بیوگرافی "روح الله زمانی" بازیگر خورشید و بهترین بازیگر جوان ونیز ۲۰۲۰

بیوگرافی "روح الله زمانی" بازیگر خورشید و بهترین بازیگر جوان ونیز ۲۰۲۰

شب گذشته کیت بلانشت، رئیس هیات داوران بخش مسابقه جشنواره ونیز ۲۰۲۰ جایزه بهترین بازیگر جوان این دوره را به روح‌الله زمانی اهدا کرد. البته زمانی در سالن حضور نداشت و مجید مجیدی همراه شمیلا شیرزاد برای گرفتن جایزه روی صحنه رفت.

کد خبر : ۸۴۹۹۳
بازدید : ۳۸۲۸
بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید و بهترین بازیگر جوان ونیز ۲۰۲۰
جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ با معرفی برندگان جشنواره به کار خود پایان داد. روح الله زمانی بازیگر ایرانی فیلم خورشید مجید مجیدی بهترین بازیگر جوان این جشنواره شد.

هفتاد و هفتمین دوره جشنواره ونیز در حالی برگزار شد که در اختتامیه آن، بازیگر جوان ایرانی توانست نگاه‌ها را به خود جلب کند.

جشنواره فیلم ونیز از نظر قدمت دومین جشنواره فیلم به حساب می‌آید. این جشنواره نخستین بار در سال ۱۹۳۳ برگزار شد و یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های سینمایی جهان است. یکی از جوایزی که در این جشنواره اهدا می‌شود، جایزه انسانیت می‌باشد. به طوری که مبلغ ۵۰ هزار دلار به افرادی اهدا می‌شود که به کار‌های انسان دوستانه اقدام کنند. جایزه جام روباه به بهترین بازیگر زن و مرد اهدا می‌شود. جایزه اصلی این جشنواره شیر طلایی است که به بهترین فیلم داده می‌شود و تندیس شیر نقره‌ای به بهترین کارگردان می‌رسد.
بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید و بهترین بازیگر جوان ونیز ۲۰۲۰

روح الله زمانی کیست؟

روح الله زمانی بازیگر نوجوان ایرانی است که در اولین تجربه بازیگری خود در فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی جلوی دوربین رفت و توانست با بازی درخشانش نظر مثبت اهالی رسانه و صاحب نظران را به خود جلب کند.

روح الله زمانی در سکانسی از فیلم «خورشید» که برای اولین وارد آب‌انبار می‌شوند، از ارتفاع افتاد و پایش را گچ گرفت. هومن بهمنش درباره بازی روح الله زمانی در فیلم «خورشید» می‌گوید: "او با وجود اینکه پایش در بخشی از فیلم شکسته بود، اما با تمام قوا کار کرد. روح الله تکنیک بازیگری را می‌فهمد. "


روح الله زمانی در جشنواره ونیز

زمانی با بازی درخشان خود در فیلم مجیدی موفق شد عنوان بهترین بازیگر جوان این دوره را به خود اختصاص دهد و جایزه مارسلو ماستریانی این جشنواره را به دست آورد. اگرچه او به علت کرونا در سالن حضور نداشت و مجید مجیدی به همراه شمیلا شیرزاد برای گرفتن جایزه او روی صحنه رفتند، اما زمانی در ویدئویی که فرستاده بود از هیئت داوران و مجیدی بسیار تشکر کرد.

لحظه اعلام نام روح‌الله زمانی به عنوان برنده جایزه مارچلو ماستریانی

فیلم خورشید مجید مجیدی

فیلم خورشید به کارگردانی و نویسندگی مجید مجیدی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم، بهترین طراحی صحنه و بهترین فیلمنامه را از آن خود کند. این فیلم به عنوان نماینده ایران در جشنواره فیلم ونیز ۲۰۲۰ حضور داشت. همچنین جایزه لانترنا ماجیکا به فیلم خورشید اهدا شد.

بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید و بهترین بازیگر جوان ونیز ۲۰۲۰
خلاصه داستان فیلم خورشید

فیلم مجیدی به مسئله کودکان کار پرداخته است. شخصیت اصلی این فیلم را روح الله زمانی در نقش علی بازی می‌کند که وضع مالی خوبی ندارد و مادرش به دلیل داشتن مشکلات روانی در بیمارستان بستری است. علی توسط هم محله خود مطلع می‌شود که در زیرزمین مدرسه گنجی مخفی شده و تصمیم می‌گیرد به سراغ پیدا کردن این گنج برود.
بیوگرافی روح الله زمانی بازیگر خورشید و بهترین بازیگر جوان ونیز ۲۰۲۰

بازیگران فیلم خورشید

علی نصیریان، جواد عزتی، طناز طباطبایی، روح الله زمانی، صفر محمدی، علی غابشی و شمیلا شیرزاد از جمله بازیگران فیلم خورشید هستند.
منبع: فرارو
۰
نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    سایر رسانه ها
    تازه‌‌ترین عناوین
    پربازدید