لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد

لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد

آنچه کلاس S. را از دیگر ماشین‌های بنز متمایز میکند، مجموعه بی‌پایانی از فن‌آوری‌هایی است که در اختیار راننده قرار می‌دهد. ماشین به گفته کارخانه از قبل هوشمند‌تر شده و می‌تواند خواسته‌های راننده را حدس بزند.

کد خبر : ۸۴۲۸۱
بازدید : ۱۴۹۵۷
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
مرسدس-بنز کلاس S. پرفروش‌ترین سدان لوکس جهان است
باهوش و لوکس
مرسدس-بنز، نسل جدید لوکس‌ترین مدل خود و پرفروش‌ترین سدان لوکس جهان را رونمایی کرد. کارخانه آلمانی می‌گوید که نسل جدید کلاس S. اولین ماشینی در جهان خواهد بود که بی‌نیاز به نظارت راننده، به‌طور خودران حرکت می‌کند.

مرسدس-بنز تغییر چهره مدل‌هایش را دو سال پیش با کوچکترین ماشینش، کلاس A. آغاز کرد. کلاس S. آخرین مدلی است که در این روند به روز می‌شود. به همین خاطر ظاهر ماشین تازگی ندارد و بخش‌های مختلفش از جمله فرم کلی بدنه و چراغ‌ها قبلا در مدل‌های دیگر کارخانه دیده شده است.

آنچه کلاس S. را از دیگر ماشین‌های بنز متمایز میکند، مجموعه بی‌پایانی از فن‌آوری‌هایی است که در اختیار راننده قرار می‌دهد. ماشین به گفته کارخانه از قبل هوشمند‌تر شده و می‌تواند خواسته‌های راننده را حدس بزند.
مثلا اگر در تاریکی شب راننده دستش را به سمت صندلی خالی سرنشین کناری دراز کند، ماشین چراغ‌های روی سقف را روشن می‌کند یا اگر راننده بخواهد آینه‌ها را تنظیم کند، ماشین با تشخیص جهت چرخیدن سر راننده می‌فهمد کدام آینه قرار است تنظیم شود.

لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
ظاهر نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S، از قبل سادهتر طراحی شده است

بنز همراه با نسل جدید کلاس S، نسل جدیدی از سیستم مدیریت ماشین را هم عرضه کرده است. این سیستم می‌تواند فرمان‌های صوتی راننده را به ۲۷ زبان مختلف فهمیده و اجرا کند.

اطلاعات از طریق یک نمایشگر ۱۲.۱ اینچی که در امتداد کنسول وسط قرار داده شده، نمایش داده می‌شود. یک نمایشگر ۱۲.۱ اینچی دیگر روبروی فرمان قرار دارد که اطلاعات را به صورت سه‌بعدی و با توجه به زاویه دید راننده نمایش می‌دهد. برای سرنشینان عقب دو نمایشگر قرار داده شده است. همه این نمایشگر‌ها به یکدیگر وصل هستند و می‌توان فیلم و اطلاعات را بین آن‌ها رد و بدل کرد.

بنز برای راحتی سواری ماشین، کمک‌فنر‌هایی ساخته که مسیر را هزار بار در ثانیه بررسی کرده و فنر‌ها با توجه به وضعیت جاده تنظیم می‌کند.
این سیستم در صورت احتمال تصادف از پهلو، در کثری از ثانیه ارتفاع ماشین را هشت سانتی‌متر افزایش می‌دهد تا ضربه به کف ماشین که محکم‌تر است وارد شود و سرنشینان آسیب کمتری ببینند. همچنین برای اولین بار یک کیسه هوا در پشت صندلی جلو برای سرنشینان عقب قرار داده شده که احتمال آسیب جدی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
داخل نسل جدید مرسدس-بنز کلاس S. با الهام از کشتی‌های تفریحی طراحی شده است

صندلی‌های نسل جدید سدان لوکس بنز ۱۸ موتور دارد و علاوه بر گرم و خنک شدن، سرنشینان را با ده روش مختلف ماساژ می‌دهد. تعدادی از ۳۱ بلندگوی سیستم صوتی ماشین هم در داخل صندلی‌ها قرار داده شده تا به گفته مرسدس-بنز کیفیت موسیقی که سرنشینان می‌شنوند به خوبی یک استودیوی صدابرداری باشد.

بسیاری از این فن‌آوری‌ها جدید نیستند و قبلا در ماشین‌های شرکت‌های دیگر نظیر آئودی استفاده شده‌اند. اما آن‌چه احتمالا برای اولین بار با نسل جدید کلاس S. به صنعت خودرو معرفی خواهد شد، قابلیت رانندگی بدون نظارت راننده است.

سیستم‌های خودران موجود در بازار در حال حاضر در سطح ۲ هستند. در این سطح، بخشی از کنترل به ماشین سپرده می‌شود، اما راننده همیشه باید هشیار بوده و دستش را روی فرمان نگه دارد. بنز می‌خواهد اولین کارخانه‌ای باشد که ماشین‌هایش در سطح ۳ خودران است. در این سطح راننده می‌تواند در مسیر‌هایی محدود پس از سپردن رانندگی به ماشین، نگاهش را از جاده بردارد.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
هنگام تصادف از پهلو، در کثری از ثانیه ارتفاع ماشین هشت سانتی‌متر افزایش می‌یابد

بنز می‌گوید که این سیستم خودران از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ در آلمان عرضه خواهد شد. احتمالا این سیستم بیشتر در ترافیک‌های سنگین استفاده خواهد شد و ماشین می‌تواند تا سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت کنترل را در اختیار داشته باشد. تنها شرط این است که راننده باید در موقعیتی باشد که ظرف ده ثانیه بتواند کنترل ماشین را در اختیار گیرد.

آلمان تنها کشوری است که قوانینش اجازه استفاده از این سیستم را می‌دهد. استفاده از سطح ۳ خودران در کشور‌های دیگر هنوز قانونی نیست و بنز می‌گوید برای به کارگیری آن در بازار‌هایی نظیر آمریکا با دولت مذاکره خواهد کرد.

بنز برای کسب مقام اول در ارائه سطح ۳ خودران در رقابتی نزدیک با ب‌ام‌و قرار دارد. رقیب آلمانی بنز می‌گوید که سیستم خودران خود را سال آینده با شاسی‌بلند الکتریکی‌اش به نام آی-نکست عرضه خواهد کرد.

فروش نسل جدید کلاس S. از چند هفته دیگر آغاز شده و اولین ماشین‌ها در زمستان به مشتریان تحویل داده خواهد شد.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
شاسی‌بلند لوکس جیپ با کادیلاک و لینکلن رقابت خواهد کرد

جیپ دربرابر کادیلاک
جیپ کانسپتی از یک شاسی‌بلند بزرگ و لوکس رونمایی کرده که قرار است سال آینده به بازار عرضه شود. این ماشین که گرندواگونیر (Grand Wagoneer) نام دارد با شاسی‌بلند‌های لوکس آمریکایی نظیر کادیلاک اسکلید و لینکلن نویگیتور رقابت خواهد کرد.

گرندواگونیر نام شاسی‌بلند مشهور جیپ است که بین سال‌های ۱۹۶۳ تا ۱۹۹۱ تولید می‌شد. محبوبیت این ماشین به حدی است که مدل‌های بازسازی شده آن اکنون تا ۹۰ هزار دلار قیمت دارد.

اگرچه نمی‌توان به سرعت شباهت مدل جدید را با مدل کلاسیک تشخیص داد، اما جیپ می‌گوید گرندواگونیر را با الهام از مدل قدیمی این ماشین طراحی کرده است.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
برای سرنشین کنار راننده یک نمایشگر جداگانه قرار داده شده است

واگونیر قرار است مجموعه‌ای از شاسی‌بلند‌های لوکس باشد که برخلاف دیگر مدل‌های جیپ برای رانندگی در خیابان ساخته می‌شود و با قیمتی بین ۶۰ تا صد هزار دلار فروخته خواهد شد.

کانسپتی که هفته گذشته نمایش داده شد، لوکس‌ترین مدل از این مجموعه است که سه ردیف صندلی دارد، اتاقش با چرم و چوب تزیین شده است و موتور هیبرید-الکتریکی دارد. ماشین هفت نمایشگر دارد که یکی از آن‌ها برای سرنشین کنار راننده در نظر گرفته شده است.

جیپ موفق‌ترین شرکت در گروه خودروسازی فیات-کرایسلر است. این کارخانه در چند سال گذشته تلاش کرده تا محصولاتش را گران‌تر و در بازار‌های بیشتری در جهان عرضه کند، اما همزمان جیپ به شدت از سوی رقیبانش تحت فشار است.

فورد به تازگی مدل جدید برونکو را به بازار عرضه کرده که با رانگلر، مهم‌ترین مدل جیپ رقابت می‌کند و فروش مدل‌های کوچک جیپ رو به کاهش است. برای همین این کارخانه می‌خواهد با فروش شاسی‌بلند‌های بزرگ لوکس، بخشی از این فشار را کاهش دهد.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
مدل‌های کلاسیک گرند واگونیر هنوز در آمریکا پرطرفدار است

کاهش قیمت بنزین در آمریکا باعث شده که شاسی‌بلند‌های بزرگ دوباره محبوب شوند و این شانس جیپ را برای پیدا کردن مشتری برای واگونیر افزایش می‌دهد. گرند واگونیر، علاوه بر کادیلاک و لینکلن باید با ماشین‌هایی نظیر رنج‌روور و لکسوس رقابت کند که همگی در ارائه خدمات به مشتریان ثروتمند، تجربه بیشتر و زیرساخت‌های بهتری دارند.

جیپ در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۹۳۰ هزار دستگاه ماشین فروخت که پنج درصد از سال ۲۰۱۸ کمتر بود. این شرکت یازده درصد از بازار شاسی‌بلند‌های آمریکا را در اختیار دارد.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
گوست پرفروش‌ترین مدل در تاریخ صد و شانزده ساله روزلرویس است

رولزوریس بدون تجمل
رولزرویس نسل جدیدی از مدل گوست را رونمایی کرد. خودروساز انگلیسی می‌گوید کوچکترین مدل خود را با نگاهی تازه به ماشین‌های لوکس طراحی کرده است.

گوست پرفروش‌ترین مدل رولزرویس در تاریخ ۱۱۶ ساله این کارخانه است. نسل اول این ماشین ده سال پیش برای جلب ثروتمندان جوان ساخته شد. رولزرویس می‌گوید در نظرسنجی از مشتریانش دریافته که آن‌ها ماشینی می‌خواهند که ثروتشان را فریاد نزند و در عین آراستگی، تجمل کمتری داشته باشد.

نسل دوم گوست در پاسخ به این تقاضا، ظاهری ساده و مینیمال دارد. استفاده از رنگ سفید و زمینه روشن در عکس‌ها و ویدیو‌هایی که کارخانه منتشر کرده هم بر این سادگی تاکید می‌کند. تورستن مولر، مدیر رولزرویس می‌گوید از طراحانش خواسته تا همه بخش‌های اضافه در ماشین را حذف کنند و به تعریفی بدون تجمل‌گرایی از ماشین لوکس برسند.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
اتاق رولزرویس گوست ساده‌تر طراحی شده و به فن‌آوری روز مجهز شده است

رولزرویس نسل جدید گوست را از نو طراحی کرده و می‌گوید تنها قطعاتی که از نسل قبلی به مدل جدید منتقل شده، آرم روی کاپوت و چتر‌هایی است که در داخل در‌های عقب قرار دارد. با این حال، ظاهر ماشین نسبت به قبل تغییر زیادی نکرده است. مهم‌ترین تغییر، چراغ‌های مدرن‌تر و جلوپنجره بزرگتری است که با چراغ‌های ال‌ئی‌دی نورانی شده است.

برخلاف نسل اول که بر روی شاسی ب‌ام‌و سری هفت ساخته شده بود، مدل جدید گوست بر روی شاسی ساخته می‌شود که توسط رولزرویس طراحی شده است. موتور ماشین دوازده سیلندر است. نیروی موتور به هر چهار چرخ منتقل می‌شود و با چرخاندن فرمان هر چهار چرخ تغییر جهت می‌دهد.

اتاق ماشین هم ساده‌تر و مدرن‌تر شده است. برای جلوگیری از ورود صدای بیرون شیشه‌ها دوجداره است و صد کیلو عایق صدا در بدنه استفاده شده است. رولزوریس می‌گوید که ابتدا اتاق ماشین آنقدر ساکت بود که باعث گیج شدن سرنشینان می‌شد و مهندسان مجبور شدند تا ارتباط بیرون و درون ماشین را کمی بیشتر کنند.
لوکس‌ترین مدل بنز رونمایی شد
آمریکای شمالی و چین مهم‌ترین بازار محصولات رولزرویس است

قیمت ماشین به طور رسمی اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود از ۳۰۰ هزار دلار به بالا باشد.

رولزرویس می‌گوید بحران کرونا تاثیری بر درآمد کارخانه نخواهد داشت و این شرکت امسال سود خواهد کرد. مدیر کارخانه پیش‌بینی کرده که چین به زودی بزرگ‌ترین بازار محصولاتش خواهد بود. در حال حاضر آمریکای شمالی بزرگترین بازار رولزرویس است.

رولزرویس در سال ۲۰۱۹ با ساخت پنج هزار و ۱۵۲ دستگاه ماشین رکورد تازه‌ای در فروش ثبت کرد.
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید