تبدیل کاغذ به تبلت با فرمول جدید چاپ

تبدیل کاغذ به تبلت با فرمول جدید چاپ

به گفته مارتینز، این نوآوری می‌تواند به ساخت راحت‌تر حسگر‌های فشار کمک کند که نیازی به باتری خارجی ندارند، زیرا انرژی را از تماس با کاربر به دست می‌آورند.

کد خبر : ۸۴۱۰۱
بازدید : ۷۳۹۴
تبدیل کاغذ به تبلت با فرمول جدید چاپ
پژوهشگران "دانشگاه پردو"، فناوری جدیدی ابداع کرده‌اند که به ورقه‌های کاغذ این امکان را می‌دهد تا مانند تبلت، موسیقی پخش کنند و هوشمند باشند. پژوهشگران "دانشگاه پردو" (Purdue University)، فناوری جدیدی ابداع کرده‌اند که می‌تواند ورقه‌های کاغذی را به رابطی برای پخش موسیقی تبدیل کند و حتی بسته‌بندی‌های غذا را به حالت تعاملی درآورد.

آن‌ها در این پژوهش، یک فرآیند ساده چاپ ابداع کرده‌اند که می‌تواند هر نوع کاغذ یا بسته‌بندی مقوایی را به صفحه‌کلید یا هر نوع رابط ساده دیگر میان انسان و ماشین تبدیل کند. "رامسس مارتینز" (Ramses Martinez)، استادیار بخش مهندسی صنعتی دانشگاه پردو گفت: این نخستین بار است که یک ابزار الکترونیکی مبتنی بر ورقه کاغذ معرفی می‌شود.

وی افزود: ما روشی ارائه داده‌ایم که کاغذ را به دافع آب، روغن و غبار تبدیل می‌کند. برای این کار، ما کاغذ را با لایه‌ای از مولکول‌ها پوشاندیم تا امکان چاپ چندین لایه از مدار‌ها را روی کاغذ فراهم کنیم. به گفته مارتینز، این نوآوری می‌تواند به ساخت راحت‌تر حسگر‌های فشار کمک کند که نیازی به باتری خارجی ندارند، زیرا انرژی را از تماس با کاربر به دست می‌آورند.

این فناوری، با فرآیند‌های متداول چاپ بزرگ مقیاس، سازگاری دارد و شاید بتوان به سادگی از آن برای تبدیل بسته‌بندی‌های مقوایی یا کاغذ به بسته‌بندی‌های هوشمند یا رابط هوشمند میان انسان و ماشین استفاده کرد. مارتینز ادامه داد: این فناوری می‌تواند به کاربر کمک کند تا با بررسی بسته‌بندی هوشمند غذا، از سالم بودن آن مطمئن شود.

وی افزود: همچنین ما در این بررسی نشان داده‌ایم که ورقه‌های ساده یک دفترچه را می‌توان به یک رابط پخش موسیقی تبدیل کرد تا کاربر با کمک آن، امکان پخش موسیقی و تغییر سطح صدا را داشته باشد.

این پژوهش، در مجله "Nano Energy" به چاپ رسید.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید