رانش زمین در مزرعه چای، جان ۴۳ نفر را گرفت

رانش زمین در مزرعه چای، جان ۴۳ نفر را گرفت

به گزارش منابع محلی، دستکم ۲۰ خانه زیر خاک مدفون شدند. یک مقام ناحیه ایدوکی به خبرگزاری رویترز گفت: «عملیات نجات تا زمانی که آخرین جسد پیدا شود ادامه خواهد یافت.» وی افزود که عملیات به دلیل باران متوقف شده است.

کد خبر : ۸۳۳۷۰
بازدید : ۱۰۵۳۹
رانش زمین در مزرعه چای، جان ۴۳ نفر را گرفت
به دنبال رانش زمین در ایالت کرلا در جنوب هند دستکم ۴۳ نفر کشته و بیش از ۲۴ نفر دیگر ناپدید شده‌اند. به گفته یک مقام بلندپایه، رانش زمین روز جمعه در یک مزرعه چای در منطقه راجامالا در ناحیه ایدوکی اتفاق افتاد، زمانی که کارگران هنوز خواب بودند.

پیش از این فاجعه، باران‌های سیل‌آسا بخشی از تپه‌های پتیمودی را سست کرد. به گزارش منابع محلی، دستکم ۲۰ خانه زیر خاک مدفون شدند. یک مقام ناحیه ایدوکی به خبرگزاری رویترز گفت: «عملیات نجات تا زمانی که آخرین جسد پیدا شود ادامه خواهد یافت.» وی افزود که عملیات به دلیل باران متوقف شده است.

ام‌ام مانی، وزیر نیروی ایالت کرلا روز شنبه اذعان کرد که احتمال یافتن کسانی که زنده مانده باشند کم است. مانی به هندوستان تایمز گفت: «وضعیت واقعا مایوس‌کننده است.»

رانش زمین باعث ویرانی یک پل و راه‌های منتهی به مونار شد، شهری توریستی در ۱۵ مایلی (۲۴ کیلومتری) محل حادثه، ور در نتیجه آن، ارتباط مزرعه چای با نیرو‌های امدادی قطع شد.

پل تعمیر شده و حالا امدادگران بیشتری توانسته‌اند به عملیات نجات بپیوندند. به گزارش رسانه‌ها، مقامات محلی همچنین با استفاده از سگ‌های بویاب می‌کوشند دفن شدگان زیر آوار را پیدا کنند. مقام ناحیه ایدوکی گفت که درباره شمار ناپدیدشدگان «ابهام» وجود دارد، زیرا مسئولان برای محاسبه شمار آن‌ها باید به دفتر ثبت استخدام مزرعه تکیه کنند.

احتمال دارد شمار ناپدیدشدگان افزایش یابد، زیرا در ماه‌های اخیر بسیاری دانشجویان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به منطقه برگشته‌اند و هنوز نامشان در دفتر ثبت نیامده است. انتظار می‌رود بارش سنگین باران در منطقه ادامه یابد. سازمان هواشناسی هند در ایدوکی وضعیت قرمز اعلام کرده است. وضعیت هشدار در چندین ناحیه دیگر نیز اعلام شده‌است.

در دیگر بخش‌های ایالت کرلان نیز مرگ چهار نفر بر اثر سیل گزارش شده است. در سال ۲۰۱۸، کرلا شاهد فاجعه‌بارترین سیل یک قرن گذشته بود که در آن بیش از ۴۰۰ نفر کشته شدند، و سیلاب هزاران خانه را برد. بسیاری از این تلفات در ناحیه ایدوکی بود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید