علت آسیب پذیر بودن افراد مسن در برابر کرونا کشف شد

علت آسیب پذیر بودن افراد مسن در برابر کرونا کشف شد

دانشمندان آمریکایی در مطالعه‌ای کوچک به علت شکنده بودن ویروس کرونا در سالمندان پی بردند.

کد خبر : ۸۴۷۹۹
بازدید : ۹۹۹۹
علت آسیب پذیر بودن افراد مسن در برابر کووید_۱۹ کشف شد
دانشمندان آمریکایی می‌گویند که حداقل یک نوع سلول ایمنی برای مقابله با کرونا به خصوص در افراد مسن باید وجود داشته باشد. زمانی که مواد میکروب زا وارد بدن می‌شوند ابتدا با سیستم دفاعی عمومی بدن روبرو می‌شوند که این نوع دفاع در همه موارد یکسان است.

اما پس از شناسایی میکروب مورد نظر، سیستم دفاعی دوم بدن وارد کار می‌شود و با تولید پادتن یا سلول‌های ایمنی T وارد مقابله با ویروس یا باکتری می‌شود.

برای مقابله با ویروس کووید ۱۹ سلول‌های ایمنی T یکی از اساسی‌ترین‌هاست. در یک مطالعه مشخص شد بیماران کووید ۱۹ که ابتلای خفیف‌تری داشتند، دارای پاسخ‌های ایمنی سازگارتر و به ویژه پاسخ سلول‌های T. قوی‌تر به ویروس کرونا بودند.

شین کروتی از موسسه ایمونولوژی لاژولا کالیفرنیا و یکی از محققان این مطالعه گفت: افراد بالای ۶۵ سال به احتمال زیاد پاسخ سلول‌های T ضعیف و به طور کلی پاسخ ایمنی ضعیف‌تری دارند.

او توضیح داد: با افزایش سن، میزان ذخیره سلول‌های ساده کاهش می‌یابد. به بیان دیگر، سالمندان سلول‌های T. اولیه کمتری در دسترس دارند که برای پاسخگویی به مهاجم جدید فعال شود.

محققان گفتند: پیری و کمبود سلول‌های T اولیه ممکن است از عوامل خطر و عدم موفقیت در ایجاد پاسخ ایمنی سازگار و در نتیجه باعث افزایش شدت کووید ۱۹ است.
منبع: باشگاه خبرنگاران
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید