرانی مانند محمدرضا گلزار، صبا کمالی، مهوش وقاری، پوراندخت مهیمن و کاوه سماک‌باشی هم‌بازی بود.

واکنش بازیگران به مرگ خلیلی
گوهر خیراندیش بازیگر سینما و تلویزیون نیز در واکنش به درگذشت ماه چهره خلیلی نوشت: «متاسفانه الان باخبر شدم که ماه‌چهره عزیزم را سرطان کبد از ما گرفت. ماهی جانم این رفتن و کوچ غریبانه‌ات را باور ندارم. تو و مجید اوجی عزیز با این سریال مرضیه چه یادگاری عجیبی از خودتان به یادگار گذاشتید.
مرگ بر سرطان که همه عزیزانم را از من گرفت. پدرم، خواهرم، خواهرزاده‌ام، عموزاده ام، همکلاسی‌ام، همکارم، دوستانم و دختر نازنینی مثل تو را.»

پرستو صالحی، بازیگر و از دوستان این هنرمند این خبر را تایید کرده است که ماه‌چهره خلیلی که به همراه خانواده‌اش در انگلیس بودند، دار فانی را وداع گفت.

فیلم‌شناسی ماه‌چهره خلیلی
خلیلی در مصاحبه‌ای پیش از مرگش گفته بود: «راستش هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم یک روزی بخواهم بازیگر شوم. درس‌خواندن برایم در اولویت بود. همیشه شاگرداول بودم.»

خلیلی از زمانی که بازی در سینما را شروع کرد در فیلم‌های سینمایی اشنوگل، قرارمون پارک شهر، یادم تو را فراموش، صله سحر، سوت دل، قلب سفید قاصدک‌ها، رنج و سرمستی، فصل انار، سلام بر فرشتگان، شبکه، پرنده باز، مرگ کسب‌وکار من است، شور شیرین، سایه وحشت، موش، پرونده هاوانا، تله، نقاب، چشمان سیاه، عشق و خیانت بازی کرد.

او در ۵ سریال بازی کرده که بیشتر آن‌ها در ژانر تاریخی بوده‌اند و «در چشم باد» - «کلاه پهلوی»، «گذر از رنج‌ها»، «دختر گمشده» سریال‌هایی است که او در آن‌ها نقش‌آفرینی کرده است. ماه چهره خلیلی در فیلم «یادم تو را فراموش» به همراه حسین یاری، میترا حجار و مازیار فلاحی به ایفای نقش پرداخت. او فیلم «یادم تو را فراموش» را کمی جنجالی می‌داند، زیرا سوژه فیلم براساس زندگی یک فوتبالیست بوده است.

ماه چهره خلیلی علاوه بر بازیگری در حوزه ساخت فیلم کوتاه و مستند هم فعالیت داشت. فیلم کوتاه «عید قربان» یکی از کار‌های او در زمینه فیلم کوتاه است، این فیلم برنده جوایز بسیاری از جشنواره‌های خارجی مختلفی از جمله جشنواره فیلم سان فرانسیسکو ۲۰۰۶ شده است.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید