تولد دوبارهٔ مینی موک

تولد دوبارهٔ مینی موک

موک بازگشته و همان ظاهر منحصربه‌فرد و متمایز را با یک پیشرانه و شاسی پیشرفته ترکیب کرده تا نیاز‌های خریداران مدرن را برآورده کند.

کد خبر : ۸۴۸۹۳
بازدید : ۱۴۹۷۴
تولد دوبارهٔ مینی موک
مینی موک اصلی در اواخر دههٔ ۵۰ میلادی توسط معمار آستین مینی یعنی «سر الک ایسیگونیس» افسانه‌ای طراحی شد و در اصل به‌عنوان یک خودروی نظامی سبک در نظر گرفته شده بود. موک در بسیاری از قسمت‌های اصلی مثل شاسی، سیستم تعلیق، پیشرانه و گیربکس با مینی اشتراک داشت، اما از بدنهٔ کاملاً جدید و مقاومی برخوردار بود. ایسیگونیس اعتقاد داشت موک آن‌قدر مستحکم است که برای استفاده‌های نظامی می‌توان در پشت خطوط دشمن آن‌را با چتر نجات از هواپیما به بیرون پرتاب کرد.

تولد دوبارهٔ مینی موک
بااین‌حال مقامات نظامی انگلستان تحت تأثیر توانایی‌های موک قرار نگرفتند، زیرا چرخ‌های کوچک، فاصلهٔ کم از سطح زمین و پیشرانه‌های کم‌توان آن برای یک خودروی نظامی آفرود مناسب نبودند؛ اما این پایان کار موک نبود، زیرا بعداً این طرح در قالب نسخه‌ای غیرنظامی به‌عنوان یک خودروی تفریحی ارزان‌قیمت با نگهداری راحت و کم‌هزینه احیا و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین نماد‌های دههٔ ۶۰ تبدیل شد. هنگامی‌که موک در سال ۱۹۶۴ به بازار آمد به محبوبیتی جهانی دست پیدا کرد و به یک روش حمل‌ونقل معمول برای ساکنان استراحتگاه‌های ساحلی در اروپا، ایالات‌متحده و آسیا مبدل گشت.

تولد دوبارهٔ مینی موک
حال موک بازگشته و همان ظاهر منحصربه‌فرد و متمایز را با یک پیشرانه و شاسی پیشرفته ترکیب کرده تا نیاز‌های خریداران مدرن را برآورده کند. شرکتی که این خودرو را احیا کرده «موک اینترنشنال لیمیتد» نام دارد که حق استفاده از نام تجاری موک را در سال ۲۰۱۵ به دست آورد. هرچند موک جدید به ظاهر اصلی خود وفادار مانده، اما برای ایجاد فضای بیشتری در کابین، کمی بزرگ‌تر شده است. علاوه بر این، خودرو به ویژگی‌هایی مثل فرمان برقی و گرم‌کن شیشهٔ جلو هم مجهز شده که قبلاً لوکس حساب می‌شدند.

تولد دوبارهٔ مینی موک
موک ۲۰۲۱ در بخش فنی هم به‌روزرسانی‌های بزرگی را تجربه کرده و به یک پیشرانهٔ ۱.۱ لیتری چهار سیلندر بنزینی مجهز شده که ۶۸ اسب بخار قدرت و ۹۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور نیز گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی یا چهار سرعتهٔ اتوماتیک قابل انتخاب خواهد بود. ارتقاء سیستم تعلیق و ترمز هم از دیگر به‌روزرسانی‌های موک جدید هستند، اما با همهٔ این‌ها حداکثر سرعت آن تنها ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همهٔ قطعات موک در بریتانیا مهندسی و مونتاژ اولیه می‌شوند و سپس برای مونتاژ نهایی به فرانسه فرستاده می‌شوند.

تولد دوبارهٔ مینی موک
موک جدید هم‌اکنون در سراسر انگلستان و ایرلند قابل خریداری است و قیمت آن از ۲۰ هزار پوند شروع می‌شود. همچنین نسخهٔ تولید محدودی از این ماشین نیز در تعداد تنها ۵۶ دستگاه ارائه شده که این تعداد به خاطر گذشت ۵۶ سال از زمان شروع عرضهٔ مینی موک اصلی در سال ۱۹۶۴ در بریتانیا در نظر گرفته شده است. این نسخهٔ ویژه که صرفاً مخصوص بازار بریتانیا خواهد بود، در ۱۴ رنگ مختلف با جلوپنجرهٔ و قاب شیشهٔ جلوی کرومی، پرچم بریتانیا روی گلگیر جلو و یک پلاک ویژه روی کاپوت عرضه خواهد شد.

تولد دوبارهٔ مینی موک
موک اینترنشنال می‌گوید در سال ۲۰۲۱ مدل‌های دیگری را در سراسر اروپا و ایالات‌متحده نیز عرضه خواهد کرد. این شرکت هم‌اکنون در بازار‌های کارائیب هم حضور دارد یعنی جایی که موک هم در بین خریداران خصوصی و هم در تفریحگاه‌ها و هتل‌های لوکس بسیار مشهور است.
منبع: پدال
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید