اولین روز بدون فوتی کرونا در خوزستان

اولین روز بدون فوتی کرونا در خوزستان

حفظ این وضعیت کار سختی است؛ خوزستان گرم است و استان‌های همجوار ما هم در وضعیت قرمز قرار دارند و گزارش‌های زیادی از سفر مردم خوزستان به استان‌های دیگر به ویژه استان‌های شمالی و مرکزی داریم.

کد خبر : ۸۳۵۹۵
بازدید : ۵۷۷۲
اولین روز بدون فوتی کرونا در خوزستان
فرهاد ابول‌نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۵ مردادماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا، امروز نخستین روزی است که در شهر‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا گزارش نشده است. خوشبختانه در سراسر استان در روز‌های اخیر تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا یک رقمی شده است.

وی افزود: حفظ این وضعیت کار سختی است؛ خوزستان گرم است و استان‌های همجوار ما هم در وضعیت قرمز قرار دارند و گزارش‌های زیادی از سفر مردم خوزستان به استان‌های دیگر به ویژه استان‌های شمالی و مرکزی داریم.

ابول‌نژادیان با تاکید بر لزوم خودداری از سفر‌های غیرضروری، گفت: برای حفظ این وضعیت باید اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی انجام شود. از مردم می‌خواهیم از سفر به ویژه سفر به شهر‌های قرمز جدا خودداری کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در این شرایط، مسافرت بسیار خطرناک است؛ باید با آگاهی‌بخشی، سفر‌های غیرضروری انجام نشوند. با توجه به شکننده بودن وضعیت خوزستان، مسافرت رفتن در این ایام می‌تواند خوزستان را به پیک دوم بیماری ببرد.

وی با بیان اینکه با سازمان‌ها و اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد قانونی می‌شود، گفت: در این روز‌ها نیرو‌های بهداشتی تلاش زیادی می‌کنند تا ادارات و سازمان‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در این راستا بانک رفاه شوشتر به دلیل دریافت دو بار تذکر از سوی دانشکده علوم پزشکی شوشتر به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پلمب شد و سپس با اخذ تعهد، رفع پلمب شد.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: همچنان باید شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود تا کرونا را کنترل کنیم، زیرا صرفا استفاده از ماسک، مساله را حل نخواهد کرد.

وی گفت: زنان باردار، کودکان، افراد مسن و گروه‌های آسیب‌پذیر نیز از حضور در تجمعات خودداری کنند. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص برگزاری مراسم محرم، گفت: تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا این است که مراسم در فضای بسته برگزار نشود.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید