بهترین روش مصرف آجیل‌ها

بهترین روش مصرف آجیل‌ها

در هر دانه، در هر مغز، اسید فیتیک لزوماً وجود دارد. هنگامی که وارد دستگاه گوارش انسان می‌شود، در جذب آهن، منیزیم، کلسیم، روی - همه عناصر کمیاب تداخل ایجاد می‌کند. به همین دلیل، جذب ۳۰-۴۰ ٪ کاهش می‌یابد.

کد خبر : ۸۴۰۱۷
بازدید : ۸۳۰۷
بهترین روش مصرف آجیل‌ها
آجیل یک محصول معجزه آسا برای تغذیه مناسب است. با این حال همه نمی‌دانند که چگونه به درستی آجیل بخورند. تاتیانا اسکیردا متخصص تغذیه در مقاله‌ای اعلام نمود که چه کار‌هایی باید انجام شود تا از مغز‌ها و اجیل‌ها بیشترین بهره را ببرید.

آجیل به راحتی مواد مغذی موجود در آن‌ها را در اختیار ما قرار نمی‌دهند. همه می‌دانند که آجیل‌ها حاوی ویتامین‌های فراوان، عناصر کمیاب، اسید‌های آلی، پروتئین‌های گیاهی و چربی‌های سالم هستند.
تاتیانا سکیردا، متخصص تغذیه، بنیانگذار استودیوی دتاکس در مسکو اعلام نمود که اگر بدن شما فقط آجیل خشک را بدون اماده کردن بخورد، همه ویتامین‌های اجیل از بدن عبور می‌کند.

وی گفت: "در هر دانه، در هر مغز، اسید فیتیک لزوماً وجود دارد. هنگامی که وارد دستگاه گوارش انسان می‌شود، در جذب آهن، منیزیم، کلسیم، روی - همه عناصر کمیاب تداخل ایجاد می‌کند. به همین دلیل، جذب ۳۰-۴۰ ٪ کاهش می‌یابد.
به عنوان مثال گیاهخواران سطح آهن کمی دارند، زیرا اغلب آجیل را بدون اماده کردن ان می‌خورند. " برای استفاده بیشتر از مغزها، آن‌ها باید کاری کرد که اسید فیتیک تجزیه شود. تاتیانا اسکیردا توضیح داد که برای انجام این کار سه روش وجود دارد.

وی در ادامه افزود: "راه اول: حرارت، شما باید آجیل را گرم کنید. اما روغن زیادی در اجیل‌ها وجود دارد و گرم کردن خیلی مفید نیست. راه دوم: ساده‌ترین و رایج‌ترین راه خیساندن است. هر اجیل را برای ۵-۶ ساعت در آب خیس بگذارید، سپس شما یک محصول نهایی را دریافت خواهید کرد که هضم آن آسان باشد".
منبع: اسپوتنیک
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید