"۱۱ اوت" می‌توانست سالگرد آغاز جنگ جهانی سوم باشد

"۱۱ اوت" می‌توانست سالگرد آغاز جنگ جهانی سوم باشد

ریگان گفت: «هم‌وطنان من، خوشحالم امروز به شما می‌گویم که من قانونی امضا کرده‌ام که برای همیشه روسیه را نابود خواهد کرد. ما از پنج دقیقه دیگر بمباران را شروع می‌کنیم.»

کد خبر : ۸۳۴۶۶
بازدید : ۵۹۳۴
دیروز ممکن بود در تاریخ یادآور یک روز بسیار وحشتناک باشد. با یک شوخی نسنجیده رئیس‌جمهور آمریکا، احتمال داشت که ۲۱ مرداد (۱۱ اوت) اعلام رسمی آغاز جنگ جهانی سوم باشد.

دونالد ترامپ و اظهارنظر‌های نسنجیده‌اش، بار‌ها ایالات‌متحده، اعضای خانواده، کنگره و یا مردم آمریکا را در وضعیت غافلگیرکننده‌ای قرار داده است. مسلط نبودن به تاریخ و جغرافیا و آمار باعث شده است بار‌ها مورد استهزای رقیبان و حتی رهبران کشور‌های متحد آمریکا قرار بگیرد.

اما او نخستین رئیس‌جمهور آمریکا نیست که سخنانش برای دولت آمریکا بحران‌ساز می‌شود؛ قبل از آن که این عنوان به دونالد ترامپ برسد، رونالد ریگان در این زمینه مشهور بود.

رونالد ریگان بازیگری بود که رئیس‌جمهور شد. از این جهت بسیار به ترامپ شبیه است. دوران ریاست‌جمهوری او مقارن با جنگ سرد بود. در ۱۱ اوت ۱۹۸۴، هنگام آزمایش میکروفون قبل از یک برنامه رادیویی، ریگان گفت: « هم‌وطنان من، خوشحالم امروز به شما می‌گویم که من قانونی امضا کرده‌ام که برای همیشه روسیه را نابود خواهد کرد. ما از پنج دقیقه دیگر بمباران را شروع می‌کنیم. »

اگرچه حاضران با خنده و شوخی تلاش کردند که ماهیت شوخی سخنان رئیس‌جمهور را برجسته کنند، اما در اوج روز‌های جنگ سرد، این جمله به‌آسانی ممکن بود سرآغاز یک جنگ جهانی خانمان‌برانداز شود.

ریگان با شوخی‌های ریز و درشتش، اتهام نژادپرست بودنش و جان به دربردن از یک سوءقصد؛ دو دوره چهارساله رئیس‌جمهور آمریکا بود.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید