آمریکایی‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰

آمریکایی‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰

مطالعه‌ای که اوایل سال جاری منتشر شده بود نشان دهنده‌ی آمریکایی‌ترین خودرو‌های بازار این کشور بود و در آن لیست فورد رنجر در رتبه اول قرار داشت. منبع آن مطالعه وب‌سایت Cars.com و مبنایش نیز گزارش عمومی قانون برچسب‌گذاری خودروی آمریکایی بود.

کد خبر : ۸۴۹۷۸
بازدید : ۱۳۷۵۵
معرفی آمریکایی‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰
هم‌اکنون مقاله مشابهی توسط دانشگاه آمریکایی Kogod منتشر شده و در آن شاخصی به نام شخص خودروی ساخت آمریکا ۲۰۲۰ تعریف گردیده است. در این مطالعه نیز از فورد رنجر به عنوان آمریکایی‌ترین خودروی این کشور نام برده شده هرچند در ادامه لیست برخی تفاوت‌ها نسبت به مطالعه قبلی دیده می‌شود.

معرفی آمریکایی‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰
دلیل این تفاوت آن است که شاخص دانشگاه یاد شده چندین پارامتر را در نظر گرفته درحالی‌که این پارامتر‌ها در مطالعه Cars.com و قانون برچسب‌گذاری خودروی آمریکایی وجود نداشته است. این پارامتر‌های اضافی عبارت‌اند از سود و تحقیق و توسعه و برخی موارد دیگر. همین موضوع باعث شده بود برند‌های ژاپنی صرف‌نظر از قطعات آمریکایی زیادی که در خودرو‌های خود بکار برده‌اند رتبه‌های پایینی در لیست داشته باشند. البته پارامتر‌های اصلی و پایه این مطالعه شامل محل مونتاژ، درصد استفاده از قطعات آمریکایی و کانادایی، منبع دریافت پیشرانه و گیربکس و کارگران می‌باشد.

معرفی آمریکایی‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰
فورد رنجر با ۸۵ امتیاز در رده اول این مطالعه قرار گرفته است. یکی از دلایل این کار نیز تصمیم فورد برای استفاده از پیشرانه‌ای بوده که در آمریکا ساخته شده است. جالب اینکه رنجر پس از غیبتی هفت ساله به بازار خودروی آمریکا بازگشته است.

معرفی آمریکایی‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰
شورولت کامارو با گیربکس اتوماتیک نیز رتبه دوم را به دست آورده است. نسخه گیربکس دستی این خودرو در رتبه‌ی پایین‌تری قرار می‌گیرد، زیرا این گیربکس از خارج آمریکا تأمین می‌شود. دو محصول دیگر شورولت یعنی کوروت و کلرادوی بنزینی نیز پس از کامارو قرار دارند. جی ام سی یوکان هم دنباله‌روی پسرعموی خود بوده و دو نسخه از جیپ چروکی نیز رتبه‌های بعدی را در اختیار دارند.

معرفی آمریکایی‌ترین خودرو‌های سال ۲۰۲۰
اگرچه سه خودروساز بزرگ آمریکا اکثر رتبه‌های این لیست را به خاطر پارامتر‌های سود و تحقیق و توسعه به خود اختصاص داده‌اند، اما هوندا نیز از نظر شاخص خودروی ساخت آمریکا فاصله زیادی با این برند‌ها ندارند.

رتبه

نام خودرو
۱

فورد رنجر (تمامی نسخه‌ها)

۲

شورولت کامارو اتوماتیک
۳

شورولت کوروت

۳

شورولت کلرادو بنزینی
۳

جی ام سی کانیون بنزینی

۴

جیپ چروکی لاتیتود چهار چرخ محرک
۴

جیپ چروکی تریل هاوک

۵

فورد اکسپلورر ۳.۰L
۵

کادیلاک CT4

۵

کادیلاک CT5
۵

تسلا مدل S

۵

تسلا مدل Y
۶

کادیلاک XT4

۷

شورولت کامارو دنده‌ای
۷

کادیلاک XT5

۷

کادیلاک XT6
۷

جی ام سی آکادیا

۷

آکورا TLX
۷

هوندا اودیسه (تمامی نسخه‌ها)

۷

هوندا پاسپورت (تمامی نسخه‌ها)
۷

هوندا ریجلاین

۸

فورد اکسپدیشن
۸

فورد موستانگ ۲.۳L اکوبوست

۸

فورد موستانگ ۵.۰ اتوماتیک
۹

فورد F-150 5.0L

۹

لینکلن آویاتور
۹

تسلا مدل ۳ برد بلند

۹

تسلا مدل X
۱۰

جیپ چروکی

منبع: پدال

۰
نظرات بینندگان
تازه‌‌ترین عناوین
پربازدید