وضعیت مطلوب نیسان در چین علیرغم آشفتگی‌های موجود

وضعیت مطلوب نیسان در چین علیرغم آشفتگی‌های موجود

برتری نیسان در چین به مدل‌های رقابتی‌ای مربوط می‌شود که طی سالیان زیاد عرضه کرده و باعث جذابیت برندش شده است.

کد خبر : ۸۴۸۸۴
بازدید : ۱۳۳۸۰
وضعیت مطلوب نیسان در چین علیرغم آشفتگی‌های موجود
نیسان نیز همانند بسیاری دیگر از خودروسازان نه تنها با آمار فروش پایین دست به گریبان است بلکه از مشکلات مربوط به تصویر ذهنی خریداران نسبت به این برند نیز رنج می‌برد.

رسوایی مربوط به کارلوس گوسن و افت فروش باعث شده‌اند اتحاد نیسان با رنو در معرض فروپاشی قرار گیرد، اما به لطف بزرگ‌ترین بازار خودروی دنیا یعنی چین روزنه‌ی امیدی برای این برند دوست‌داشتنی وجود دارد. نیسان یکی از قوی‌ترین خودروسازان ژاپنی در کشور چین بوده و همکاری استراتژیک ۵۰/۵۰ با دانگ فنگ موتور دارد.

در ماه ژوئن این شرکت سهم ۶.۷ درصدی از بازار چین را به خود اختصاص داد و چهارمین خودروساز از این نظر شد. دو جوینت ونچر فولکس‌واگن و جوینت ونچر جنرال موتورز با سایک موتور بالاتر از نیسان قرار داشته‌اند.

اما گوسن بود که حدود دو دهه پیش نیسان را وارد بازار چین کرد و حالا کاملاً مشهود است که مشتریان چینی یکی از کلیدی‌ترین فاکتور‌ها برای روند رو به رشد این شرکت محسوب می‌شوند. این خودروساز اخیراً تمرکز خود را روی بهبود فروش در بازار‌های چین، آمریکا و ژاپن گذاشته است.

رئیس دانگ فنگ موتور گفته است:

برند‌های ضعیف‌تر ضعیف خواهند بود و قوی‌ها قوی‌تر خواهند شد و این یک فرصت برای ماست؛ اما اگر نتوانیم این روند را حفظ کرده و بهبود یابیم یک ریسک وجود خواهد داشت. کله‌پا شدن در چین آسان است!

وضعیت مطلوب نیسان در چین علیرغم آشفتگی‌های موجود
فروش نیسان در چین تنها ۱ درصد کاهش یافته درحالی‌که کل فروش این شرکت در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۱۹ با افت کلی ۱۱ درصدی روبرو بوده است. همچنین بازار چین حدود یک‌سوم از حجم فروش جهانی ۴.۹۳ میلیون دستگاهی این کمپانی را تشکیل می‌دهد.

یکی از اعضای انجمن خودرو‌های سواری چین می‌گوید:

برتری نیسان در چین به مدل‌های رقابتی‌ای مربوط می‌شود که طی سالیان زیاد عرضه کرده و باعث جذابیت برندش شده است؛ اما رقابت با تویوتا برای این شرکت بسیار چالش‌برانگیز شده، زیرا تویوتا دست بالای خود در خلاقیت و رقابت را نه تنها با برند خود بلکه با برند لکسس نشان داده است.

صرف‌نظر از این موضوع نیسان موفقیتی استثنایی با سدان سلفی به دست آورده به‌گونه‌ای که این خودرو در نیمه اول امسال از پرفروش‌ترین محصول بازار یعنی فولکس‌واگن لاویدا سبقت گرفته است. محصولات نیسان در چین بازه قیمتی معادل ۱۴،۷۵۰ تا ۳۴،۷۰۰ دلاری دارند.

نیسان و دانگ فنگ در حال برنامه‌ریزی برای افزایش فروش خود تا ۲.۶ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۲ هستند.
وضعیت مطلوب نیسان در چین علیرغم آشفتگی‌های موجود
منبع: پدال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید