قتل پدر و پسر به دست مخترع جوان

قتل پدر و پسر به دست مخترع جوان

آن‌ها به محل کار آن پدر و پسر رفتند و چندساعتی آنجا بودند. به جز عباس و وحید، هیچ‌کس درست نمی‌داند که در آن چندساعت در دفتر کار چه اتفاقی افتاد. اما آن پدر و پسر از سوی وحید و عباس به قتل رسیدند.

کد خبر : ۸۳۴۹۶
بازدید : ۱۱۶۵۴
قتل پدر و پسر به دست مخترع جوان
جوانی که محکوم به قصاص بود، از طرف اولیای دم مهلت گرفت. این جوان ٣٢ساله اردبیلی چند‌سال پیش به جرم قتل عمد، به زندان افتاد و بعد از طی مراحل قضائی به قصاص محکوم شد. قرار بود این حکم صبح روز چهارشنبه در زندان مرکزی اردبیل اجرا شود، اما آخرین تلاش‌های معتمدان این شهر به ثمر نشست و حالا «وحید» چندماه فرصت دارد تا با پرداخت دیه رضایت خانواده مقتول را جلب کند.
علاوه بر ریش‌سفیدان اردبیل، نماینده مردم این شهر در مجلس و مدیر پارک علم و فناوری اردبیل هم برای به تعویق‌انداختن این حکم پادرمیانی کرد. آن‌طور که نزدیکان جوان محکوم به قصاص می‌گویند، نتیجه همه این تلاش‌ها و وساطت سیدکاظم موسوی، نماینده این شهر که تا نیمه‌های شب مشغول صحبت با خانواده مقتول بود، باعث شد تا وحید دوباره به بند عمومی منتقل شود.
با این حال هنوز تلاش‌ها برای نجات این جوان ادامه دارد. از همان ساعت ابتدایی روز چهارشنبه، بسیاری دست به کار شدند تا با حمایت خیرین بتوانند پول لازم برای رضایت اولیای دم را فراهم کنند.

ماجرای وحید و جنایتی که مرتکب شده، به هشت‌سال پیش بازمی‌گردد. او به درخواست یکی از دوستانش به نام عباس برای کمک به او به محل کار پدر و پسری می‌رود که حالا به جرم قتل همان پسر محکوم به قصاص شده است.
آن‌طور که یکی از دوستان نزدیک وحید می‌گوید؛ عباس با آن پدر و پسر شراکت داشت و سر بده بستان‌های مالی با هم به مشکل خورده بودند. اختلاف آن‌ها بعد از مدتی بالا گرفت و درنهایت آن روز، عباس از وحید خواست تا با او همراه شود.
آن‌ها به محل کار آن پدر و پسر رفتند و چندساعتی آنجا بودند. به جز عباس و وحید، هیچ‌کس درست نمی‌داند که در آن چندساعت در دفتر کار چه اتفاقی افتاد. اما آن پدر و پسر از سوی وحید و عباس به قتل رسیدند. عباس در اظهاراتش به قتل پدر اعتراف کرد و وحید هم قتل پسر را گردن گرفت.
دادگاه هر دونفر را به قصاص محکوم کرد، اما عباس پس از چندماه و با کمک چند هیأت عزاداری موفق شد رضایت خانواده مقتول را بگیرد. او الان درحال سپری‌کردن دوران محکومیتش از جنبه عمومی جرم است. اما سرنوشت وحید طور دیگری رقم خورده بود.
او که در زمان قتل ٢٤‌سال بیشتر نداشت، به هر دری زد تا بتواند همانند دوستش گذشت اولیای دم شامل حالش شود. اما نه تلاش‌های او و نه خانواده‌اش نتوانست کاری از پیش ببرد. درنهایت هم حکم قصاص او چندماه قبل به شعبه اجرای احکام ارسال شد.
از بعدازظهر سه‌شنبه، تقریبا همه مطمئن شده بودند، که آخرین ساعات زندگی وحید است و آن‌طور به نظر می‌رسد که اولیای دم هم راه هرگونه مذاکره و مصالحه‌ای را بسته است. با این حال، رئیس پارک علم و فناوری اردبیل راهی خانه اولیای دم شد.
وحید دانش‌آموخته رشته کامپیوتر بود و از دانشجویان ممتاز این رشته به شمار می‌رفت. او موفق شده بود چند دستگاه کاربردی بسازد که یکی از ابداعاتش به نام «نقشه خوان فجر» موفق به اخذ ثبت اختراع شده بود. همین هم باعث شد تا مسئولان پارک علم و فناوری اردبیل، از همان ابتدا پیگیر پرونده وحید باشند.
صحبت‌های رئیس این مجموعه با خانواده اولیای دم به درازا کشید. چند تماس تلفنی ردوبدل شد، موضوع با کمک فعالان رسانه‌ای اردبیل به گوش مسئولان این شهر رسید و کار تا جایی پیش رفت که سیدکاظم موسوی، نماینده مجلس شبانه با خانواده اولیای دم تماس گرفت و پس از چندساعت گفتگو آن‌ها را راضی کرد مدتی اجرای حکم را به تعویق بیندازند.
بعد هم اولیای دم با حضور در زندان این شهر درخواست‌شان را به نماینده دادستانی اعلام کردند و گفتند: «در قبال دریافت دیه اعلام رضایت می‌کنند و برای اینکه از وضع مالی خانواده وحید و یتیم‌بودن او مطلع هستند، به او وخانواده‌اش ٧ماه فرصت داده‌اند.»

به گفته نزدیکان وحید، از همان ساعت ابتدایی روز چهارشنبه با انتشار این خبر، فعالان اجتماعی در این شهر به تکاپو افتادند تا به هر نحوی به وحید کمک کنند. ظاهرا تاکنون دونفر از خیرین شناخته‌شده این شهر پیش‌قدم شده‌اند و هرکدام مبلغی را برای نجات وحید درنظر گرفته‌اند. اما هنوز کار تمام نشده و تکاپو برای تأمین مابقی مبلغ مورد نظر ادامه دارد.

اما روز گذشته هم خبر مشابهی از سوی مسئولان قضائی درگز در استان خراسان‌رضوی اعلام شد. به گفته مصطفی دلخواه، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، محکوم به اعدامی پس از چندسال، از سوی اولیای دم بخشیده شد. آن‌طور که او به رسانه‌ها اعلام کرده برای اصلح و سازش جلسات متعددی با حضور خانواده دو طرف و شورا‌های حل اختلاف استان خراسان‌رضوی برگزار شد که درنهایت خانواده مقتول در دادگستری درگز حاضر به دریافت دیه به جای قصاص شد.
در این پرونده هم معتمدان و خیرین درگزی دست به کار شدند و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی زمینه‌سازی آزادی این زندانی محکوم به قصاص شدند.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید