جنگ با ایران آغاز یک فاجعه است

جانشین ولیعهد عربستان روز پنج شنبه وقوع هرگونه درگیری و جنگ میان این کشور و ایران را فاجعه خواند و نباید اجازه داد که چنین اتفاقی رخ دهد.

کد خبر : ۸۴۲۷
بازدید : ۱۸۶۹
فرادید | جانشین ولیعهد عربستان روز پنج شنبه وقوع هرگونه درگیری و جنگ میان این کشور و ایران را فاجعه خواند و نباید اجازه داد که چنین اتفاقی رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمد بن سلمان در گفت و گو با نشریه اکونومیست خاطر نشان کرد: این موضوعی است که ما به هیچ وجه پیش بینی آن را نمی کنیم و هرکسی که در این راستا ( شروع جنگ بین ایران و عربستان) گام بردارد از عقل سلیم برخوردار نیست.

این مقام عربستانی که وزیر دفاع این کشور نیز است، در مورد آنچه 'گزینه نقش کمرنگ آمریکا در خاورمیانه خواند'، ابراز نگرانی کرد.

محمد بن سلمان خاطر نشان کرد: آمریکا باید این را درک کند که شماره یک جهان است و همچون کشور شماره یک باید عمل کند.

به دنبال اعدام شیخ نمر روحانی شیعه توسط رژیم آل سعود، تنش هایی میان ایران و عربستان به وجود آمد.

پس از اعدام شیخ نمر در عربستان، بسیاری از کشورهای غربی نیز از این اقدام ریاض که موجب تنش هایی در خاورمیانه شده، به شدت انتقاد کرده اند.

شیخ «نمر باقر النمر» روحانی برجسته عربستانی روز شنبه اعدام شد.

شیخ نمر یکی از برجسته ترین زندانیان سیاسی عربستان است که در 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شده بود.

دادگاه تجدید نظر و دیوان عالی عربستان چندی پیش حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تائید کردند که این مساله مورد اعتراض علما، اندیشمندان و سازمان های اسلامی و بین المللی قرار گرفت.

آیت الله شیخ نمر باقر النمر شخصیت برجسته دینی و سیاسی عربستان در افزایش آگاهی سیاسی و اجتماعی و مذهبی شیعیان این کشور نقش زیادی داشت.

وی به فعالیت های مسالمت آمیز شجاعانه سیاسی همراه با منطق و ایمان و دفاع از مظلومان و محرومان شهرت یافته بود و بهای مخالفت علنی و انتقاد از حکمرانی حکمرانان سعودی را پرداخت.
۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید