آتش‌سوزی جنگل‌های کوه سفید لنده بالاخره مهار شد

آتش‌سوزی جنگل‌های کوه سفید لنده بالاخره مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه سفید لنده که ساعت ۱۵ عصر پنجشنبه آغاز شد ساعت ۲۳ یکشنبه شب کامل مهار و خاموش شد.

کد خبر : ۸۴۹۱۹
بازدید : ۱۰۲۰۵
آتش سوزی جنگل‌های کوه سفید لنده بالاخره مهار شد
ذبیح الله محمدی در گفتگو با ایسنا افزود: تا ساعت ۱۱ صبح روز دوشنبه نیرو‌های منابع طبیعی در منطقه جهت جلوگیری از شلعه ور شدن مجدد آتش حضور داشتند.

وی در خصوص علت این آتش سوزی اظهارکرد: عامل انسانی علت این آتش سوزی بوده که سرنخ‌هایی نی بدست آمده و از طریق مراجع قضایی و انتظامی در حال پیگیری و بررسی است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده خاطرنشان کرد: نیرو‌های مردمی، هیئت کوهنوردی و ادارات مختلف شهرستان، نیرو‌های منابع طبیعی استان و شهرستان‌های بهمئی، کهگیلویه و چرام در مهار و خاموش کردن آتش سوزی همکاری کردند. با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استانداری دو بالگرد از استان‌های فارس و اصفهان نیز به منطقه اعزام شد و کمک کردند.

محمدی در خصوص میزان خسارات وارده ناشی از این آتش سوزی تصریح کرد: هنوز بصورت دقیق میزان خسارات وارده مشخص نیست، اما طبق برآورد‌های اولیه ۷۰ هکتار جنگل و مرتع منطقه در این آتش سوزی طعمه حریق شد.

وی با اشاره به اینکه بعلت انجام کار فرهنگی در بخش‌های مختلف آتش سوزی جنگل‌ها در این شهرستان طی چند سال اخیر روند کاهشی داشت، بیان کرد: ۱۴ فقره آتش سوزی طی سال ۹۶ در جنگل‌های این شهرستان رخ داده بود در حالی که از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ فقره آتش سوزی تاثیرگذار در جنگل‌ها و مراتع شهرستان بوقوع پیوسته که حدود ۲۰۰ هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت.
منبع: جام جم آنلاین
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید