هجوم عنکبوت‌های غول‌آسا به خانه‌های بریتانیا

هجوم عنکبوت‌های غول‌آسا به خانه‌های بریتانیا

بزرگی این عنکبوت‌ها با محاسبه پا‌ها به ده سانتیمتر می‌رسد و گاه به اندازه کف دست هستند. این بیشترین اندازه ممکن آنهاست، ولی معمولا دوسوم این اندازه‌اند، بستگی دارد که چقدر خورده باشند.

کد خبر : ۸۴۰۵۷
بازدید : ۵۹۶۹
هجوم عنکبوت‌های غول‌آسا به خانه‌های بریتانیا
عنکبوت‌های غول‌آسا می‌توانند در یک ثانیه از سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت شتاب بگیرند
با آغاز فصل جفت‌گیری گونه‌هایی از حشرات، عنکبوت‌های درشت غول‌آسا دارند به خانه‌های سراسر بریتانیا هجوم می‌برند تا شریک جنسی پیدا کنند. عنکبوت‌های خانگی نر هر پاییز به درون خانه‌ها می‌روند تا جایی گرم و خشک بیابند و چشم انتظار عنکبوت‌های ماده بمانند. در ماه‌های اوت و سپتامبر، در خانه‌ها، انبار‌ها و پارکینگ‌ها، اغلب عنکبوت یافت می‌شود.

این عنکبوت‌ها که فاصله نوک پا‌های مقابلشان به ده سانتیمتر می‌رسد، از بزرگترین گونه‌های عنکبوتی بریتانیا هستند و بعضی به اندازه کف دست انسانند. دکتر کریس ترل-نیلد، بوم‌شناس دانشگاه ناتینگهام ترنت، گفت که اینن عنکبوت‌ها «می‌توانند در یک ثانیه از سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت شتاب بگیرند، و نیششان "سوزشی اندک" ایجاد می‌کند.»

این کارشناس افزود که عنکبوت‌ها خطرناک نیستند و بیش از آنچه ما می‌دانیم، از انسان‌ها وحشت دارند. دکتر ترل-نیلد به برنامه «ناتینگهام‌شایر لایو» گفت: «عنکبوتی که در این فصل به خانه‌ها می‌آید عنکبوت خانگی است و از بزرگ‌ترین گونه‌های موجود در بریتانیاست.»

«بزرگی این عنکبوت‌ها با محاسبه پا‌ها به ده سانتیمتر می‌رسد و گاه به اندازه کف دست هستند. این بیشترین اندازه ممکن آنهاست، ولی معمولا دوسوم این اندازه‌اند، بستگی دارد که چقدر خورده باشند.»

«این وقت سال، عنکبوت‌های نر کشش به جفت‌گیری پیدا می‌کنند و شروع می‌کنند به جست‌وجوی ماده‌ها. وقتی آن‌ها را یافتند، جفت‌گیری می‌کنند، سپس عنکبوت ماده تخم‌گذاری می‌کند و عنکبوت نر معمولا می‌میرد.»

وی افزود: «آن‌ها می‌توانند در یک ثانیه از سرعت صفر تا صد کیلومتر در ساعت شتاب بگیرند، و آدم‌ها ردشان را گم کنند.» به گفته این کارشناس، در این فصل سال ممکن است سه نوع عنکبوت در خانه دیده شود: عنکبوت خانگی، بابا لنگ دراز، و عنکبوت چلیپایی.

دکتر ترل-نیلد گفت که همه این گونه‌ها برای انسان بی‌خطرند و در خانه‌های ما با شکار تعداد زیادی مگس و حشرات دیگر، نقش مهمی ایفا می‌کنند.»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید