قدرتمندترین رایانه کوانتومی در شرکت "آی‌بی‌ام"

قدرتمندترین رایانه کوانتومی در شرکت "آی‌بی‌ام"

حجم کوانتومی بالاتر به گسترش اکتشاف راه‌حل‌ها در دنیای واقعی در دانشگاه‌ها و صنایع مختلف کمک می‌کند. محاسبات کوانتومی پتانسیل هیجان‌انگیزی دارند، اما برای تبدیل شدن کامل به ابزاری مناسب برای تحقیق، باید به «برتری کوانتومی» دست یافت.

کد خبر : ۸۳۸۱۸
بازدید : ۹۷۶۹
قدرتمندترین رایانه کوانتومی در شرکت
شرکت آی‌بی‌ام به تازگی به قدرتمندترین سیستم محاسبات کوانتومی دست یافته است. به گزارش آی‌ای، امروز نقطه عطف مهمی در جهان نوظهور محاسبات کوانتومی است، چراکه شرکت فناوری IBM یک شاهکار تاریخی استقرار حجم کوانتومی ۶۴ را در یک سیستم ۲۷ کیوبیتی انجام داده است که برای اولین بار در یک رایانه کوانتومی ابررسانای جهانی انجام می‌شود و آن را تبدیل به قدرتمندترین سیستم در دسترس کاربران می‌کند.
حجم کوانتومی بالاتر در نهایت، ظرفیت یک سیستم کوانتومی را افزایش می‌دهد. با استفاده از حجم کوانتومی بالاتر، محققان می‌توانند از محاسبات کوانتومی برای مقابله با مشکلات در دنیای واقعی در طیف متنوعی از صنایع استفاده کنند و این تازه ابتدای راه است.

حجم کوانتومی معیاری است که عملکرد، قابلیت‌ها و نرخ خطای یک رایانه کوانتومی را اندازه‌گیری می‌کند. طی این سال‌ها شرکت IBM قدم‌های بزرگی را در حوزه محاسبات کوانتومی برداشته است. هدف نهایی شرکت این است که آن‌ها می‌خواهند پیشرفته‌ترین سیستم‌های کوانتومی جهان را ایجاد کنند.
در چهار سال گذشته این شرکت ۲۸ رایانه کوانتومی ساخته است که هشت مورد از آن‌ها همین امسال ساخته شده‌اند. سیستم توسعه‌یافته امروز در شبکه «IBM Q» و در نسخه‌های آینده و بهبود یافته سرویس‌های نرم‌افزاری «IBM Cloud» و همچنین در کیت توسعه نرم‌افزار منبع باز «Qiskit» در دسترس خواهد بود.
شبکه «IBM Q» اجتماعی از شرکت‌ها، موسسات دانشگاهی، استارت‌آپ‌ها و آزمایشگاه‌های تحقیقاتی ملی است که با IBM برای پیشرفت محاسبات کوانتومی همکاری می‌کنند. این شبکه درحال‌حاضر دارای ۱۱۵ مشتری، گروه‌های دولتی، استارت‌آپ‌ها، شرکای عمومی و اعضای دانشگاهی است که بیش از ۲۵۰ هزار کاربر دارد. حجم کوانتومی معیاری برای اندازه‌گیری پتانسیل، قابلیت‌ها و میزان خطای یک رایانه کوانتومی است.
همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد، حجم کوانتومی بالاتر به گسترش اکتشاف راه‌حل‌ها در دنیای واقعی در دانشگاه‌ها و صنایع مختلف کمک می‌کند. محاسبات کوانتومی پتانسیل هیجان‌انگیزی دارند، اما برای تبدیل شدن کامل به ابزاری مناسب برای تحقیق، باید به «برتری کوانتومی» دست یافت.
این نقطه‌ای است که در آن می‌توان وظایف پردازش اطلاعات را روی یک رایانه کوانتومی نسبت به یک رایانه کلاسیک به شکل کارآمدتر یا مقرون به‌صرفه‌تر انجام داد. حجم کوانتومی بالاتر یک قدم ما را به برتری کوانتومی نزدیک‌تر می‌کند.
شرکت IBM امروز با استفاده از مجموعه جدیدی از نرم‌افزار‌ها و تکنیک‌های سخت‌افزاری برای بهبود عملکرد کلی، به این موفقیت تاریخی رسیده است. این پیشرفت‌ها مبتنی بر دانش قبلی و گسترده در مورد سخت‌افزار‌های کوانتومی است.
همان‌طور که توسط تیم «IBM Q» ذکر شده است، این روش‌های سخت‌افزاری قابل توسعه هستند و هر مدار کوانتومی را که روی هر سیستم کوانتومی IBM اجرا می‌شود، بهبود می‌بخشند و به پیشرفت آزمایش‌ها و برنامه‌های کاربردی منجر می‌شوند که کاربران می‌توانند با آن به اکتشاف بپردازند.
شرکت IBM اگر با این سرعت شگرف به حرکت خود ادامه دهد، خیلی زود می‌تواند به هدف خود در رسیدن به برتری کوانتومی برسد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید