پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج

پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج

کوک گفته بود می‌خواهد از روز شنبه صبح (۱۵ شهریور) روز‌های آخر زندگی خود را از طریق فیس بوک به صورت زنده پخش خواهد کرد تا ضرورت تغییر در قوانین فرانسه درباره مرگ خود خواسته (اتانازی) را نشان دهد.

کد خبر : ۸۴۱۹۸
بازدید : ۶۸۹۳
پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج
آلن کوک در ۳۴ سال گذشته مبتلا به نوعی بیماری لاعلاج است

فیس بوک گفته به یک مرد فرانسوی مبتلا به نوعی بیماری لاعلاج اجازه نمی‌دهد که مرگ برنامه ریزی شده خود را از طریق این شبکه اجتماعی به صورت زنده به نمایش بگذارد.

آلن کوک ۵۷ ساله (Alain Cocq) در سی و چهار سال گذشته به نوعی بیماری تخریب نورون‌های حرکتی مبتلاست. او در روز‌های اخیر اعلام کرده بود که دیگر داروهایش را نمی‌خورد و آخرین وعده غذای خود را هم خورده و در انتظار مرگ است.
او در تلاش است با متوقف کردن خوردن و آشامیدن و رساندن دارو‌های مورد نیاز به بدنش به نوعی خودکشی برنامه ریزی شده دست بزند. کوک گفته بود می‌خواهد از روز شنبه صبح (۱۵ شهریور) روز‌های آخر زندگی خود را از طریق فیس بوک به صورت زنده پخش خواهد کرد تا ضرورت تغییر در قوانین فرانسه درباره مرگ خود خواسته (اتانازی) را نشان دهد.

کوک شخصا از امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درخواست کرده بود تا اجازه دهد، قانونا و با تجویز دارو به زندگی اش پایان داده شود. آقای مکرون در پاسخ به او گفته است با آنکه از آقای کوک حمایت می‌کند و برای تصمیم او احترام قائل است، اما قوانین فرانسه اجازه کمک مستقیم به مرگ افراد (مرگ خودخواسته) را نمی‌دهد. برخی از گروه‌ها از جمله کلیسای کاتولیک مخالف مرگ خود خواسته هستند.

شماری از کشور‌ها در جهان قانونی را تصویب کرده‌اند که به بیماران مبتلا به بیماری‌های لاعلاج در هر سنی که باشند اجازه می‌دهد، مرگ خودخواسته را انتخاب کرده و به زندگی خود پایان دهند.

در کدام کشور‌ها اجازه اتانازی داده می‌شود؟
در هلند، بلژیک و لوکزامبورگ اجازه مرگ خودخواسته داده می‌شود و به فرد برای عملی شدن آن کمک می‌شود.

در سوئیس اجازه داده می‌شود که فردی مثلا با تجویز داروی سمی به مرگ فرد بیمار کمک کند.

کلمبیا اجازه مرگ خود خواسته را می‌دهد.

ایالت‌های کالیفرنیا، اورگان، واشنگتن، ورمونت و مونتانا اجازه کمک به مرگ بیماران خواستار اتانازی را داده است.

کانادا هم چند سال پیش قوانینی تصویب کرد که به پزشکان اجازه می‌دهد تا به بیماری که خواهان اتانازی است، کمک کنند.

تنها در کشور‌های هلند و بلژیک به بیماران زیر ۱۸ سال اجازه مرگ خودخواسته داده می‌شود.

در هلند والدین یک بیمار ۱۶ تا ۱۸ ساله نمی‌توانند درخواست مرگ خودخواسته را وتو کرده و مانع آن شوند. اما باید با آن‌ها در این مورد مشورت شود.

بیماران بین ۱۲ تا ۱۶ سال تنها با موافقت والدین یا سرپرست آن‌ها امکان عملی شدن مرگ خودخواسته را خواهند داشت.

در بلژیک یک بیمار زیر ۱۸ سال با موافقت والدین احتمالا می‌تواند درخواست اتانازی داشته باشد، البته بیماری کودک یا نوجوان باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. بیماران مبتلا به مشکلات روانی نمی‌توانند درخواست اتانازی داشته باشند.
پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج
پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج
پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج
پخش زنده مرگ یک بیمار لاعلاج
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید