گلکسی نوت ۲۰ اولترا؛ گوشی عالی باقیمتی گزاف

گلکسی نوت ۲۰ اولترا؛ گوشی عالی باقیمتی گزاف

عملکرد گوشی نوت ۲۰ اولترا در سرحد اعلا است. برنامک‌ها هیچ وقت در پس‌زمینه بسته نمی‌شوند و گوشی به هیچ وجه دچار وقفه نمی‌شود. نرخ بالای رفرش صفحه نمایش باعث می‌شود همه‌چیز روان‌تر شود.

کد خبر : ۸۴۳۷۱
بازدید : ۹۱۵۷
گلکسی نوت ۲۰ اولترا؛ گوشی عالی باقیمتی گزاف
گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا به بازار عرضه شد، آخرین نسخه از فرمولی امتحان شده و مطمئن: صفحه نمایشی بزرگ، سخت‌افزار‌های آخرین مدل روز و یک قلم کار گذاشته شده در گوشی.

به طور عمده منتقدان از آخرین گوشی سامسونگ در همه زمینه‌ها راضی‌اند به جز یکی: قیمت آن. گوشی نوت ۲۰ اولترا که ۱۲۷۹ پوند هزینه برمی‌دارد واقعا یک دستگاه تجملاتی است و از آن جا که گوشی تاشوی گران‌قیمت دیگر سامسونگ نیز قرار است به زودی عرضه شود به سختی بتوان گفت: سرانجام دستگاه‌های این شرکت غول‌آسای کره‌ای به کجا خواهد کشید.

از صفحه نمایش شروع می‌کنیم که صفحه نمایشی ۶.۹ اینچی و شفاف و روشن است، نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی داشته و وضوح آن ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ است. جسیکا دالکورت از نشریه سی‌نت می‌گوید این نسخه‌ای بسیار صیقل‌یافته‌تر و کاربردی‌تر از تلاش اول سامسونگ برای گوشی‌های گلکسی اس۲۰ پلاس و اس۲۰ اولترا است و یک ویژگی که مورد توافق همه است: سامسونگ می‌داند چگونه صفحات نمایشی جذاب و پر زرق و برق خلق کند.

با این حال نرخ رفرش این گوشی یکی از نقاط انتقاد است. مانند جنجالی که پیرامون گوشی گوگل پیکسل ۴ اکس‌ال ایجاد شده، سامسونگ هم به کاربران اجازه نمی‌دهد نرخ ۱۲۰ هرتزی را به طور ثابت استفاده کنند و استفاده از آن بستگی به محتوای مورد تماشا دارد.

به گزارش سایت اندروید اتوریتی: «نرخ رفرش این گوشی از ۱۱ هرتز هنگام بازدید از سایت‌های اینترنتی تا ۲۴ هرتز هنگام تماشای فیلم و تا ۱۲۰ هرتز هنگام بازی‌های ویدیویی متغیر است.»

مشکل دیگری که سامسونگ با گوشی‌های اس۲۰ پلاس و اولترا داشت این بود که دوربین نمی‌توانست به گونه‌ای مناسب به طور خودکار تمرکز کند. ریموند وانگ از سایت اینپوت می‌گوید: «در گوشی‌های اس۲۰ اولترا عکس‌های شطرنجی و بلوری بسیاری وجود دارد چرا که تمرکز خودکار این گوشی به درستی عمل نمی‌کند.» که احتمالا به خاطر تنظیمات سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی آن اتفاق می‌افتد.

گرچه سامسونگ راه حلی برای این مشکل از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزار ارائه کرد، اما این نرم‌افزار به‌روز شده به تمام دستگاه‌ها راه نیافت. البته خوشبختانه گوشی نوت ۲۰ اولترا با چنین مشکلاتی مواجه نیست.

تمرکز خودکار در این گوشی به خوبی عمل می‌کند و تفاوت کیفیتی میان عکس‌های گرفته شده با لنز اصلی نوت ۲۰ اولترا یا لنز ۱۲ مگاپیکسلی کاملا باز در آن وجود ندارد. این گوشی هوشمند در پشت خود سه لنز دارد: لنز ۱۲ مگاپیکسلی کاملا باز، لنز ۱۲ مگاپیکسلی دوربرد، و لنز دوربین اصلی که ۱۰۸ مگاپیکسل است.

فقط کیفیت عکس‌های این گوشی به سرحد اعلا نرسیده بلکه قابلیت‌های ضبط فیلم آن نیز در خور توجه است.

جولیان چوکاتو از نشریه وایرد می‌گوید: «سامسونگ یکی از معدود تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی است که امکانات فیلمبرداری گوشی‌های آن اگر نه بهتر، به همان کیفیت گوشی‌های آیفون است. کیفیت تصویر ویدیو‌ها و همچنین تثبیت تصویر در گوشی‌های سامسونگ بی‌نظیر است.
با گوشی نوت ۲۰ اولترا می‌توان با کیفیت ۸ k. با ۲۴ تصویر بر ثانیه (در چارچوب ۲۱:۹) فیلمبرداری کرد تا تجربه‌ای کاملا مطابق با تجربه سینما داشت.»

متاسفانه انتقاد بسیاری این است که گوشی جدید بیش از اندازه بزرگ است که باعث می‌شود نوت ۲۰ اولترا هنگام قرار گرفتن روی سطوح صاف تکان بخورد. این امر به ویژه وقتی با قلم آن مشغول نوشتن یا چرخ زدن در گوشی هستید به چشم می‌آید.

سامسونگ قلم این گوشی، که دلیل ذاتی وجود گوشی‌های نوت است، را نیز بهبود بخشیده است. اکنون می‌توان از قلم اس برای چرخ زدن در گوشی و انجام کار‌هایی مثل به عقب رفتن یا به صفحه خانه رفتن استفاده کرد و سامسونگ ویژگی جدیدی به نام نوت سینک ارائه کرده که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی دستخط شما را اسکن کرده و آن را به متنی تایپی تبدیل کرده یا صرفا تنظیمات صفحه نگارش را درست می‌کند.

چنین تغییراتی در همان وهله اول آشکار به نظر می‌رسند. دیتر بون از نشریه ورج می‌گوید: «عکس‌العمل قلم اس هنگام نقاشی و نوشتن بهترین عکس‌العملی است که من در یک گوشی شاهد بوده‌ام. جوهر مجازی بلافاصله از نوک قلم گوشی با خطی نازک جاری می‌شود.»

داخل گوشی یک رم ۱۲ گیگابایتی وجود دارد و حافظه آن از ۱۲۸ تا ۵۱۲ گیگابایت متغیر است و از طریق میکرو کارت‌های حافظه امکان توسعه دارد. همان طور که از گوشی‌های برتر سامسونگ انتظار می‌رود این گوشی بسیار روان و سریع است.
دیتر بون می‌گوید: «در کل عملکرد گوشی نوت ۲۰ اولترا در سرحد اعلا است. برنامک‌ها هیچ وقت در پس‌زمینه بسته نمی‌شوند و گوشی به هیچ وجه دچار وقفه نمی‌شود. نرخ بالای رفرش صفحه نمایش باعث می‌شود همه‌چیز روان‌تر شود.»

علاوه بر این، انطباق عمیق سامسونگ با ویندوز که به شما اجازه می‌دهد از طریق برنامک «یور فون» صفحه نمایش گوشی خود را روی صفحه لپ‌تاپ ببینید، باعث کاربرد بیشتر دستگاه‌های اندروید به نحوی می‌شود که معمولا تنها برای کاربران اپل فراهم بود که می‌توانستند از روی کامپیوتر فایل‌های خود را نصب کرده، به عکس‌های گوشی دست یافته، پیام‌ها را بررسی کرده و به پیامک‌ها و تماس‌های تلفنی پاسخ دهند.

متاسفانه سیستم عامل وان یوآی سامسونگ مشکلی نیز با تبلیغات دارد، از جمله نوار عظیم تبلیغات در بالای برنامک‌های خود سامسونگ. گرچه سایر برنامک‌ها مشکلی ندارند، اما چنین بهره‌جویی گستاخانه‌ای ممکن است باعث کاهش حس تجملی این دستگاه شود که خود قیمتی گزاف دارد.

در کل گوشی نوت ۲۰ اولترا نسخه بهبودیافته گوشی‌های موجود است تا آن که انقلاب سامسونگ برای کنار گذاشتن گوشی‌های قبلی باشد.

برایان هیتر از سایت تک‌کرانچ می‌گوید: «گوشی نوت جدید بیشتر بهبود و ارتقای گوشی‌های سابق است تا آن که بخواهد چیزی اساسا جدید باشد. اگر گوشی نوت شما یک یا دوساله است قطعا نیاز نخواهید داشت که آن را با گوشی جدید جایگزین کنید چرا که همینک نیز گوشی خیلی خوبی دارید.»

او افزود: «این فضای کلی طول عمر گوشی‌ها در صنعت گوشی‌های همراه است. در کل به‌روزرسانی‌ها بیشتر تدریجی انجام می‌شوند.»

این نتیجه‌گیری در جا‌های دیگر نیز به گوش می‌رسد و از آن جا که این گوشی قیمت گزافی دارد، نتیجه‌ای تلخ به نظر می‌آید. ساموئل گیبز از نشریه گاردین به این نکته اشاره می‌کند که گوشی نوت ۲۰ اولترا «هنگامی عرضه شده که ابرگوشی‌های گران‌قیمت به عنوان کالایی تجملاتی در نظر گرفته می‌شوند و نه یک محصول مورد نیاز».

گیبز نتیجه گرفت: «سؤال اصلی این است که آیا کسی هنوز به دنبال گوشی‌های بزرگ با قیمتی گزاف به ارزش ۱۱۷۹ پوند خواهد رفت وقتی می‌تواند گوشی خیلی خوبی را به قیمت کمتر از ۴۰۰ پوند پیدا کند؟»
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید