اولین تونل زیرزمینی برای خودروهای بی‌راننده

اولین تونل زیرزمینی برای خودروهای بی‌راننده

«پاسخ مشکل ترافیک در ساخت تونل است. حتی می‌توانید تونل طبقاتی داشته باشید. عمق تونل می‌تواند از ارتفاع بلندترین ساختمان‌ها بیشتر باشد. پس حتی به کار نیویورک یا پکن هم می‌آید.

کد خبر : ۸۴۶۷۱
بازدید : ۸۸۹۴
اولین تونل زیرزمینی برای خودروهای بی‌راننده
نزدیک به یک میلیارد دلار برای حفر هر مایل از تونل هزینه برمی‌دارد

ایلان ماسک گفت: اولین تونل قابل بهره‌برداری که شرکت بورینگ حفاری کرده «تقریبا آماده است». ساخت شبکه راه‌های زیرزمینی که در آن امکان حرکت ماشین‌های خودران با سرعت بالا فراهم می‌شود، با هدف حذف ترافیک شهری در طرح ابتکاری حفر تونل مطرح شده است.

اولین تونل تجاری زیر لاس وگاس ساخته می‌شود و مرکز همایش‌های لاس وگاس را به کازینو استریپ متصل می‌کند. ماسک امیدوار است در صورت موفقیت این طرح، شرکت بورینگ با شهر‌های دیگر در سراسر جهان وارد مذاکره شود تا شبکه حمل و نقل نسل آینده ساخته شود.

او در توییتر خود نوشت: «تونل زیرزمینی با ماشین‌های خودران و سرعت باورنکردنی. اولین تونل زیرزمینی قابل استفاده زیر لاس‌وگاس تقریبا آماده است.» وی افزود: «پاسخ مشکل ترافیک در ساخت تونل است. حتی می‌توانید تونل طبقاتی داشته باشید. عمق تونل می‌تواند از ارتفاع بلندترین ساختمان‌ها بیشتر باشد. پس حتی به کار نیویورک یا پکن هم می‌آید.»

ماسک، که ریاست دو شرکت اسپیس‌اکس و تسلا را نیز به عهده دارد، ابتکار حفر تونل را در سال ۲۰۱۶ زمانی که از «ترافیک اعصاب خردکن» شهر محل زندگی خودش، لس‌آنجلس، کلافه شده بود آغاز کرد. در سال ۲۰۱۷، یک تونل آزمایشی یک مایلی در کالیفرنیا، مقر دفتر مرکزی اسپیس‌اکس، راه‌اندازی شد، که با هزینه ۱۰ میلیون دلار حفاری شده بود.

به گفته شرکت، ساخت تونل آزمایشی اثبات قابلیت بسیار خوب در مقایسه با فناوری‌های حفاری تونل‌های رایج بود، که نزدیک به یک میلیارد دلار برای حفر هر مایل از تونل هزینه برمی‌دارد. در پایگاه اینترنتی شرکت آمده است: «کلید اصلی ما سرعت بخشیدن به عملیات حفاری و کم کردن هزینه‌ها به یک دهم یا بیشتر است. این هدف شرکت بورینگ است.»

ماسک با اشتراک‌گذاری طرح اولین ایستگاه زیرزمینی لاس‌وگاس، یک ماشین تسلا را نشان داد که در قسمت مسافرگیری پارک کرده و آماده است تا مسافران را از طریق تونل زیر مرکز همایش‌ها جابه‌جا کند. شرکت بورینگ در ماه اوت مجوز توسعه شبکه زیرزمینی لاس‌وگاس را گرفت و توانست مرکز شهر لاس‌وگاس را به فرودگاه بین‌المللی مک‌کارن متصل کند.

شهر‌های دیگر، از جمله شیکاگو و لس‌آنجلس، نیز با این شرکت وارد مذاکره شده‌اند.
منبع: ایندیپندنت
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید