تصاویر/ مادربزرگ هرگز فراموش‌ات نمی‌کند

تصاویر/ مادربزرگ هرگز فراموش‌ات نمی‌کند

فیل‌های نر در محیط طبیعی گله را ترک می‌کنند تا جفت خود را پیدا کنند، اما فیل‌های ماده تا پایان عمر در کنار مادرانشان زندگی می‌کنند.

کد خبر : ۸۳۹۸۲
بازدید : ۱۳۳۷۸
تصاویر/مادربزرگ هرگز فراموش‌ات نمی‌کند
فرادید | تصاویر احساس‌برانگیز لحظه‌ای را نشان می‌دهند که یک فیل در باغ وحشی در آلمان بعد از ۱۲ سال جدایی از دختر و نوه‌اش خرطوم آن‌ها را با خرطوم خود لمس می‌کند.

فیل‌های نر در محیط طبیعی گله را ترک می‌کنند تا جفت خود را پیدا کنند، اما فیل‌های ماده تا پایان عمر در کنار مادرانشان زندگی می‌کنند. بازگشت به خانواده بخشی از برنامه‌ای است که باغ وحش آلمان برای بازتولید تدریجی این روند طبیعی در محیط اسارت در پی گرفته است.

پوری، فیل ۳۹‌ساله، از خانه قبلی خود در برلین به باغ‌وحشی در شهر هِلی در شهری در شرق آلمان منتقل شد تا بعد از ۱۲ سال به دختر ۱۹‌ساله‌اش، تانا، بپیوندد. مادربزرگ همچنین نوه هایش تامیکا، ۴‌ساله و اِلانی، ۱‌ساله را برای نخستین‌بار ملاقات کرد. این باغ‌وحش برای نخستین بار خانه فیل‌ها را بروی عموم بسته تا این خانواده که بعد از مدت‌ها با هم ملاقات کرده‌اند در آرامش بتوانند دوباره همدیگر را شناسایی کنند. اما بازدیدکنندگان باغ‌وحش هنوز می‌توانند وقتی فیل‌ها در محوطه هستند آن‌ها را تماشا کنند.
تصاویر/مادربزرگ هرگز فراموش‌ات نمی‌کند

درحال‌حاضر پوری و نوه‌هایش در اتاقک‌های جداگانه هستند، اما در هفته‌های آتی در محوطه می‌توانند در کنار هم قرار بگیرند تا بیشتر با هم آشنا شوند. پوری یک فیل آفریقایی است که در سال ۱۹۸۱ در زیمبابوه متولد و به باغ واحشی در آلمان منتقل شد. او از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۷ در این باغ وحش زندگی کرد و بعد از آن برای جفتگیری به محل دیگری منتقل شد.
تصاویر/مادربزرگ هرگز فراموش‌ات نمی‌کند

او در سال ۲۰۰۱ نخستین نوزاد خود به نام تانا را به دنیا آورد. در محیط وحشی فیل‌ها همیشه در گروه‌های خانوادگی که هر کدام توسط یک عضو هدایت می‌شود، زندگی می‌کنند. دختران تمایل دارند تا پایان عمر در کنار مادرانشان زندگی کنند، اما پسران جوان به محض رسیدن بلوغ جنسی گروه را ترک می‌کنند.
تصاویر/مادربزرگ هرگز فراموش‌ات نمی‌کند

دکتر دنیس مولر، رئیس این باغ وحش می‌گوید: «ورود پوری به باغ‌وحش قدمی مهم در نگه‌داری مدرن از فیل‌هاست. در آینده همه گله‌های فیل در باغ‌وحش‌های اروپایی می‌بایست به این ساختار خانوادگی طبیعی اهمیت بدهند. امروز ما یک قدم به چنین هدفی نزدیکتر شده‌ایم.»

منبع: The Daily Mail
ترجمه: سایت فرادید
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید