خاص‌ترین "دربی" تاریخ در راه است

خاص‌ترین "دربی" تاریخ در راه است

دربی تحت هر شرایطی جذاب و سرنوشت‌ساز است و حالا چاشنی حذفی هم به آن اضافه شده و هیچ شکی نیست که با یک بازی تاریخی روبه‌رو خواهیم بود. پرسپولیس که چهارمین قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده و به دنبال دبل‌کردن برای دومین سال متوالی است.

کد خبر : ۸۳۴۸۸
بازدید : ۱۵۱۷
خاص‌ترین
سال‌های سال بود که اهالی فوتبال ایران انتظار برگزاری یک دربی پرهیجان را در جام حذفی می‌کشیدند. بار‌ها تا آستانه این اتفاق پیش رفتند، اما عملا در سال‌های اخیر برگزاری این بازی حیثیتی و تاریخی در مسابقات حذفی عملی نشد.
حالا، اما با قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی جام حذفی بالاخره انتظار به پایان رسید و پرسپولیس و استقلال باید به مصاف هم بروند. در طرف دیگر نفت مسجدسلیمان و تراکتور باید با هم بازی کنند، اما همه نگاه‌ها به دربی است؛ یعنی هواداران دو تیم شاهد مسابقه‌ای خواهند بود که دیگر نتیجه مساوی روی اعصاب هیچ‌کسی پیاده‌روی نمی‌کند و هر دو تیم فقط باید برای بردن تلاش کنند و یکی از آن‌ها فینالیست امسال مسابقات حذفی خواهد شد.

دربی تحت هر شرایطی جذاب و سرنوشت‌ساز است و حالا چاشنی حذفی هم به آن اضافه شده و هیچ شکی نیست که با یک بازی تاریخی روبه‌رو خواهیم بود. پرسپولیس که چهارمین قهرمانی لیگ برتر را به دست آورده و به دنبال دبل‌کردن برای دومین سال متوالی است.
استقلال با فرهاد مجیدی چند وقتی می‌شود که روی مدار پیروزی و عملکرد خوب حرکت می‌کند و در جدول رده‌بندی لیگ هم دوم است و از نظر فنی شرایط هر دو تیم خوب است. تنها اتفاق بد این مسابقه حضورنداشتن تماشاگران در استادیوم است که برای نخستین‌بار در تاریخ است که بازی پرسپولیس و استقلال بدون حضور تماشاگران برگزار می‌شود و این مسأله قطعا جذابیت بازی را کمتر می‌کند.
کری‌خوانی و جنگ هواداران بین دو تیم هم از همان لحظات ابتدایی بعد از پایان قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی آغاز شد. افشین پیروانی با اشاره به اشتباهات داوری متوالی به نفع استقلال در هفته‌های اخیر اعلام کرد امیدوار هستند همه چیز در زمین به صورت فنی رقم بخورد و پرسپولیس هم قربانی این اتفاقات نشود و هر تیمی که بهتر بود، صعود کند.
سعید رمضانی، مدیر استقلال، هم با واکنش تند به اظهارات پیروانی تأکید کرد پرسپولیسی‌ها نباید جوسازی را از الان شروع کنند و در شرایط کنونی استقلال بهترین تیم فوتبال ایران است و فوتبال خوبی را در زمین بازی ارایه می‌دهد.

جنگ هواداران در شبکه‌های اجتماعی هم همان‌طور که انتظار می‌رفت بالا گرفته است. از امروز تا روز برگزاری دربی و چند روز بعد از آن صحبت درباره دربی حذفی سوژه اصلی شبکه‌های اجتماعی خواهد بود و قطعا هر چه به زمان برگزاری مسابقه نزدیک‌تر شویم این حواشی بیشتر هم خواهد شد.

درباره دربی‌های حساس فوتبال ایران یک اتفاق جالب دیگر را هم نباید فراموش کرد. اگر استقلال بتواند پرسپولیس را در نیمه نهایی شکست دهد و در فینال هم برنده بازی تراکتور و نفت مسجد سلیمان را ببرد و به عنوان قهرمانی برسد در آینده‌ای نزدیک این دو تیم در سوپرجام فوتبال ایران هم قبل از شروع لیگ برتر بیستم باید به مصاف هم بروند.
اما اگر پرسپولیس با شکست استقلال و موفقیت در فینال به عنوان قهرمانی برسد، مثل سال گذشته طبق قوانین فوتبال ایران قهرمان سوپرجام هم لقب خواهد گرفت.
همین شرایط است که باعث می‌شود فوتبال در ایران روز‌های پر از التهاب و تنش را پشت سر بگذارد؛ چون این شرایط فراتر از یک رقابت در زمین مسابقه است و عملا شاهد یک جنگ بزرگ بین پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها خواهیم بود. بدون شک رویارویی در نیمه نهایی جام حذفی آن هم بدون تماشاگر و با دو سرمربی محبوب روی نیمکت دو تیم می‌تواند خاص‌ترین دربی تاریخ را رقم بزند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید