نکاتی که باید قبل از استفاده از یک سایت مشاوره بدانید!

نکاتی که باید قبل از استفاده از یک سایت مشاوره بدانید!

در سایت مشاوره شما می‌توانید به متخصصان مختلف حوزه سلامت روان (روانشناس، روان‌پزشک و متخصص اعصاب و روان) دسترسی پیدا کنید و از محیط امن منزلتان برای سلامتی روانی خود تلاش نمایید. در واقع مشاوره آنلاین مانند جلسات رواندرمانی عادی است اما در مکانی که شما راحت هستید انجام می‌شود.

کد خبر : ۸۴۱۸۳
بازدید : ۴۹۹۱

نکاتی که باید قبل از استفاده از یک سایت مشاوره بدانید!

در دهه‌های گذشته صحبت کردن درباره‌ی مشکلات روانی و هیجانی یک تابوی بزرگ در جامعه بود. در آن سال‌ها افراد تلاش می‌کردند مشکلات روانی که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کردند را پنهان کنند تا مورد قضاوت جامعه قرار نگیرند. اما خوشبختانه امروزه بیشتر افراد می‌دانند که وقوع مشکلات مرتبط با سلامت روان گاهی می‌تواند به اندازه مبتلا شدن به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی عادی باشد و مهم است که بتوانیم برای حل این مشکلات گام برداریم. برای آسان شدن دسترسی افراد به بهترین روانشناسان، استفاده از یک سایت مشاوره گزینه‌ی مناسبی است. سایت مشاوره دکتر ساینا به شما کمک خواهد کرد بهترین درمانگر را برای شروع مشاوره آنلاین انتخاب کنید. برای استفاده از خدمات سایت می‌توانید به آدرس www.drsaina.com مراجعه کرده یا اپلیکیشن این سامانه را نصب کنید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره سایت‌های مشاوره ارائه می‌دهیم.

استفاده از سایت مشاوره

مطمئناً همه در طول روز بیش از ده مرتبه از اینترنت برای راحت کردن کارهایمان کمک می‌گیریم. از طریق اینترنت می‌توان خریدهای مختلف خود را انجام داد، با دیگران ارتباط برقرار کرد، تراکنش مالی انجام داد و حتی کار کرد. بنابراین استفاده از اینترنت برای دریافت مشاوره روانشناسی غیرمعمول نیست.

در سایت مشاوره شما می‌توانید به متخصصان مختلف حوزه سلامت روان (روانشناس، روان‌پزشک و متخصص اعصاب و روان) دسترسی پیدا کنید و از محیط امن منزلتان برای سلامتی روانی خود تلاش نمایید. در واقع مشاوره آنلاین مانند جلسات رواندرمانی عادی است اما در مکانی که شما راحت هستید انجام می‌شود.

اصول انتخاب درمانگر در سایت مشاوره

برای استفاده از سایت مشاوره، افراد باید به نکات مختلفی توجه داشته باشند تا بتوانند بیشترین استفاده را از جلسات مشاوره آنلاین ببرند. برای انتخاب درمانگر مناسب در سایت مشاوره بهتر است به نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم توجه داشته باشید.

نکاتی که باید قبل از استفاده از یک سایت مشاوره بدانید!

بررسی اعتبار سایت مشاوره

سلامت روان شما بسیار ارزشمند است و باید در تمام حالات سعی کنید انتخاب‌های مناسبی برای بهبود وضعیت روانی داشته باشید. اتلاف وقت و انرژی کمترین هزینه‌ای است که در صورت انتخاب نادرست خواهید پرداخت. افراد غیرمتخصص می‌توانند به اعتماد شما آسیب برسانند بنابراین بهتر است حواستان را کاملاً جمع کنید.

اگر به دنبال سایت مشاوره‌ی معتبر و قابل‌اطمینان هستید، سامانه مشاوره دکتر ساینا ، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. دکتر ساینا اولین استارتاپ حوزه مشاوره پزشکی بوده که دارای بیش 450 پزشک فوق تخصص و متخصص با 44 گرایش مختلف پزشکی (مثل روانشناسی، زنان و زایمان، کودکان و ...) است. اعتبار علمی و تجربی تمام متخصصان و درمانگران فعال در این سامانه توسط کمیته پزشکی دکتر ساینا بررسی و تایید شده است و می‌توان با خیال راحت از آن‌ها کمک گرفت.

مراجعه به یک درمانگر مناسب

در بسیاری از موارد برآورد کردن تخصص یک درمانگر برای بسیاری از مراجعان مشکل است. به همین دلیل افراد مختلف از کمبود اطلاعات مراجعین سوءاستفاده کرده و ممکن است بدون داشتن تجربه و مدارک ضروری به درمانگری بپردازند. یک درمانگر مناسب باید این موارد را دارا باشد:

  • مدرک دانشگاهی مرتبط با سلامت روان داشته باشند ( دارای مدرک تخصص روانپزشکی بوده یا مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای روانشناسی یا مشاوره داشته باشند.)
  • از سازمان نظام پزشکی یا سازمان بهزیستی کشور مدرک معتبر داشته باشند (این مدرک اعلام می‌کند که سازمان‌های مذکور فرد را به‌عنوان یک درمانگر معتبر می‌شناسند و در صورت بروز مشکل شما به شکل قانونی می‌توانید شکایت خود را در این سازمان‌ها پیگیری کنید.)

از پرس‌وجو کردن درباره مدارک و سابقه کاری درمانگر نترسید. اولین وظیفه‌ی شما در قبال سلامت روان شخصیتان است و درمانگر ملزم است به سؤالات شما درباره وضعیت مدارک و اعتباراتی که دارد پاسخ دهد. علاوه بر این، بهتر است قبل از مراجعه به درمانگر، درباره تخصص‌های مختلفی که دارد مطالعه‌ای داشته باشید. رواندرمانگری علمی بسیار پیچیده و وسیع است و برای مشکلات مختلف، متخصص‌های متفاوتی وجود دارد.

نکاتی که باید قبل از استفاده از یک سایت مشاوره بدانید!

انتخاب درمانگر براساس گروه سنی مراجع در سایت مشاوره

یکی از دسته‌بندی‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند بهترین درمانگر را از سایت مشاوره انتخاب کنید، توجه به گروه سنی است. معمولاً افراد در دوره‌های مختلف سنی نیازها و مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنند. بنابراین درمانگران برای کار با سنین مختلف آموزش‌های متفاوتی می‌بینند.

  • کودک و نوجوان:
    درمانگران کودک و نوجوان به افراد در این گروه سنی کمک می‌کنند با مشکلات زندگی کنار بیایند. مشکلات و اختلالات ویژه‌ای در سنین کودکی وجود دارد و همچنین بسیاری از مشکلات روانی برای اولین بار خودشان را در این دوره نشان می‌دهند. در سایت مشاوره دکتر ساینا می‌توانید متخصصان و مشاوران مختلفی را که در این حیطه کار می‌کنند، پیدا کنید.
  • بزرگسالان:
    برخی از درمانگران ترجیح می‌دهند با مراجعین بزرگسال کار کنند و به مشکلات مختلف این گروه می‌پردازند. معمولاً پس از سن هیجده سالگی، فرد بزرگسال محسوب می‌شود و بهتر است به این درمانگران مراجعه کند.
  • سالمندان:
    در دوران سالمندی، ممکن است مشکلات مختلفی برای روان فرد اتفاق بیفتد. بنابراین برخی از درمانگران برای مواجهه با این مشکلات به شکل ویژه‌ای آموزش دیده‌اند و در سایت مشاوره می‌توان این متخصصان را یافت.

از اصول اولیه مراقبت از روان، توجه به کیفیت خدمات سلامت روانی است که دریافت می‌کنیم. بنابراین فقط از سایت مشاوره معتبر در این زمینه کمک بگیرید. سامانه اینترنتی دکتر ساینا، با هدف کمک به افراد برای رسیدن به‌ سلامت جسمانی و روانی تشکیل شده است و به شما در یافتن بهترین درمانگر و دریافت مشاوره آنلاین باکیفیت کمک می‌کند. برای دریافت خدمات به وبسایت سامانه مراجعه کرده یا از اپلیکیشن دکتر ساینا روی گوشی تلفن همراهتان استفاده کنید.

۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید